Gość DAROMV6 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 W trakcie rozgrzewania na zimnym silniku (u mnie krótki okres 20-30sek. i to nie zawsze), jeśli hałasuje albo padła można ją odłączyć - nic się nie stanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-228305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 wydaje mi sie ze moja nie chodzi,ale np mimo to ze ja odlacze,to zawor podcisnieniowy i tak otworzy klape doplywu tegoz powietrza,a jesli pompa nie poda cisnienia,to spaliny poleca wezami w strone pompy,wiec musialbym odlaczyc rownierz zawor otwierajacy,ale to wlasciwie chyba nieistotne. przygod ciag dalszy. wyjechalem dzis rano,zatankowalem i po wyjezdzie ze stacji,jadac powoli na 2 biegu wystapilo cos w stylu odciecia.pod strachem ale musialem wyjechac trase.zrobilem prawie 200km i wlasciwie jadac z wieksza predkoscia bylo ok.gdy dojechalem na miejsce sytuacja sie powtorzyla-2 bieg mala predkosc i brak ciagu.udalo sie wrocic bez problemow do domu,i wracajac z pracy znow to samo.wyglada to mniej wiecej tak ze np. jade na 2 biegu,puszczam gaz,auto zwalnia hamujac silnikiem,naciskam gaz i zero reakcji,tak jakby nie bylo zaplonu.jak wcisne gaz mocniej to po chwili jest szarpniecie i ciagnie normalnie.sytuacja powtarza sie nieregularnie. zagladalem do krokowca.zaslepienie i utrzymywanie obrotow przepustnica skutkuje tylko rowniejsza praca silnika,ale check nadal zapala sie po chwili.(na podlaczonym krokowcu lezacym obok i zaslepionych otworach).podczas pracy,os wewnatrz krokowca,lekko drzy. sprawdzilem raz jeszcze bledy,i ku mojemu zdziwieniu cos sie zmienilo.mianowicie oprocz znienawidzonego juz bledu 38,pojawil sie 92,czyli jak mniemam czujnik polozenia walkow rozrzadu.dodam ze nie odlaczalem go i nie odpalalem na odlaczonym,a wlasciwie to nawet go nie ruszalem. moze pokazywal bledne dane i przez to sterownik podawal zla mieszanke,a teraz padl calkiem?czy moze byc przyczyna moich problemow? jutro (a wlasciwie dzis) go pomierze,moze cos sie wyjasni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-228166 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Może tylko okablowanie tego czujnika wymaga sprawdzenia, ale zmierzyć tez mozna. Jak juz bedziesz z miernikiem, to TPS też pomierz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-228130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 dopiero wrocilem z roboty,wiec zajme sie tym za dnia. generalnie wczoraj wymoczylem krokowca,i dalem nowa uszczelke pod niego,i dzis nie zgasl mi ani razu. kurde pojechalbym nawet do aso,i nawet zaplacilbym ta ich wyssana z palca sume za diagnostyke,gdyby tylko byli w stanie powiedziec konkretnie :to i to trzeba wymienic i wszystko w temacie. a jak mam jechac,zaplacic i powiedza mi to,co ja juz wiem,to raczej nie ma sensu. EDIT: wiec tak: pomierzylem ile zdazylem: czujnik walka: piny: 1 i 2 - 1 ohm 1 i 3 - 14,9 ohm 2 i 3 14,4 ohm czujnik walu: 1 i 2 - 1 ohm 1 i 3 - 15 ohm 2 i 3 - 14,5 ohm pomijam juz pinologie,ktory to 1,2,3 pin,ale jakby nie bylo,wszedzie chyba za duzo. przeplywka: 1 - nic 2- sygnal od 0,52V wzwyz wprostproporcjonalnie do obrotow,do jakichs 4V 3 - napiecie wstalacji 4 - nic TPS: 1 - od 0,63V do 4,26V wprostproporcjonalnie do otwarcia przepustnicy,plynnie,bez skokow napiecia podczas uchylania 2 - bodajze 4,6V 3 - nic wywleklem jeszcze obudowe wtyczki do ecu,i mierzylem napiecie sondy. jesli dobrze sie wpielem to tak: na wylaczonym zaplonie mam napiecie zasilania sondy 4,95V,po przekreceniu zaplonu czy odpaleniu,spada do 4,88V sygnal z sondy na wylaczonym zaplonie 0V,po odpaleniu miernik cyfrowy pokazuje -0,03V ( minus 0,03V).oczywiscie czarna koncowka do masy,a czerwona na pin sygnalu przy ecu.waglada,jakby na sygnalowym byla masa podana po odpaleniu,ale musialbym jeszcze wlezc pod auto i pomierzyc przy sondzie. tak mysle,ze gdybym mial az tak uboga mieszanke to czy silnik odpalalby na dotyk i mial normalne spalanie i moc? a jesli mieszanka jest w miare ok,to czemu sonda nie pracuje?czyzby uszkodzona?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-227652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Porównaj dane, masz tu trochę zrzutów z autodaty http://www.sendspace.com/file/kxubdz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-227594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 dzieki za dane. zostala tylko opornosc tps do zmierzenia,ale wlasciwie wszystko wyglada naprawidlowe wedlug tych zrzutow,tylko sonda nie chce chodzic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-227575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Może masz zły styk wtyczki sondy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-227552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 mierze za wtyczka,po stronie silnika.teraz tylko tak,bo na swojej sondzie mierzylem z obu stron,a teraz nie chce nacinac kabli przy nowej sondzie,bo nie daj Boze trzeba bedzie reklamowac to mi nie przyjma. mam dorobione tez kable z wsuwkami,ale wartosci sa te same   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-227491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Wiesz co, chyb a twoją sondę się mierzy inaczej. Nie do masy, tylko na 2 kablach od sondy. Żółty i czarno/zółty. Piny B i D.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-227482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 czarno/zolt nie mam,chyba ze mowisz o kablach juz po stronie silnika. tylko teraz hmm... przyjmijmy ze mowimy o kolorach po stronie sondy. czerwony i bialy to zasilanie sondy,jest na nich napiecie takie jak w instalacji zolty to okolo +5V czyli napiecie przylozone na sonde czarny to napiecie wyjsciowe,zmieniajace sie dzieki zmianie opornosci sondy (tytanowa jest opornikiem zdaje sie),ale tez jest to biegun dodatni (przynajmniej powinien byc) wiec po podlaczeniu miernika do 2 biegunow dodatnich raczej rewelacji nie bedzie. oczywiscie sprawdzic nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/3/#findComment-227430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.