Skocz do zawartości

Opel Astra F X14NZ - Silnik na ssaniu + wysokie spalanie


Gość ScriptPL

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ScriptPL

Wiem, temat był poruszany setki razy, ale wolę odświeżyć ten problem, który nie dotyczy tylko jednego, ale wiąże ze sobą inny problem. Jak w temacie, zimny silnik, odpalany po nocy pierwszy raz chodzi na ssaniu, bardzo długim ssaniu, jest to o tyle niebezpieczne, bo niesie to za sobą 1500 obrotów na biegu jałowym co powoduje, że auto porusza się na drugim biegu bez dodawania gazu bardzo żwawo co może mieć zły koniec. Silnik jak został odpalony tak będzie chodzić na takim ssaniu aż do momentu wyłączenia silnika albo do ostatniej kropli benzyny w baku, nieważne, że silnik rozgrzany do 90 stopni, jak go nie uruchomię drugi raz tak będzie chodzić cały czas na 1500 obrotach (nie mam obrotomierza, ale oceniam słuchem). Po uruchomieniu silnika po lekkim rozgrzaniu problem ustępuje. Do tego dochodzi wysokie spalanie, wciąż jeżdżę na jednym pełnym tankowaniu, ale mam na liczniku około 400 km a wskazówka rezerwy bardzo szybko się zbliża (znajduje się w połowie między rezerwą a pierwszą kreską, czyli około 10 litrów), co moim zdaniem ponad połowa dróg była poza miastem średnią prędkością pokonywaną około 70-80 km/h. Problem jaki znalazłem dodatkowo, który może to powodować to fakt, że silnik grzeje się, temperatura od razu nie kończy się na 90 tylko dochodzi do 95, czasami do 100 i szybko momentalnie spada do 91/92 (lekko powyżej kreski 90), wentylatora ani razu nie słyszałem, dodam, że miał wymienianą uszczelkę pod głowicą, świece i przewody (wcześniejszy właściciel to zrobił, nie znam przyczyny, dodam, że silnik ma mały przebieg bo 106 tysięcy oryginalnie). Jeżdżę oszczędnie, ekonomicznie, nie piłuję silnika ani samochodu, jeżdżę spokojnie, ciężkiej nogi nie mam.

 

Zamieszczam filmik obrazujący problem obrotów na zimnym silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=HNNmhSCaYu4&feature=youtu.be

 

Doczytałem na innym forum, że problemem może być termostat oraz czujnik temperatury, nie wiem ile w tym prawdy, ale jeśli wentylator się nie uruchamia w ogóle, bo go ani razu nie słyszałem to ja nie wiem już co robić, szkoda silnika, mały przebieg a zniszczy się od przegrzania, mam nadzieję, że dobrze zobrazowałem sytuację i cały problem, mam nadzieję, że to nic poważnego, że niewielkim kosztem uda się to naprawić, z góry dziękuję za wszelką pomoc! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

Szukasz po innych forach a tu masz więcej o możliwych przyczynach

http://forum.opel24.com/topic/32406-zbyt-wysokie-obroty-silnika-na-biegu-jalowym/

http://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-blad-21-wysokie-wolne-obroty/

 

 

Masz tam DIS czy aparat zapłonowy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ScriptPL

Czytając oba posty praktycznie niczego się nie dowiedziałem, prawdopodobieństwo tego może być czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, przepustnica i w ogóle cały dolot, idiotycznym pomysłem będzie wymiana tego wszystkiego na nowe, skoro problem występuje TYLKO na zimnym silniku, problem występuje jak silnik wystygnie całkowicie do zera, to może różnica temperatur ma na to wpływ, jakieś rozszczelnienie przy temperaturze, tak jak np tory kolejowe, kurczą się i wydłużają, stąd może jakaś szczelina powoduje wyższe obroty, nie mam pojęcia. Co do wysokiego spalania wciąż nie wiadomo co z tym może być?

Edytowane przez ScriptPL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając oba posty praktycznie niczego się nie dowiedziałem, prawdopodobieństwo tego może być czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, przepustnica i w ogóle cały dolot, idiotycznym pomysłem będzie wymiana tego wszystkiego na nowe, skoro problem występuje TYLKO na zimnym silniku, problem występuje jak silnik wystygnie całkowicie do zera, to może różnica temperatur ma na to wpływ, jakieś rozszczelnienie przy temperaturze, tak jak np tory kolejowe, kurczą się i wydłużają, stąd może jakaś szczelina powoduje wyższe obroty, nie mam pojęcia. Co do wysokiego spalania wciąż nie wiadomo co z tym może być?

 

Jak by kolega odpowiedział na pytanie Kacpra może i coś więcej by się pomyślało.

A tak to zapytam - jakie masz ssanie, jak sterowana przepustnica i co ostatnio robiłeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ScriptPL

 

Jak by kolega odpowiedział na pytanie Kacpra może i coś więcej by się pomyślało.

A tak to zapytam - jakie masz ssanie, jak sterowana przepustnica i co ostatnio robiłeś?

Aparat zapłonowy.

Nie robiłem z silnikiem nic, mam ten samochód od tygodnia. Nie orientuję się o specyfikacji silnika i jego sterowaniu, ciężko mi to zobrazować i wam to przedstawić. Dajcie przykład to mogę wam to zobrazować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czytając oba posty praktycznie niczego się nie dowiedziałem,

 

No a tam właśnie pisze że za podniesione obroty odpowiada nieszczelny dolot.

Jak go uszczelnić i rozbierać masz pięknie opisane http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/284-remont-glowicy-silnika-x14nz-f

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności