ja37 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Kolory spisałem ci z autodaty, może lepiej patrz po pinach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-227413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 tak mi sie nasunelo,ze mozna by zmierzyc tak jak mowisz,z tym ze nie napiecie a opornosc.skoro jest ona opornikiem,to opornosc powinna sie zmieniac. wrocilem z obchodu po cmentarzach i zaraz ruszam powalczyc nieco.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-227343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Hmmm, niby jest opornikiem, kurde, ja bym mierzył jednak volty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-227246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 no i jestem. zrobilem tak jak poradziles,czyli zmierzylem napiecie na pinach b i d . pomiar robiony na wtyczce przy samym ecu. odpalilem zimny silnik,po podpieciu miernika przy ecu do odpowiekow pinow b i d sondy,miernik kazal 4,80V i stal sztywno jak drut.w miare rozgrzewania sie silnika,wartosc nieco spadala,do okolo 4,65V po jakims czasie zaczely sie wyrazne spadki napiecia do okolo 2,6V i powrot na 4,6. jak juz sie troche rozgrzal,probowalem przegazowac i przytrzymac na wyzszych obrotach.przy przegazowywaniu,napiecie spada nawet do 0,4V i wraca do gornej wartosci.przy przytrzymaniu na wyzszych obrotach,sa spadki napiecia ale rzadko. tylko tak,jesli jest to faktyczny sygnal sondy,to jak go interpretowac? skoro napiecie jest przy gornej granicy (4,6V) to opornosc jest mala czyli mieszanka uboga (i to mialoby sens chyba) i jesli faktycznie jest to sygnal z sondy,to w zwiazku z powyzszym,cos maksymalnie zubaza mi mieszanke. ogladalem jeszcze wezyki przy przepustnicy.oprocz tego do regulatora cisnienia paliwa,sa jeszcze 2 po przeciwnej stronie,podlaczone do elektrozaworu,ktory otwiera przeplyw przy wyzszych obrotach.po odlaczeniu wtyczki z tego zaworu,wywalil blad zaworu odpowietrzania zbiornika,ale skoro obydwa wezyki wychodza z przepustnicy,to cos mi tu nie gra z tym odpowietrzaniem. po zdjeciu ktoregokolwiek wezyka z krocca,silnik sie dusi,i wlasciwie prawie gasnie.po zaslepieniu kroccow,chodzi jak zwykle,czyli nie rowno i z drganiami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-227232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Dziwne. Odpowietrzanie powinno być podłączone do przepustnicy i do filtra węglowego, a nie tylko do przepustnicy. A sonda widać jest ok, teraz trzeba się zastanowić, co psuje mieszankę? Albo EGR, albo przepływomierz, tak myslę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-227210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 co do tego odpowietrzania,wlasne musze namierzyc filtr weglowy,bo nie bardzo wiem gdzie on sie znajduje. wlasciwie to jest to troche dziwnie popodlaczane. tak jak pisalem 2 rurki z przepustnicy ida do elektrozaworu,ktory otwiera przeplyw przez nie,przy wyzszych obrotach.wychodzi na to,ze jedna jest nad przepustnica,a druga pod,czyli caly ten zawor,robi za kolejny silniczek krokowy.tylko po co? rurka od EGR laczy sie z rurka wychodzaca z prawego (od pasazera) nadkola. egr zaslepiony,wiec nie powinien tu mieszac,ale przy tak zagmatwanej konstrukcji,to chyba wszystko mozliwe. mnie odglos tego silnika wyglada tak,jakby w normalnym silniku,przekrecic konkretnie aparat zaplonowy,czyli niby chodzi,ale slychac ze cos mu jest.nie jest to wypadanie zaplonow,ale wlasnie jakby w nieodpowiednim momencie byla iskra. gdyby mial za malo paliwa (male cisnienie) to na wyzszych obrotach byloby jeszcze gorzej,a tu na wyzszych jest ok.moze jest jakis element ktory przyspiesza zaplon,czy cos w tym stylu? EDIT: oki,doszlem do ladu z tymi rurkami. gwoli sprostowania,obydwa krocce sa raczej pod przepustnica,z tym ze jeden jest na jej korpusie,a drugi ponizej linii laczenia czyli juz na kolektorze. okazalo sie ze EGR byl podlaczony do wezyka odpowietrzania filtra,a wezyki od zaworu odpowietrzania,do kroccow przy przepustnicy. niestety nie wiele to zmienilo,bo check dalej swieci. doszlem jedynie do jednej rzeczy,mianowicie ze blad zapala sie zazwyczaj przy niskich,badz utrzymywanych na jednym poziomie obrotach. jak np. odpale silnik,i tak sobie gazuje utrzymujac obroty 2500/3000,to check nie zapala sie dosc dlugo.dopiero jak np przytrzymam chwile np 2500 lub puszcze calkowicie gaz to po chwili sie zapali.wedlug wskazan na pinach b i d,wlasnie podczas gazowania cos sie zmienia,a jak przytrzymam rowne obroty,lub chodzi na jalowych,to napiecie stoi w miejscu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-227047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Kurde, coś nie tak jednak z tą sondą jest, na wolnych, czy jednostajnych obrotach sygnał też powinien się zmieniać. A próbowałeś tą sondę wykręcić i może oczyścić? Może sadza zalepiła prawie dokładnie te otwory w sondzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-226968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 york, wspominał na początku, że sondę wymienił na drugą z innego auta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-226946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 gdzies tam wczesniej pisalem choc moze Ci umknelo - sonda w tej chwili jest nowa NGK/NTK i dodam jeszcze ze swiece co prawda nie sa pierwszej swiezosci,ale elektrody sa ladne brazowiutkie,bez osmolenia czy bialego nalotu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-226940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Faktycznie, zapomniałem A może tą sondę reklamuj? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13602-x20xev-brak-sygnalu-sondy-lambda-blad-13/page/4/#findComment-226936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.