Skocz do zawartości

EGR wyczyszczony i sprawny dalej kod P1405


Gość kolabor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam taki problem, Corsa B x10xe kilka lat jeździła na zapchanym EGR. Niedawno na zimnym silniku zaczęła tracić moc (dusić się), tak przez 1-2 min od odpalenia. Samochód odpala bez problemów. Wyczyściłem EGR (był mocno zapchany), wygląda na sprawny (grzybek się podnosi, potencjometr daje prawidłowe wskazania). Zamontowałem bez zaślepiania i teraz często wyskakuje mi kod P1405 - nieprawidłowy sygnał zwrotny z zaworu recyrkulacji spalin EGR. Czasem check zapala się w czasie jazdy, czasem przy odpaleniu już jest i czasem sam gaśnie. Gdy podłączam pod komputer (ABCom) i akurat błędu nie ma to parametry pracy EGR w blokach pomiarowych są OK (procent otwarcia, napięcia). Gdy jest błąd bloki od EGR są nieaktywne.

Co może być powodem tego błędu? Co powinienem jeszcze sprawdzić? Czy powodem może być wiązka kabli od EGR, jak mocno dociskam kable do błąd czasem znika (może to zbieg okoliczności).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mocno dociskasz kabel i błąd znika to może we wtyczce coś nie łączy. Posprawdzaj wsuwki, oczyść z nalotu dla lepszego styku. Jeżeli był mocno zapchany to czas jego reakcji może być za wolny w stosunku doi tego czego oczekuje komputer. Wyjścia są dwa, albo zaślepiasz i przyzwyczajasz się do kontrolki, ewentualnie zakup NOWEGO zaworu, używki nie polecam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już wiem co było. Przez 1 dzień usterka włączała się coraz rzadziej a teraz już od kilku dni jej w ogóle jej nie ma. Wniosek taki, że przez kilka lat nieużywania, ścieżka w potencjometrze EGR się utleniła i potrzebowała trochę czasu aby się"rozchodzić". Teraz sygnał z EGR prawidłowy. Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyjścia są dwa, albo zaślepiasz i przyzwyczajasz się do kontrolki, ewentualnie zakup NOWEGO zaworu, używki nie polecam.

Przymierzam się do zaślepienia EGR i mam pytanie to tego co piszesz: czy jak skasuję błąd check engine i zaślepię EGR to błąd się znowu pojawi czy zaślepienie spowoduje, że czujnik będzie dawać jakieś normalne wskazania i błąd nie wyskoczy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd się znowu pojawi

to zależy tylko od tego czy Twój EGR jest sprawny. Jeśli po wyczyszczeniu i zaślepieniu nadal będzie zgłąszał błąd to niestety ale zawór jest do wymiany. Po wyczyszczeniu trzeba zrobić adaptacje bo dpiero po niej będzie wiadomo, czy zawór dobrze pracuje czy nie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość opelek16

Witam. Na zdjeciu zanzaczylem na zolto EGR i to jest silnik C16NZ a ja mam pytanie odnosnie C14NZ czy w moim silniku jest EGR?? Te silniki sa bardzo podobne i patrzeylem u siebie to tego EGR nie widze w tym miejscu co na zdjeciu. Prosze o odpowiedz.

 

http://img87.imageshack.us/i/krokowyc16nz.jpg/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności