Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 10.09.2025 w Odpowiedzi

  1. Jeśli rozrząd słychać, to podkładka g*wno da. Takie kombinowanie po kosztach jest dokładnym odzwierciedlenie ubierania czystych skarpetek na brudne i śmierdzące nogi. Zrób to po bożemu. Takie oszczędzanie mści się mocno i generuje spore koszty. Ten silnik jest wredny jeśli chodzi o rozrząd.
    2 punkty
  2. Chłopaku. Ujmę to bardzo dyplomatycznie. Sama nazwa DEXOS 1 gen.2 niesie w sobie normę oleju. Cytat z internetów (nie z ulubionego chata GPT tylko z internetów): "Specyfikacja dexos1 Gen2 (2.generacji) została opracowana przez General Motors i wprowadzona na globalny rynek w roku 2016. Dedykowana jest wyłącznie do silników benzynowych, a szczególnie do jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) i turbodoładowanymi GDI/TDI, które pracują przy dużym obciążeniu temperaturowym, co ma znaczny wpływ na parametry oleju w silniku. Oleje silnikowe z normą dexos1 Gen2 są formułowane dla spełnienia szeregu zaostrzonych standardów wydajności. Oleje z tą normą, dla uzyskania certyfikacji, muszą przejść m.innymi testy: Test LSPI (Lowspeed Pre-Ignition) / SPI (Stochastic Pre-Ignition), który określa bardzo rygorystyczne limity parametrów, które są istotne dla eliminowania zjawiska przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych. Nowy test zużycia paliwa (NEDC - New European Driving Cycle) - wykonywany przez fakt, że wymagania stawiane normie dexos1 gen.2 kładą szczególny nacisk na oszczędności paliwa. Test wykonywany jest w warunkach drogowych i na hamowni podwoziowej, sprawdzając wartości zużycia paliwa i emisji CO2. Test osadów w turbosprężarce - określający wpływ oleju na powstawanie osadów. Test utleniania GMOD - badający wydajność oleju w wysokich temperaturach pracy, sprawdzający wpływ utleniania na wydajność środka smarnego. Oleje dexos1 gen.2 posiadają najczęściej lepkość wg SAE 0W20 lub SAE 5W30. Formułowane są na bazach olejowych w.g. API - Grupa II, III lub IV. Norma dexos1 gen.2 współistnieje najczęściej razem z takimi normami jak API SN, API SN PLUS i ILSAC GF-5 WAŻNE: Obecnie specyfikacja dexos1 Gen2 jest już nieaktualna. Jeśli Twój samochód wymaga stosowania tej specyfikacji możesz stosować oleje ze specyfikacją dexos1 Gen3 lub odpowiednią wersję normy OPEL OV0401547 Oleje dexos1 Gen2 - zakres wymaganych parametrów: wartość lepkości wysokotemperaturowej HTHS w 150°C [cP] - ≥ 2,9 popiół siarczanowy [% wag] - ≤ 1,0 siarka [% wag] - ≤ 0,45 całkowita liczba zasadowa TBN [mgKOH/g] - ≥ 6,0 klasa lepkości SAE - 0W20 i 5W30 " Jak zatem ma się do tego Twoje stwierdzenie: Parametry oleju określa specyfikacja Dexos1 gen.2 a nie ładna czy brzydka naklejka. Powtórzę raz jeszcze: mowa jest srebrem, milczenie złotem. Nie masz merytorycznie nic do powiedzenia, nie mów. Niepotrzebnie się ośmieszasz i próbujesz udowodnić, że koń jest podobny do wielbłąda. Bardzo proszę, abyś nie wprowadzał zamieszania nieprzemyślanymi wypowiedziami pozbawionymi jakiejkolwiek wartości użytkowej. Gdzieś coś czytałeś, ale nie do końca dobrze zapamiętałeś, albo źródło było z dupy. Stan faktyczny został przedstawiony powyżej i nie widzę już żadnego powodu do dalszego forsowania swoich racji. Mam nadzieję wyraziłem się jasno i klarownie. P.S. Nie ma czegoś takiego. Tu też masz potworne luki w wiedzy na temat budowy i działania pompy oleju.
    1 punkt
  3. Można wlać. Jest wstecz kompatybilny. Ma po prostu większą zdolność do zapobiegania LSPI, lepiej chroni przed osadami i nagarami, ma zapewniać nieco niższe zużycie paliwa itp. W chacie GPT wyczytałeś czy tak po prostu strzeliłeś babola? 1.4T nie posiada EGRa. Nawet jak będzie lane jakieś gówno typu Lotos czy coś, to przy regularnych jego wymianach i dbaniu, doleci do pół bańki. Błagam. Ogarnij się. Ja się cieszę, że jako użytkownik jesteś aktywny, ale jeśli merytorycznie nie masz za wiele do powiedzenia, to może lepiej przemilczeć?
    1 punkt
  4. Skoro nie wali błędów to dobrze działa.
    1 punkt
  5. Cześć, Udało się rozwiązać problem, winne okazały się wysprzęgliki najpierw Sachs potem LUK, oba były albo wadliwe albo źle założone. Obecnie jest założony oryginalny wysprzęglik GM, wprawdzie droższy niż dwa poprzednie razem ale problem ustąpił.
    1 punkt
  6. W jednym pinie masz "plus" , na dwóch pinach są masy , reszta to zaciski sygnałowe . Gniazdo wygląda jak by ktoś kiedyś z wykrzywionym pinem próbował wtyczkę wsadzić , albo drutem próbował błędy sprawdzać W jednym pinie masz "plus" , na dwóch pinach są masy , reszta to zaciski sygnałowe . Gniazdo wygląda jak by ktoś kiedyś z wykrzywionym pinem próbował wtyczkę wsadzić , albo drutem próbował błędy sprawdzać
    1 punkt
  7. @ArKos dziękuję za podpowiedź
    1 punkt
  8. Trochę czasu upłynęło więc mogę już oficjalnie zakończyć temat. Przepatrzyłem całą elektrykę od klimatronika w dół. Każdą masę, kabelek, nawet wtyczki kąpałem w wanience ultradźwiękowej - i dalej to samo. Problem stałego błędu B0196-01 rozwiązał zakup trzeciej oryginalnej dmuchawy z rezystorem. Wiarygodni sprzedawcy, niby oryginały ze zdrapanymi numerami a zadziała któraś z kolei. Został problem błędów (m.in. B0196-01 ale już dało się go skasować) które pojawiały się po samoczynnym wyłączeniu panelu klimatyzacji. Pewnego dnia już mnie tak to zirytowało, że z całej siły przyp... w wyświetlacz i wszystko się naprawiło. I za każdym razem kiedy wyłączała się klimatyzacja i jej ikony na GID-ie wystarczyło mocniej postukać. Szybka wymiana używanego wyświetlacza i upierdliwa usterka naprawiona. Jak ktoś będzie potrzebował to mogę poinstruować jak wymienić niewylogowanego GIDa bez OPCOMa. Wystarczy programator za kilka złoty i trochę chęci.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności