Skocz do zawartości

Praca jak sieczkarnia Z14XEP 1.4 w Meriva A


silos

Rekomendowane odpowiedzi

Waldek, to też zastanów się nad olejem, albo zaworkiem nadmiarowym w pompie, 0,9 to ciut za mało.

 

1,5 -1,8 takie wartości na rozgrzanym są oki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam i dziękuję.

1. Sprawdzenie było wykonane na profesjonalnym sprzęcie manometrycznym bez wycieków jak widziałem. Testowo sprawdzę jeszcze u kogoś innego na innym sprzęcie na gorącym silniku bo dostęp do czujnika jest bardzo dobry. Sprawdzę czy też jest 3 bary na wolnych obrotach. Czy jeżeli nie ciśnienie oleju nie jest na poziomie 1,5 - 1,8  to co z tego wynika - jaka awaria w silniku benzynowym ?

2. Z moim aucie nie mam klimatyzacji i na pasku wielorowkowym chodzi tylko alternator i pompa wody. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na wielkość ciśnienia oleju ?

3. Generalnie po tych objawach widzę, że to chyba jednak siecze tak docisk/napinacz łańcucha rozrządu.

 

Dziękuję.

M.K.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, silos napisał:

to chyba jednak siecze tak docisk/napinacz łańcucha rozrządu.

Też tak myślę.

Ale zmierz ciśnienie oleju gdzieś indziej też.

Bo nawet zacięty zawór nadmiarowy na jałowych nie da takiego cisnienia.

Przynajmniej nie spotkałem się z takim czymś w żadnym oplu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry i dziękuję za odpowiedź.

Na koniec tylko dopytam:

Jeżeli chcę wymienić ten wewnętrzny docisk/napinacz łańcucha rozrządu to czy obowiązkowo wymienić wymienioną na nową z 9 miesięcy temu uszczelkę Febi metalową pod pokrywą rozrządu ? Jeżeli można ją zostawić to wymiana napinacza byłaby bardzo szybka bez konieczności demontażu łańcucha i dolnej zębatki z wału.

Dziękuję za odpowiedź.

M.K.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to i ja się podłączę i o coś zapytam.

 

Mechanik twierdzi, że niskie ciśnienie oleju u mnie to wina powycieranych podpór wałków rozrządu na głowicy.
Że niby na rozgrzanym silniku, olej jest rzadki i szybko spływa z głowicy, przez co pompa olejowa nie daje rady utrzymać ciśnienia takiego, jak należy.

Jest to możliwe, czy to tylko jakieś wymysły paproków i pompa jest do śmietnika?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dzień Dobry.

Wymieniłem na nowy sam docisk/napinacz łańcucha rozrządu i po uruchomieniu silnika nadal sieczkarnia. Przy łańcuchu cisza tylko szum. Przyłożyłem ucho do plastikowej pokrywy zaworów i tutaj wyraźnie to słychać klekotanie. Z tego by wynikało, że to jednak zawory czyli te hydropopychacze. Czy takie hydropopychacze mogę sam wymienić w tym silniku benzynowym Opel Z14 XEP zaznaczając mazakiem położenie elementów czy też wymagana jest potem jakaś regulacja po ich przełożeniu ?

Od początku od nowości w silniku stosowany olej GM 5W-30 dexos2.

Dziękuję za odpowiedź.

M.K.

 

Edytowane przez silos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sam wymienić. Śruby wałków rozrządów powinny być nowe.

 

Nie wiem czemu nie zmieniałeś łańcucha rozrządu?


Jak wygladała prowadnica przy łańcuchu? Jak ściągniesz pokrywę zaworów to jeszcze sprawdź jaki luz na podporze łańcucha na górze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry i dziękuję.

1. Jeżeli chodzi o nowe śruby wałków to chodzi o śruby mocujące wałki od góry do korpusu głowicy ? Czy też te 2 śruby które trzymają koła zębate ?

2. Właśnie widzę, że są do kupienia Febi łańcuch i 3 ślizgi + ten napinacz który już założyłem. Może się uda abym zamiast kompletu zakupił tylko łańcuch Febi + 3 śligi. Oczywiście naniosę znaczniki najpierw na starym łańcuchu i przeniosę na nowy zgodnie z: http://corsa10.blogspot.com/2014/11/ancuch-rozrzadu-wymiana.html

bez zabawy w odkręcanie i dokręcanie odpowiednie śrub kół zębatych.

3. Na środku podpory górnej (ślizg górny) z 1cm podniosę łańcuch.

 

4. Najważniejsze z uwagi na cenę dobrych popychaczy powyżej 50 zł za sztukę a potrzeba 16 szt. czy może zakupić z 2 lub 4 (para) dobre popychacze na wypadek gdyby jakiś nie chciał się zregenerować, a w pierwszej kolejności po wyjęciu starych prawidłowo je zregenerować w nafcie oświetleniowej zgodnie z filmami instruktażowymi.

 

Edytowane przez silos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Te trzymające same tarcze do wałkow czyli z boku jak rozrząd. Niby stosują stare ale powinno się nowe.

2) Znaczniki wg mnie nie potrzebne jak się robi na blokady - płaskownik i od spodu pręt.

3) Jak się już do ślizgów dobrałeś to nie ma co czekać tylko zmieniać też łańcuch ale i uszczelke bo to najszybciej pada, ja bym się zainteresował pompą wody bo to też byłaby na marne robota jak by była już wyrobiona.

 

Gdzieś tutaj na forum też jest poradnik odnośnie rozrządu do tych modeli opla :)

 

Edit

ja kupowałem te i od nich teraz ledwo 30 zł za sztukę

https://allegro.pl/oferta/ina-popychacz-zaworowy-chevrolet-aveo-1-2-1-4-12495690079

 

Tak z ciekawości jaki przebieg auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności