Skocz do zawartości

Corsa C Lub D pod LPG


kaliope

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Córka będzie robiła prawo jazdy i tak pomyślałem, że kupiłbym jej jakieś leciwe auto segment B i przerobił na LPG, co by tanio jeździła. Biorę pod uwagę różne marki. Najwięcej osób na różnych forach namawia mnie na Clio III 1.2, bo po pierwsze auta totalnie nie gniją a po drugi ten silnik jest ponoć pancerny i robi 400tys bez zająknięcia i do tego na LPG. Nawet na forum Peugeota mi doradzili żeby brać Clio III zamiast 208 

 

Jako, że długo jeździłem Zafirą i mam sentyment do marki, to biorę pod uwagę jeszcze Corsę. Która jest lepiej zabezpieczona przed rudą? C czy D. Ruda to mój największy wróg :) 

No jak tam z silnikami pod LPG. Który  i w której Corsie najlepszy? Taki, żeby nie nie klepało, nie stukało, żeby rozrząd się nie naciągał albo panewka obróciła.   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kaliope napisał:

Która jest lepiej zabezpieczona przed rudą? C czy D

Zdecydowanie D

 

4 godziny temu, kaliope napisał:

jak tam z silnikami pod LPG. Który  i w której Corsie najlepszy?

Wszystkie. Czy to 1,2 czy 1,4 to to samo a różni się wykorbieniami wału, reszta identyczna. Odradzam 1,0 12v trzycylindrowy bo to badziew straszny i przyprawia o siwe włosy właścicieli.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie mają hydraulikę.

Zmienne fazy ma 100kM A14XER i 86kM A12XER. Poznać z boku od strony filtra powietrza po zaworach sterujących.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy KZFR w xer nawalają?  Tłuką sie na zimnym jak w 1.6 xer i 1.8xer?  W 1.6 i 1.8 chyba co max 80-100tys wymiana, tu też? 

 

Pod LPG żeby ich nie było czy to nie ma znaczenia? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kaliope napisał:

Czy KZFR w xer nawalają?

Baaaaaardzo rzadko.

 

13 minut temu, kaliope napisał:

Tłuką sie na zimnym jak w 1.6 xer i 1.8xer? 

Nie.

 

14 minut temu, kaliope napisał:

80-100tys wymiana, tu też?

Nie. Jedynie zestaw łańcucha. Może ze 2-3 razy wymieniałem koła. Jak ma wylatane grubo ponad 200kkm to padną, wiadomo.

 

15 minut temu, kaliope napisał:

Pod LPG żeby ich nie było czy to nie ma znaczenia? 

Fabryczne LPG wychodziło o ile dobrze pamiętam tylko w silnikach bez zmiennych faz, ale mogę się mylić. Nie zmienia to faktu, że do takiego też można zamontować. Te fabryczne instalacje to badziew Landi Renzo. Nic mnie tak w Oplach nie wqrwia, jak fabryczne instalacje. Wiecznie jakieś problemy.

Ja bym kupił bez gazu i zamontował najporządniejsze LPG na rynku, zyli naszego polskiego STAGa QBox Plus. Czyta sobie z OBD skład mieszanki i sam koryguje dawkowanie gazu. Przefajna instalacja i bardzo sprytna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czyli nieważne czy starsze 1.2/1.4 czy nowsze 1.2xer/14xer, wszystkie są godne polecania, tak? Czy może mimo wszystko któreś są mniej awaryjne? 

 

2. Jeśli już, to co tam się może stać w tych silnikach? 

 

3. Te łańcuchy są przewidziane do wymiany czy miały być dożywotnie i niestety nie wyszło? Ile zwykle wytrzymują? Po czym poznać, że padają? Naciągnięte szurają po obudowie rozrządu i to słychać? 

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, kaliope napisał:

Czyli nieważne

Nieważne. 

 

47 minut temu, kaliope napisał:

co tam się może stać w tych silnikach?

Łańcuch i popychacze.

 

48 minut temu, kaliope napisał:

niestety nie wyszło?

Nie wyszło.

 

48 minut temu, kaliope napisał:

Ile zwykle wytrzymują?

Jeden 200k bo lata po autostradach, drugi 50k bo jeździ do pracy po 2km w jedną i drugą.

 

48 minut temu, kaliope napisał:

Po czym poznać, że padają?

Terkot przy rozruchu, na jałowym praca jak diesel.

 

49 minut temu, kaliope napisał:

Naciągnięte szurają po obudowie rozrządu i to słychać?

To już są skrajne przypadki i wtedy z reguły przeskakują na zębach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Corsa D to ogólnie udane auto? Ma jakieś przypadłości z elektroniką/elektryką? Jakieś moduły padają? 

Problemy ze wspomaganiem? Maglownicą? 

 

Układ klimatyzacji ok? Skraplacze padają jak w Zafirze B? 

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie mam Corsy D, ale ponoć maglownice nie są zbyt trwałe, podobnie jak tylne amortyzatory i łączniki stabilizatora.

 

Co do korozji, to słyszałem coś zupełnie odwrotnego - model D lubi bardziej rdzewieć, zwłaszcza na masce i progach.

Ja osobiście mam Corsę C i nie jest w ogóle zgniła :) 
Ale pod względem prowadzenia może lepsza będzie D. Może nie trzepie w niej jak w C :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności