Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mathellfire

udało ci się może rozwiązać problem? Ja cały czas jeżdżę z tą usterką - nie jest to uciążliwe ale z ciekawości pytam :)

 

Pozdrawiam,

Tomek  

 

 

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hej,

udało się rozwiązać problem w mojej Corsie. 

Sonda lambda czasami wyrzucała P171. Sprawdziłem i faktycznie problem był z mieszanką - korekty krótko i długo terminowe było ponad 30%.

Sprawdziłem zawór par spalin (0 280 142 486) i okazało się, że jest uszkodzony (cały czas otwarty). Po wymianie, wszystko wróciło do normy - silnik nie podnosi obrotów, korekty są ok.

Zawór można zdemontować praktycznie bez użycia narzędzi w 5 min. Po zdemontowaniu jak w niego dmuchniemy to nie powinien przepuszczać nic w żadnym kierunku.

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

55 minut temu, i-spy napisał:

Hej,

udało się rozwiązać problem w mojej Corsie. 

Sonda lambda czasami wyrzucała P171. Sprawdziłem i faktycznie problem był z mieszanką - korekty krótko i długo terminowe było ponad 30%.

Sprawdziłem zawór par spalin (0 280 142 486) i okazało się, że jest uszkodzony (cały czas otwarty). Po wymianie, wszystko wróciło do normy - silnik nie podnosi obrotów, korekty są ok.

Zawór można zdemontować praktycznie bez użycia narzędzi w 5 min. Po zdemontowaniu jak w niego dmuchniemy to nie powinien przepuszczać nic w żadnym kierunku.

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

Super, dzięki! Ja nie miałem czasu się tym zająć ale przyszła zima i jest dramat. Napisałeś dosłownie w momencie jak mnie roznosi od tej głupoty. Jutro będę działał. Ja sondę wymieniałem ale mam błąd tej za katem więc muszę ją też wymienić . Co do tego zaworu - wpisałem go sobie ale google pokazuje, że to zawór wentylacji zbiornika paliwa - o ten chodzi? Wydaje mi się, że u mnie to nie będzie to bo czy benzyna czy gaz jest identyko. Najlepsze, że tuż po odpaleniu zawsze jest ok a po chwili się zaczyna (domyślam się, że się jakieś czujniki odpalają).

 

Hej,

u mnie też tak było, że na zimnym silniku nie było problemu z obrotami - dopiero jak się trochę rozgrzał.

Dla silnika A14XER to jest ten zawór:

https://allegro.pl/oferta/bosch-zawor-zbiornika-paliwa-0-280-142-486-13306979054

 

Kody OE / Numery porównawcze / Zamienniki
0280142486: ,
BOSCH: 0 280 142 487,
CHEVROLET: 55 566 514,
MANN-FILTER: 1023657S01,
OPEL: 55566514,
VAUXHALL: 55566514,

 

Zawór możesz zdemontować i sprawdzić w dosłownie 10 minut - jest tutaj:

image.png.59f7f21ef472a8e1797a65b136fa343e.png


 

 

1 godzinę temu, i-spy napisał:

Hej,

u mnie też tak było, że na zimnym silniku nie było problemu z obrotami - dopiero jak się trochę rozgrzał.

Dla silnika A14XER to jest ten zawór:

https://allegro.pl/oferta/bosch-zawor-zbiornika-paliwa-0-280-142-486-13306979054

 

Kody OE / Numery porównawcze / Zamienniki
0280142486: ,
BOSCH: 0 280 142 487,
CHEVROLET: 55 566 514,
MANN-FILTER: 1023657S01,
OPEL: 55566514,
VAUXHALL: 55566514,

 

Zawór możesz zdemontować i sprawdzić w dosłownie 10 minut - jest tutaj:

image.png.59f7f21ef472a8e1797a65b136fa343e.png


 

 

Super dzięki! Sprawdzę! U mnie jest akurat przysłonięty listwą od gazu ale dam radę. Obczaję. Jeszcze raz dzięki :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności