menelki Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Witajcie. Mam do was pytanie. Znowu (po 6 latach/80k km?) padł mi wysprzęglik w mojej Merivie A 1.4. 6 lat niby długo, choć wydaje mi się że to nie powinno tak szybko padać. I stąd moje pytania: 1. jaka jest przyczyna uszkodzenia wysprzęglika - wyciek oleju. 2. jaka jest średnia żywotność wysprzęglików? To faktycznie tak krótko wytrzymuje? 3. Co robić , aby wytrzymał dłużej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98631-wysprz%C4%99glik-znowu-pad%C5%82/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Niestety przy dzisiejszej jakości zamienników tak jest...... I to nieważne, czy kupisz LUK, Sachs, Valeo czy coś innego. Chyba, że źle jeździsz. Może nie kontrolujesz, a trzymasz nogę na sprzęgle? Może stoisz 5 minut na światłach z wbitym 1 biegiem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98631-wysprz%C4%99glik-znowu-pad%C5%82/#findComment-804266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 15 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca Auto naprawione. Wnioski i pytania: 1. Oryginalne sprzęgło i wysprzęglik były z LUKa. Jak 80k km na wysprzęglik z LUKa to moim zdaniem tragedia. 2. Sprzęgło w bardzo dobrej kondycji, mniej więcej w połowie zużycia. 3. Zdarza mi się jeździć w mieście z nogą na pedale sprzęgła. Nie jest to jazda z naciśniętym pedałem, tylko noga lekko oparta. Nawet nie jest to ruch jałowy, bo przedał na taki jakby lekki luz 1cm na początku, a dopiero potem czuć opór. Więc położenie samej nogi na pedale, bez żadnego nacisku nie ma wpływu. Co więcej, gdyby miało to znaczenie, to i docisk byłby w złym stanie, a nie było po nim widac w ogóle zużycia. Moim zdaniem dla wysprzęglika znaczenie ma ilość cykli, a nie to, czy go trzymamy czy nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98631-wysprz%C4%99glik-znowu-pad%C5%82/#findComment-804579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca Tak sądzisz? Wystarczy trzymać i wysprzęglik już naciska/dotyka do docisku i się kręci, kręci, kręci bez potrzeby. A łożysko wysprzęglika cały czas się zużywa. Cóż, jeździj tak dalej Tylko nie pisz, że też tempomat nie działa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98631-wysprz%C4%99glik-znowu-pad%C5%82/#findComment-804581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca A co w nim padło? dało się ustawlić? Ze 3 lata temu w merivie zmieniałem samą tarczę bez wysprzęglika - póki co wysprzęglik działa a ze 100tys zrobione i to głównie miasto. A napewno ma wysprzęglik grubo ponad 10 lat bo jakoś tak było kupione z komisu. Może tylko na zewnąrz coś może się pocić ale tego nie ustaliłem - znaczy nie ubywa płynu w znaczącym stopniu ale najbardziej w tych okolicach tylko to plastikowe kolanko od wejścia do skrzyni pasuje że poci mi przewody od sondy. Póki co działa więc wtedy nie wymieniałem. Tarcza od sachsa jak dobrze pamiętam montowałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98631-wysprz%C4%99glik-znowu-pad%C5%82/#findComment-804595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca Słowa klucze " jazda z nogą na pedale sprzęgła "   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98631-wysprz%C4%99glik-znowu-pad%C5%82/#findComment-804601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.