Skocz do zawartości

mieszanka - benzyna


ja37

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie podjadę do gazownika.

A odnośnie braku zasilania paliwem w astrze to po włączeniu zapłonu słychać delikatny dżwięk (pyknięcie),zdobęde wskażnik do mierzenia napięcie i sprawdzę czy przy pompce dochodzi prąd,jeśli tak to chyba spalona pompka będzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Niekoniecznie.

Przekaźnik możesz słyszeć, a on może mieć wypalone styki i nie działa jak należy.

Zacznij od rzeczy nic nie kosztujących - sprawdzenie kabli, i mało kosztujących - przekaźnik, może jakiś płyn do poprawy styków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ściśle mówiąc sonda lambda czyli czujnik tlenu koryguje czas otwarcia elektrozaworów wtryskiwaczy benzyny. Gdy pojawia się więcej tlenu w spalinach na skutek np. gwałtownego uchylenia przepustnicy to wtedy jest podawana dodatkowo porcja paliwa żeby silnik np. się nie zadławił. Dlatego właśnie sonda lambda musi być zawsze sprawna. Sonda lambda rozpoznaje również nieszczelności w układzie wydechowym i na nie reaguje." W związku z powyższym nasuwa się odpowiedź :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to "czujnik tlenu" i skoro rozpoznaje również nieszczelności w układzie wydechowym to przychylam się twierdząco do Twojej "pytającej-odpowiedzi". :?:

Jeśli komputer wyrzuca usterkę sondy to wcale nie oznacza że jest uszkodzona. Nieprawidłowe podciśnienie w kolektorze i nierówna praca silnika, zły skład mieszanki (zwłaszcza na gazie - wypadanie zapłonu) spowoduje to, że sonda będzie wysyłać do komputera sygnał o zubożeniu mieszanki co komputer odczytuje jako usterkę sondy. :P

Znalazłem coś takiego ?: "Stosowane w samochodach czujniki tlenu nie mierzą jednak rzeczywistej zawartości tlenu w spalinach, lecz jego ilości, powstałe z utleniania tlenku węgla i węglowodorów na zewnętrznej powierzchni czujnika. Jest to reakcja identyczna do tej, jaka zachodzi w reaktorze katalitycznym." ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najpierw likwiduję wypadający zapłon, reguluję dyszę powietrza dla wolnych obrotów i ma być dobrze :?:

Jednak ciężko się współpracuje z kolektorem 18E ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

witam

ja też nie mam tego emulatora i zapala mi się kontrolka

z tego co się tu nauczyłem to jak zapala się kontrolka auto wchodzi w tryb awaryjny

i moje pytanie czy na gazie jeśli zapala się kontrolka i jest błąd 44-45 to auto będzie więcej palić:?;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wczoraj sprawdzałem sygnał z sondy i odczytałem zmieniające się napięcie od 0V do max 0,64V. Najczęściej było od 0,3 do 0,46V. Czy to trochę nie za ubogo?

Błędów brak, sonda chyba dobra, ale mam trochę problemów z mocą i teraz moje pytanie czy to może wskazywać na problemy z pompą paliwa.

 

Pzdr Marek

 

Ps. Sorki jeśli trochę zbaczam z tematu, wydał mi się zbieżny z moimi problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności