Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfDzień dobry.
Od tygodnia jestem właścicielem Merivy B 1,6 cdti i oczywiście pierwszą rzeczą po wymianie oleju itp. jest stała dezaktywacja Autostop.
Poprzednio miałem Renault Megane 3 i tam dezaktywacja sprowadzała się do założenia jednej zworki na złączu (zajęło mi to ok. 2 minut), niestety w Oplu nie jest tak łatwo.
W związku z tym postanowiłem zrobić układ który za mnie "wciśnie" przycisk na początku każdej jazdy.
Kupiłem u chińczyka dwa układy czasowe, z których jeden odlicza ok. 30 sekund od włączenia stacyjki i po tym czasie drugi układ czasowy na ok. 1 sekundę zwiera styki przycisku Autostop.
Zasilanie podpiąłem do gniazda zapalniczki i po przekręceniu kluczyka po ok. 30 sekundach system wyłącza się, oczywiście w razie potrzeby zawsze mogę przyciskiem włączyć lub ponownie wyłączyć system, te układy czasowe załatwiają mi tylko automatyczne pierwsze wyłączenie systemu bez jakiegokolwiek działania z mojej strony.
Całość zamontowałem do plastikowej obudowy i zamocowałem w tunelu pod panelem z przyciskami.
Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdf