Skocz do zawartości

Meriva A - Sens naprawy auta przy problemie z uszczelką pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Opel Meriva A, 2007 Lift.
Silnik 1.4 EcoTec Benzynka. Bez Gazu.
Przebieg: 270 tys / Sam przejechałem nią 130 tys

Przy okazji naprawy zawieszenia poprosiłem o sprawdzenie wycieku płynu chłodniczego.
Ubytek miałem w miejscu korka spustowego, nieregularny.
Trudno powiedzieć ile tego ubywa, czasami musiałem pół zbiornika wlać, czasami przez 200km nic nie ubywa.


W serwisie po diagnozie stwierdzili, że to będzie uszczelka pod głowicą. Zrobili test spalin przy zbiorniku płynu chłodniczego. Tak twierdzili.

Wyceny mam na wymianę rozrządu (łańcuszek) i wysłanie głowicy na planowanie itp. (2 serwisy stwierdziły, że też trzeba wymienić przy tym przebiegu).Czekam jeszcze na wyceny od innych.


Obecnie średnio koszt 3500 - 5000 zł. W zależności od serwisu. Też nie są w stanie określić całkowitych kosztów, ponieważ wysyłają głowicę do innego zakładu.
Chciałbym zapytać was o sens inwestowania w naprawę tego.


To jest, ile z waszych obserwacji ten silnik może przeżyć.
Chodzi mi bardziej o doświadczenie wasze, że np. po 300 tys pękają tłoki i nie ma sensu robić.

Obecnie nie mam żadnych objawów typowych dla awarii uszczelki. Samochód nie gaśnie, nie dymi. Pewno do czasu.

Stan samochodu - trochę porysowany. W środku OK.

Skończyły mi się opony letnie. Wcześniej mówili mi, że w niedalekiej perspektywie będzie konieczne zrobienia układu kierowniczego.


Może ktoś z was orientuje się, czy można takie coś zrobić taniej, powiedzmy do 2,5 tys. I takich cen powinienem szukać.
Nie wiem jakie teraz ceny są takich napraw.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd , głowica , uszczelka , układ kierowniczy i opony w 2,5 bez szans . Sam rozrząd z zrzuceniem czapki będzie więcej kosztował . Opony budżetowe 1 tysiąc . Zależy co mają na myśli układ kierowniczy , czy końcówki drążków po 50-80 zł czy cały magiel za 800 plus robocizna .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na razie silnik zostawił - piszesz, że chodzi dobrze, bez objawów.

Może test się myli?

Profesor Chris właśnie to kiedyś na kanale mówił, że testy z alledrogo nie są pewnie w 100%.

 

Ubytek płynu w okolicach korka spustowego?

Przecież gdzie chłodnica, a gdzie głowica?

Na korku jest jeden, czy 2 oringi, które można wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem takie auto i co moge powiedziec, glowicy bym nie ruszal a raczej bym sprawdzil polaczenia przewodow chlodnicy i ze zbiornika wyrownawczego, a wymiane lancucha mozesz zrobic sam kpl to ok z przyzadem do blokady zaworow ok £130 i odrazu pompe wodna wymien cena ok £30, klucz dynamometrychny potrzebny i uszczelka pod pokrywe gdzie lancuch, wymienialem sam 8h pracy, acha lancuch komplet z kolami zebatymi i slizgamii napinaczem , ceny mysle ze podobne w PL £1=5 pln ok. Sprawdz na such czy nie przestawiles zebow co nie mozliwe z przyzadem , ostrzegam silnik kolizyjny jak sie przestawi o 2 zeby to zniszczy zawory a jak o jeden to bedzie chodzil ale komputer odlaczy moc by nie zniszczyc i da ostrzezenie na wyswietlaczu, Znalazlem kiedys caly opis ze zdjeciami jak dokladnie to zrobic gdzies na polskiej stronie, jak poszukasz to znajdziesz pewnie dalej jest.podane rowniez momenty dokrecania srob wszystkich przy wymianie tego aaa i chyba tez z przyzadem byl taki do blokowania walu tez potrzebne.i sprawdz korek spustpwy w merivie A taki chyba byl na motylek czy klucz. Jak cos to pytaj podpowiem jak to zrobic samemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

No właśnie czekam na ekspertyzy gdy zwolnią się miejsca u innych mechaników. 
Ten płyn już mi dawno ubywał, bardzo nieregularnie. 
 

Cytat

Rozrząd , głowica , uszczelka , układ kierowniczy i opony w 2,5 bez szans . Sam rozrząd z zrzuceniem czapki będzie więcej kosztował . Opony budżetowe 1 tysiąc . Zależy co mają na myśli układ kierowniczy , czy końcówki drążków po 50-80 zł czy cały magiel za 800 plus robocizna .


Nie no chodzi mi czy do 2.5 tysiące da rade zrobić tę głowicę i rozrząd, bez opon.
Jeśli chodzi o układ kierowniczy to mówili, że magiel, czyli właśnie 800 zł. Na razie nic nie skrzypi, nie widzę żadnych problemów.
 

Cytat


Może test się myli?

Profesor Chris właśnie to kiedyś na kanale mówił, że testy z alledrogo nie są pewnie w 100%.

 

 


No właśnie. A są jakieś inne sposoby, aby sprawdzić bez tych testów?
Mechanicy mają inne sposoby jeszcze?
Sam może taki kupie i potwierdzę, to tanizna.

 

Cytat

 

Ubytek płynu w okolicach korka spustowego?

Przecież gdzie chłodnica, a gdzie głowica?

 


No właśnie tak powiedzieli. Obserwuje wyciek tylko przy tym korku spustowym tylko.
Tak szczerze to widziałem, że on jest mokry i chciałem sam go wymienić, ale że robiłem zawieszenie to poprosiłem o zerknięcie na to.

Wiem, że głowica jest u góry, a chłodnica na dole, ale taką dostałem diagnozę (uszczelka pod głowicą) i oni dalej nie podejmowali się sprawdzenia gdzie ucieka płyn.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi na to, że nie chcą zarobić zakładam 50zł za wymianę korka czy oringów, tylko chcą złapać grubszą robotę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ktory masz jest bardzo dobry to wersja mysle jeszcze bez zmiennej fazy rozrzadu, obecnie ten silnik jest montowany i w nowych Oplach/Vauxhall a dodano zmienne fazy rozrzadu,nowe osprzet, klimatyzacje i turbo czasami, silniki 1.4 pojemnosci od 100-140 koni mocy, mozna zajechac lancuch jak stosujesz inny olej niz zaleca producent np 10w40 lub poprostu od przebiegu, luzy zaworowe olejowe nie wymagaja regulacji, wymien ten lancuch a zobaczysz jak odzyje, acha jak jezdziles na 10w 40 to moze maslo byc w tej pokrywie zaworow plastikowej. Wyjechany lancuch moze tez powodowac podwyzszona temperature i szybsze odparowanie przez jakies nieszczelnosci plynu chlodzacego a to wcale nie musi byc glowica jak masz bialy olej zmieszany z plynem to plyn uchodzi do ukl smarowania a bialy dym to do komor spalania. tak jak pisalem spokojnie zmiescisz sie w ok 1000 pln nowy lancuch kompletny +przyrzadz, klucz dynamometryczny i pompa +uszczelki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wyczytalem a co z tym ukl kierowniczym nie tak? luzy na drazkach to dokrec drazki lub wymien a jak masz takie stuki to pewnie elektryczne wspomaganie kierownicy, naprawa odlacz akumulator, sciagnij kierownice i producent stosuje specjalny smar klejacy bardzo gesty naklada sie na zebatke ze wspomaganiai juz nie ma stukow, ja to rozwiazalem stosujac zwykly silikon na zebatke i trzeba kilka razy obrocic kierownica by nie skleilo i stukow nie bylo, jak kierownica ma wibracje przy przeszlo 100km/h to wymien i wywarz kola opony a nie bedzie tego.Wspomaganie wewnatrz pod kierownica. Bardzo tani samochod tzn czesci pewnie wiesz tarcze hamulcowe po 50 za szt na pln klocki 75 ceny w PL beda podobne a i dostawa za darmo (poszukaj nie bede robil reklamy )do domu a i wydech i pozostale tanio. a antykorozyjnie super zabezpieczony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze  ze mankamentem jest w tym aucie ulozyskowanie mechanicmu roznicowego i czasami mechanicy diagnosuja to jak zawieszenie czy tez ukl kierowniczy, po lewej stronie w skrzyni biegow jest zabezpieczenie i mozna dokrecic minimalizujac luz na lozyskach mechanizmu roznicowego. a i Opel daje czasami czytalem mniej oleju do skrzyni fabrycznie a korka spustowego nie ma z boku po lewej stronie jest tylko korek poziomu prawidlowego , mozna nim wymienic a dolac rowniez mozna przez odpowietrznik z gory w skrzyni pod maska pokrywy silnika noo wiesz o co chodzi.Wymiana drazkow napedowych nie zredukuje luzow na lozyskach mechanizmu. mozna calkiem nowa skrzynie znalezc chyba na ebay za jakies 1.7 tys pln a sam mechanizm roznicowy z lozyskami cos ok 800. Co zauwazylem w tych skrzyniach to to ze juz fabrycznie zmiana z 1 na 2 bieg szybka powoduje lekki zgrzyt trzeba wolniej , sprawdzalem w kilku samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności