Skocz do zawartości

Corsa D 1.2 - silnik sam wkręca się na wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, adam1954 napisał:

Tak. Druga sonda stoi cały czas na bogatej i nie pracuje

Wyszedłem z domu, sprawdziłem jeszcze raz tę drugą sondę. Na szybko, na zimnym silniku miała duże wahania w zależności od tego czy gazowałem czy nie (0.2-1.2V). Swoją drogą czy pokazywanie stanu wysokiego nie jest właśnie prawidłowym odczytem? To chyba oznacza, że za katem jest bardzo mało tlenu czyli katalizator bardzo dobrze działa?

Dwa - czy druga sonda lambda ma w ogóle jakikolwiek realny wpływ na pracę silnika? Czy mogłaby takie wariackie objawy dawać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki, będę się bawił w weekend. Mam jeszcze jedno pytanko. Czy jeśli mam instalację LPG i mam w niej map sensor (podłączony pomiędzy kolektorem dolotowym i reduktorem) wraz z czujnikiem ciśnienia gazu to oryginalny map sensor jest również w samochodzie podłączony? Pytam bo faktycznie mi ten błąd wywala i o ile map sensor od LPG jest na wierzchu to ten oryginalny jest dość mocno schowany. Jeśli są dwa to czy map sensor od LPG działa tylko po przełączeniu na LPG a ten oryginalny po przełączeniu na benzynę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć,

czy udało się rozwiązać problem? U mnie Corsa D ma dokładnie takie same objawy. Będę wdzięczny za jakąś informację :)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dalej walczę.

Wymieniłem lambdę przed katalizatorem i jest minimalnie lepiej ale tylko minimalnie (sonda przed katem błędu nie dawała).

Cały czas mapsensor wywala mi check engine. Wymieniłem kilka dni temu owy mapsensor od LPG i niestety to nie to.

Wymienię jeszcze mapsensor od benzyny i zobaczę czy będzie to miało jakiś wpływ.

 

W komputerze żadnych więcej błędów nie ma. Robiłem sobie testy podczas jazdy i też wszystko zdaje się reagować poprawnie, odczyty są prawidłowe (sondy, przepustnica, map/maf, czujniki gazu czy sprzęgła). Magia.

 

Generalnie mam pewne podejrzenie co do związku ze sprzęgłem. Samo rośnięcie obrotów czy ich zatrzymanie gdzieś wysoko może nie ma związku ale dziwne jest to, że dojeżdżając do czerwonego na skrzyżowaniu obroty spadają do jałowych dopiero po pełnym zatrzymaniu. Tak jakby nie wysprzęglało go do końca. Z drugiej strony żadnych innych objawów sprzęgła nie ma - po naciśnięciu gazu w takiej sytuacji oczywiście samochód nie przyspiesza (może minimalnie tarcza sprzęgła jest sklejona i odpuszcza?). Sprzęgło u mnie ma 170k km (oryginał) ale głupio mi było je wymieniać bo dosłownie żadnych innych niepokojących objawów nie daje ( dwa samochody miałem w swoim życiu ze zdecydowanie z mocniej zużytym sprzegłem).

 

Także walka trwa - jakbyś na coś wpadł to też możesz dać znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

u mnie Corsa kręci się "dopiero" do 2000 obr / min. Przeczytałem twój wątek i widzę, że sprawa nie jest prosta.

Podstawowe rzeczy mogę sprawdzić w domu ale z tego co widzę, to ty sporo wykluczyłeś. Jak tobie nic się nie uda to ja pewno zostawię samochód w ASO na diagnostykę i zobaczę co wymyślą - ale to po wakacjach (o ile objadę moją Corsą :)).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

czy udało Ci się zrobić jakiś postęp?

U mnie pojawił się dzisiaj problem z sondą lambda (P171) ale przeczytałem jeszcze raz cały wątek i u ciebie to nie było przyczyną tego kręcenia się na wysokie obroty.

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, strasznie mało czasu mam do tego i sie trochę przyzwyczaiłem. Mam wrażenie, że sprzęgło ma tutaj cos do rzeczy. Nie chcę wymieniać póki co bo samochód jeździ ze mna na budowy (buduje dom) i dopóki działa, nie ślizga się to je jeszcze domęczę. 

Tak jak wspomniałeś - sondę wymieniałem przed katem - była delikatna poprawa ale to nie to. Podmieniałem też mapsensor od gazu i też nie to. Czujniki temp wydają się być sprawne, pod komputerem generalnie mi jako laikowi wszystko wydawało się być ok. Wywala mi tylko błąd mapsensora (czasami wywala a czasami nie a wada jest zawsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności