Skocz do zawartości

Corsa B - Check Engine, EGR, i problem z odpalaniem na zimnym silniku, trzęsie silnikiem i budą


Gość EmdoPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, skoro uporałem się z problemem z alternatorem a problem z EPS odłożyłem na później, czas zająć się zmorą tych silników - zaworem EGR, a więc do rzeczy:

 

Przy rozruchu silnik bez dodania gazu nawet jeśli odpali, to po chwili gaśnie, jak dodam gazu, zawsze odpala za pierwszym razem.

Po odczytaniu błędów opcomem wyskakuje błąd P1405, a więc usterka EGR, zakupiłem więc dwie nowe uszczelki oraz zaślepkę, i przed zdjęciem zaworu przystąpiłem do obejrzenia filmów instruktażowych, przejrzenia schematów, a na końcu do oględzin na moim egzemplarzu. Ku mojemu zdziwieniu przy moim zaworze EGR brakuje pewnego elementu, mianowicie rurki, która prowadzi od EGR do kolektora ssącego. Odpaliłem na szybkości allegro, i jeszcze bardziej zdziwiłem się, że są w sprzedaży zawory z przylgnią do flanszy tej brakującej rurki, ale otwór wylotowy jest zaślepiony fabrycznie. Po "wymacaniu" zaworu przy moim silniku doszedłem do wniosku, że ten też jest fabrycznie bez tej rurki, ale zastanawiam się, czy zawór nie został wymieniony, a rurka zdemontowana, gdyż dopiero wtedy zauważyłem, że zawór najwyraźniej został już zaślepiony przez kogoś, a na forum znalazłem zdjęcia w poradniku, i na bloku silnika występuje właśnie otwór korespondujący z kanałem w zaworze z którego ta brakująca rurka miała by wychodzić.

rurka-egr-opel-corsa-c-agila-astra-g-12-10-0003-bielsko-biala-434663387.jpg.79d77ba5bd510fdb96baa0ecfd2640be.jpg o taką właśnie rurkę chodzi (zdjęcie pożyczone z internetu)

Jak to jest z tymi zaworami, otworami i rurkami?

 

Druga sprawa, że skoro już mam uszczelki i zaślepkę, a zawór był już najprawdopodobniej zaślepiony (tylko nie wiem, czy nie puszką po browarze między dwoma uszczelkami) to czy zdjęcie zaworu i jego wyczyszczenie ma sens? czy raczej w grę wchodzi wymiana? nie jest to tani element, a jak już go porządnie wyczyścić i zaślepić (nowa zaślepka ma 1,5mm grubości i jest zrobiona z blachy kwasoodpornej) to czy problem może wrócić?

 

Trzecia sprawa to szarpanie silnika na biegu jałowym, szczególnie na zimnym silniku. To od EGR, czy mogą być jakieś jeszcze przyczyny? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności