Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was!?

 

Pisze ten temat , ponieważ ręce mi już opadają. Od listopada2023 próbuje naprawić auto ,po incydencie wjazdu autem na krawężnik gdzie złamały się dwie felgi i strzeliły mi opony.

Otóż problem ,z którym cały czas się borykam to nie powracanie kierownicy po skręceniu w lewo jadąc do przodu ,a wręcz kierownica dobija do lewej samoistnie nie powracają do jazdy na wprost. Problem jest również cofając w prawo ,wtedy też kierownica nie odbija a wręcz dobija do tej strony samoistnie.  Jeśli chodzi o przeciwną stronę czyli w prawo do przodu i lewo do tyłu to kierownica odbija normalnie.

 

Wymieniłem:

- zwrotnice lewą (wraz z łożyskiem)

- cały wahacza używany by porównać z moim czy nie jest wygięty i wyszło ,że jest wporządku 

- kolumnę lewą

- górne mocowania amortyzatorów z obu stron CAŁE (gumy z łożyskami itd.)

- tuleje wahacza obie z lewej strony

- końcówki drążków z obu stron

- łącznik stabilizatora lewy

- maglownicę/przekładnie kierowniczą marki Lauber

- końcówkę drążka lewą jeszcze raz na dłuższą bo na stacji diagnostycznej podczas zbieżności Panu brakowało gwintu jak stwierdził (koniec końców i tak na 100% zbieżności nie ustawił tylko na 90% jak sam stwierdził jest ustawiona na ten moment)

 

(Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie to w marcu 2022r. wymieniałem kolumnę wspomagania ,długo przed tym zajściem)

 

Mierzyłem nawet moje sanki/wózek ,a dokładnie odległości od środka otworu mocującego od lewej do prawej i moje wymiary zgadzają się (np. z tyłu 83cm) z wymiarami ,które pozyskałem od sprzedających te części.

 

Proszę Was o pomoc ,bo dwoje się i troje przy tym aucie ,a już pomysłów nie mam gdzie może być problem.

 

No co.

Ustawić maglownicę w punkcie wyjściowym, do tego dopasować zbieżność i ustawić czujnik kąta skrętu.

Coś trudnego?

 

Sprawdzić należy jeszcze tylne zawieszenie, sprężyny i hamulce. Geometria tyłu ma wpływ na osiowość nadwozia. (Przydałoby się postawić auto na płytę pomiarową u blacharza.) Sprężyny mają wpływ na naciski kół na jezdnię, co przy kątach wyprzedzenia sworznia i pochylenia koła może wpływać na tor jazdy. Przyblokowany hamulec z jednej strony  również będzie powodował ściąganie auta.

P. S. Dwie felgi i dwie opony? Które?

 

14 godzin temu, ja37 napisał:

No co.

Ustawić maglownicę w punkcie wyjściowym, do tego dopasować zbieżność i ustawić czujnik kąta skrętu.

Coś trudnego?

 

Wszystko zrobiłem tak jak napisałeś ,ale nie dało to żadnej poprawy.

 

17 minut temu, misci napisał:

Sprawdzić należy jeszcze tylne zawieszenie, sprężyny i hamulce. Geometria tyłu ma wpływ na osiowość nadwozia. (Przydałoby się postawić auto na płytę pomiarową u blacharza.) Sprężyny mają wpływ na naciski kół na jezdnię, co przy kątach wyprzedzenia sworznia i pochylenia koła może wpływać na tor jazdy. Przyblokowany hamulec z jednej strony  również będzie powodował ściąganie auta.

P. S. Dwie felgi i dwie opony? Które?

 

Dwie felgi i dwie opony z przodu (na przedniej osi).

 

A co jeszcze poszło poza felgami? CO było przestawione?

 

Jak auto stoi na wprost - jak wyglądają nachylenia opon? jak przy skręcie?

auto na podnośniku przy skręcaniu jakoś cieżko chodzi czy co?

 

jazda na wprost jest jazdą na wprost, problem jest tylko przy tym skręcie w lewo kół?

 

Maglownica sprawna bo wygląda na jej problem. nie jest źle zamontowana szczególnie że piszesz że brakło gwintu co już jest mocno dziwne. nie jest przypadkiem sama maglownica nie na środku zamontowana czy coś takiego?

 

4 godziny temu, waldek2020 napisał:

A co jeszcze poszło poza felgami? CO było przestawione?

 

Jak auto stoi na wprost - jak wyglądają nachylenia opon? jak przy skręcie?

auto na podnośniku przy skręcaniu jakoś cieżko chodzi czy co?

 

jazda na wprost jest jazdą na wprost, problem jest tylko przy tym skręcie w lewo kół?

 

Maglownica sprawna bo wygląda na jej problem. nie jest źle zamontowana szczególnie że piszesz że brakło gwintu co już jest mocno dziwne. nie jest przypadkiem sama maglownica nie na środku zamontowana czy coś takiego?

 

Na wprost koła są pochylone do wewnątrz oba około 5mm.

Przy skręcie w prawo:
- koło lewe pochylone górą na zewnątrz jest  3mm
- koło prawe pochylone górą na zewnątrz 7/8mm

Przy skręcie w lewe:
- koło lewe pochylone górą na zewnątrz 2mm
- koło prawe pochylone górą na zewnątrz 5mm

Tak problem jest tylko przy tym skręcie w lewo kół.

 

Maglownica nowa Laubera, jest zamontowany prawidłowo sam liczyłem obroty oraz mierzyłem długości drążków robiąc pomiary ze starą, po kilka razy.

 

Halo ???

Czy ktoś coś jeszcze napisze pomoże ??

 

A co mówi koleś, który ustawia geometrię?

 

 

Geometria nie była ustawiana ,ponieważ cały czas jest coś nie tak z autem i nie ustawią mi tego poprawie więc szkoda kasę wydawać.

 

34 minuty temu, bolo6666 napisał:

Geometria nie była ustawiana

To jedz ustawić . Jak chcesz wiedzieć co jest nie tak mierząc na sznurek .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności