Skocz do zawartości

Praca jak sieczkarnia Z14XEP 1.4 w Meriva A


silos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przebieg 120 000 km od 2008r.

1. Jeżeli odkręcę te śruby dwóch tarcz zębatych od wałków i łańcucha to potem trzeba mieć jeszcze ten półksiężyc do ustawienia blachy przykręcanej przy jednym z kół do czujnika położenia. A tak to teraz mam dotoczony bolec i płaskownik aby nie kupować jednorazowo zestawu blokad. Chyba jednak zostawię je bez ruszania, a wszystko odpowiednio ocechuję znacznikami w tym stary i nowy łańcuch.

2. Z uwagi na wysoką cenę kompletu popychaczy (komplet to prawie 500 zł wg podanej ceny) dla tego pojazdu może rzeczywiście jeżeli po wyjęciu starych okaże się, że np. 15 sztuk jest w porządku (nie da się ich wcisnąć), a jeden tylko jest słaby to tylko jedną bym parę wymienił. Prewencyjnie więc kupiłbym np. 2 pary aby mieć obok jak silnik będzie rozebrany. Nie wiem czy dobrze myślę czy tak można aby nie ładować pieniędzy w ten silnik ?

3. Uszczelkę bocznej pokrywy rozrządu wymieniałem ponad rok temu i jak dzisiaj znowu tą pokrywę zdjąłem aby wymienić tylko napinacz była w porządku.

4. Czy jest jakieś oznaczenie uszczelniacza wału który jest zamontowany w tej bocznej pokrywie rozrządu ? Czy to jest jakiś typowy uszczelniacz który kupię w sklepie z łożyskami ? Jak będę już trzeci raz pokrywę zdejmował to bym go w końcu wymienił.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1) No ja wiem czy 55 zł to drogo?

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-opel-corsa-astra-1-0-1-2-1-4-12v-13955425892

fakt że bolec był za gruby ale reszte w zasadzie dwukrotnie używałem

 

2) \No ja ta chcesz, mnie klekotnął z rzadka po nocnym postoju ale zamieniałem wszystkie bo auto u mnie podstawa

mam stare, szkoda że nie pomyślałem to bym ci podesłał w cenie promocyjnej ;p

A tak to faktycznie ściągnać pokrywę i bez domentażu niczego może będzie widać co nie tak i ile ich padło.

 

4) https://opel.7zap.com/pl/car/x03/e/1/

Trzeba by poszukać bo teraz nie wiem który to reinz był u mnie brany

 

No to przebieg niski nawet strasznie niski

 

A mierzyłeś ciśnienie oleju??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, silos napisał:

Przebieg 120 000 km od 2008r.

O panie. Ja mam z 2007 i kupione było przy 144. Regularnie serwisowane w serwisie opla w niemczech. Olej był wymieniany nawet przed 10tyś . Poszukaj moich postów. Tam gdzieś jest nawet filmik jak pracuje silnik.

Przy 188 tyś założyłam gaz i w poprzednim tygodniu wymieniłam olej bo kolejny tyś naleciało. Leję oryginał  GM 5W30 ten z blaszanej puszki.

Chyba twoje auto robiło jako wół roboczy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za odpowiedzi.

Ja tak jak pisałem wcześniej mierzyłem tylko raz u mechanika na ciepłym po wkręceniu w otwór po czujniku ciśnienia oleju z przodu silnika. 1. Na wolnych obrotach jest 3 bary. 2. Po wciśnięciu pedału gazu wskakuje na 5 barów. Tylko jak podaliście to za dużo.

 

Jeżeli chodzi o sprawdzenie popychaczy i stanu 16 sztuk przed zakupem to rzeczywiście w tym silniku po zdjęciu tylko samej pokrywy kręcąc wałem aby przesuwały się krzywki jest możliwość sprawdzenia np. płaskim, solidnym śrubokrętem stanu poszczególnych popychaczy ? Np. w pewnym położeniu wciśnięcie czy jest luźny (do wymiany) lub daje bardzo duży opór (sprawy popychacz).

 

Dzisiaj z kolei rano jak odpaliłem już nie słychać było jak dawniej tak wyraźnego klekotania. Jak po pewnym czasie jechałem to powoli w tle słychać było jednak klekotanie z tych popychaczy. Doleje jeszcze więcej oleju.

 

Dziękuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ciśnieniem, to nie tak.

U mnie na zimnym mam 5 barów.

Na ciepłym spada na 3,2.

Ale teraz poczekaj z pracującym silnikiem ze 20 minut przynajmniej i dopiero odczytuj.

U mnie zatrzymało sie na 2,2.

Może u ciebie spada na takim baaaaardzo zagrzanym do 1?

Może mniej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje.

Jeżeli chodzi z kolei o to sprawdzenie tych popychaczy tylko po zdjęciu samej pokrywy zaworów to rzeczywiście po przekręceniu wału jeżeli krzywka się przesunie można sprawdzić stan po kolei popychaczy poprzez próbę wciśnięcia ? Jeżeli się wciśnie ręcznie to do wymiany a jeżeli jest solidny opór to jest w porządku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Mechanik polecił wlać do oleju K2 Militec-1. Nic to jednak nie dało a teraz w zimie bardzo głośno słychać te popychacze hydrauliczne że szok.

Kupiłem już klucz dynamometryczny 1/2" 80-210Nm i będę chciał jednak je sam wymienić ponieważ to jest na zasadzie wyłóż - włóż (16 sztuk). Blokady na wał i wałki mam. Białym pisakiem oznaczę sobie oryginalne położenie dwóch wałków rozrządu tak jak i łańcucha rozrządu względem dwóch kół zębatych aby potem trafić w to samo.

Dziękuję za wszelką odpowiedź.

M.K.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby do wałków powinny być nowe. Klucz dynamo by ci się jeszcze mniejszy przydało do dokręcania wałków - ja mam 6-30Nm.

oczywiście sprawdź sobie naciąg łańcucha oraz jak bardzo jest podpora łańcucha wyżłobiona.

 

koła chwytałem tyrytytkami żeby dolna zębatka nie przeskoczczyła i jako tako się to trzymało kupy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry i dziękuję.

1. Dlaczego należy wstawiać obowiązkowo nowe śruby do wałków też16 sztuk po 12 zł za sztukę? Czy po odkręceniu oryginalnych od nowości śrub dochodzi w nich po prostu na zimnym silniku do odkształcenia gwintów ? Czy taki moment dokręcenia w tym silniku tych śrub to tylko 20Nm ?

2. Jeżeli chodzi o podporę to chodzi o ten trzeci ślizg nieruchomy umieszczony na górze pomiędzy dwoma kołami łańcucha rozrządu ?

3. Koła od wałków rozrządu Pan nie odkręcał tylko po prostu chwytał Pan mocno trytytkami przed zdjęciem łańcuch do tych kół oraz jednocześnie trytytkami łańcuch do dolnej pojedynczej zębatki napędowej z wału ?

Instrukcja od punktu 9:

http://corsa10.blogspot.com/2014/11/ancuch-rozrzadu-wymiana.html

 

Dziękuję za odpowiedzi.

M.K.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że śrub od panewek wałków nie trzeba zmieniać, one nie przenoszą dużych obciążeń, tyle, co sprężyny zaworów naciskają.

Ale śruby od kół wałków już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności