waldek2020 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Boczna pokrywa nowa? no chyba sam zastaw naprawczy pompy oleju, z tego co pamiętam to nie ruszyłem jej bo nie miałem solidnych kluczy żeby to ruszyć. Tak że trzeba się liczyć że łatwo się nie odkręci a może to tylko ja tak miałem? Panewki sam zrobisz od spodu, popatrz w mój temat podane chyba wszystko co trzeba (patrz od końca). Oczywiście zrób to najlepiej po dłuższym postoju bo nie będzie za wiele skapywać oleju na ciebie. Klucz dynamo tak do 30Nm masz ? nasadki torx i dobrze mieć przejscie 1/4 na 1/2 klucz bo ciężko jest dokręcić mini grzechotką 1/4 o ileś stopni (po wcześniejszym dokręceniu odpowiednim Nm). Smar olejem tym co masz do wymiany. Wymiana nie ma sensu samej uszczelki, jak nie cieknie, jest ciśnienie- co innnego jakby brał olej to pierścienie jakby trzeba robić to co innego. Hydropopychacze wymieniałeś? bo nie pamiętam teraz czy pisałeś o tym?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 2 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Witam i dziękuję. Silnik jak w temacie podany Z14XEP 1.4 benzyna. 1. Tak hydro-popychacze niecały rok temu wymieniane z całym z rozrządem - wszystkie 16 szt. (Kolbenschmidt). 2. Z tego by wynikało, że nie ma sensu ruszać głowicy z planowaniem i wymienianiem uszczelki jeżeli ciśnienia w cylindrach będą w porządku. Tak samo jak wałków rozrządu (wdechowy i wydechowy) ponieważ one były w takim stanie także przy wymianie rozrządu i wtedy nie chodził głośno na jałowym. Prewencyjnie sprawdzę tylko luzy tym zestawem: plastigauge plasteline. 3. Podsumowując w obecnej sytuacji pozostają z 4 opcji tylko 2 opcje: wymienić pompę oleju w pokrywie bocznej (musi się dać odkręcić bo są tam wkręty i jest do kupienia zestaw naprawczy bez pokrywy) oraz te panewki 8 szt. Pytanie tylko czy kupuje się jakiekolwiek do tego silnika czy w rozmiarze do pierwszej wymiany plus jakiś smar/olej startowy aby przy pierwszym przekręceniu nie zatarły się nowe. Dziękuję za odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Ruszanie głowicy to przy okazji remont silnika Mnie to czeka choć najbardziej mnie przeraża odkręcanie śrub wydechu których już w większości nie ma... 3. jak kupiłem standard, smarowałem olejem który idzie do silnika - byle nie było na sucho. Pewnie poprawnie byłoby pomierzyć średnice po demontażu. CHoć żeby faktycznie poprawić ciśnienie to trzeba robić remont silnika ale popatrz co ci wyjdzie na wałkach po użyciu plasteliny, ciekawi mnie jak ci pompa poprawi ciśnienie. edit Oleju albo płynu coś ubywa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817427 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 2 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 1. Po niecałym roku od wymiany rozrządu, popychaczy i nowy olej z 2,3 razy dolewałem tylko olej bo spadł do minimum na bagnecie. Płyn nie bierze. 2. Czy stan panewek sprawdzę też w ten sposób jak na Pana wpisie w innym wątku podawano aby wykręcić świece, spowodować obrotem wału aby tłok zaczął opadać i wtedy patykiem nacisnąć czy dany tłok sam opadnie z 0,5mm ? 3. Zbyt zużyte krzywki 2 wałków rozrządu też by po nagrzaniu powodowały nie trzymanie ciśnienia oleju na wolnych obrotach ? One są od zaworów i spalania. 4. Właśnie nie wiem czy ta wymiana pompy oleju coś pomoże bo to by było zbyt oczywista usterka i zbyt prosta?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Witam. Dopytam jeszcze czy winą może być sprężyna w zaworze regulacji ciśnienia oleju w tym silniku Z14XEP 1.4 benzyna ? Czy tez zawór jest umieszczony w papierowym wkładzie/filtrze oleju ? Dodatkowo czy może testowo wylać obecny nowy olej GM 5W30 i zalać na nowo lepszym np. Mobilem 10W40 i wtedy jeżeli nadal będzie świerszczeć/cykać na wolnych to na 100% panewki ? Dziękuję za odpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 10 minut temu, silos napisał: czy może testowo wylać obecny nowy olej GM 5W30 i zalać na nowo lepszym np. Mobilem 10W40 i Mam drugie tyle co ty nalatane i leję to co producent zaleca . Wymiana co około 10tyś Leję 5W30 GM .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Witam. Okazuje się, że źródłem problemu będzie: ZAWÓR BEZZWROTNY,POMPA OLEJOWA (JNS - STOSOWAĆ 90573622 6 38 506) Po wykręceniu od przodu nakrętki zabezpieczającej nie można tego zaworu wyjąć nawet magnesem neodymowym. Ciśnienie jest ponieważ przy zapalonym silniku nakrętkę ciężko dokręcić za powrotem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817472 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Napewno?? Jak to wyczaiłeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 23 godziny temu, silos napisał: nie można tego zaworu wyjąć nawet magnesem neodymowym. A może nie jest stalowy i dlatego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 5 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego (edytowane) Witam. Podjechałem do mechanika na diagnozę bo mi ta wymiana na 10W40 nie pasowała. Ledwo odkręcił przy deklu łancucha rozrządu tą boczną nakretke w lewym dolnym rogu przodu silnika i chciał wyciągnąć ten zaworek . Bez szans. Powiedział że on jest zawieszony i do wymiany. Szukałem w kilku hurtowniach nikt nie ma. Na allegro też. Czy ktoś z Was zdobył go kiedyś beż zakupu całego dekla pokrywy łańcucha ? Nie mogę go nigdzie kupić a na allegro są tylko do Astry H. Edytowane 5 Lutego przez silos Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/7/#findComment-817594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.