Skocz do zawartości

Zakryta chlodnica


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

tak na prawde obie strony maja troche racji.jednak ja stoje po tej co zakrywa wlot i robie tak juz od 10lat we wszytkich autach ,ktore uzywam,a moge sie pochwalic bezawaryjna jazda przez ten okres(srednio robie rocznie 20-30 tys)Robie zakrywke,glownie ze wzgledu na szybsze nagrzanie,stabilniejsza temp.plynu,oraz co najwazniejsze i niepodwazalne,na mniejsze zuzycie paliwa,wszak ksiegowy sie nie myli :) (0.5 l /100km conajmniej tyle daje zakrycie w moim przypadku,podczas minusowych temp.)co do samej chlodnicy,to jej struktura jest taka,ze ona chlodzi plyn rozbijajac i rozpraszajac go po kanalikach.Wystarczy zrobic test w warunkach domowych(jak ktos ma luzno lezaca chlodnice w garazu :lol: ) i dowiecie sie jak wydajne i proste to urzadzenie.Wlac wrzątek od góry a na dole podstawic reke,zobaczycie ze za miast wrzatku ,wyplynie juz zaledwie ciepla woda.Posumowujac,na zime zawsze podarowuje troche ciepla i lepszych warunkow pray, dla swojego silnika ;)

pozdrawiam wszystkich,niezaleznie czy zaslaniaja czy nie zaslaniaja.milego dnia ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bubax16sz

Artusss

mimo wszystko proponuję zainwestować w wygłuszenie ja tak zrobiłem i widzę różnicę i to sporą (szybciej się nagrzewa i ciszej wewnątrz samochodu) koszt na szrocie ok 30-50 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

zakamienia si echlodnica i wygina głowica

Bardzo proszę o wyjaśnienie tego związku z zakrywaniem chłodnicy.

 

Większość pisze że po iluś tam kilometrach silnik łapie temperaturę, natomiast nikt nie pisze na jakich obrotach jedzie. Bo jeżeli ktoś nie przekracza np. 2500 obr/min to silnik będzie się dłużej nagrzewał, natomiast jeżeli ktoś od momentu ruszenia nie będzie schodził poniżej 3 tyś obr/min to silnik nagrzeje się szybciej.

Oczywiście sprawny termostat jest tutaj podstawowym czynnikiem który za nagrzewanie odpowiada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gomezzz1

mimo wszystko proponuję zainwestować w wygłuszenie ja tak zrobiłem i widzę różnicę i to sporą (szybciej się nagrzewa i ciszej wewnątrz samochodu)

no bo nie ma takich strat ciepła i dlatego szybciej się nagrzewa... tak samo jest z zasłonięciem chłodnicy bo zimne powietrze nie jest wdmuchiwane do komory silnika już tak bardzo i już go tak nie chłodzi i szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
kolega, najlepiej będzie jeśli założysz wygłuszenie na maskę i osłonę pod silnik a z zakrywaniem chłodnicy możesz popróbować nic cie to nie będzie kosztowało,pamiętaj tylko żeby nie zakryć całej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wesol napisał/a:

zakamienia si echlodnica i wygina głowica

 

Bardzo proszę o wyjaśnienie tego związku z zakrywaniem chłodnicy.

Otóż jest cos takiego jak temp plynu chlodzacego ale nikt nie przypuszcza ze to jest temp na czujniku ktory nie znajduje sie na bloku czy glowicy. To ze temp sie podniesie o 2 czy 4 stopnie nie znaczy ze wszedzie taksamo ( w calym ukladzie). A jesli sie podniesie temp. na glowicy o 10 stopni to co sie stanie?? Glowica sie wypaczy jak nic. Ewidentne przegrzanie silnika bynajmniej tak mial znajomy w renaulcie 19 1,9diesel. Zakamieniac sie bedzie bo wyzsza temp powoduje wydzielanie sie kamienia i innych syfow- cos podobnie jak w czajniku. To nic ze zalewamy plynem ( glikolem) i ewentualnie dolewamy wody destylowanej. Nie wiem skad sie to bierze ale tak jest. W meganie tez nie dolewalem kranówy i jakos na wezach byl kamien lub cos w tym stylu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

.....widzę gorący temacik, a zaczęło się tak niewinnie :lol: Co zrobić, żeby było szybciej ciepło w aucie? Proponuje na siedzeniu pasażera ustawić butlę turystyczną do tego "słoneczko" i jazda jak się patrzy ??? .... (w fiacie 126p to jest jedyna opcja ;) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wesol,

To ze temp sie podniesie o 2 czy 4 stopnie nie znaczy ze wszedzie taksamo ( w calym ukladzie). A jesli sie podniesie temp. na glowicy o 10 stopni to co sie stanie?? Glowica sie wypaczy jak nic.

Ciekawe podejście zwłaszcza, że wiesz pewnie na jakiej zasadzie działa chłodzenie,

jakie są temperatury początku i pełnego otwarcia termostatu, temp załączenia wentylatora itd.

a jeśli chodzi chodzi o zależność - kamień/zakryta chłodnica ja się jeszcze nie spotkałem, no chyba że wcześniej auto jeździło na wodzie to tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gomezzz1

to jest temp na czujniku ktory nie znajduje sie na bloku czy glowicy.

kolego a gdzie jest ten czujnik??? są samochody, kore mają właśnie czujnik temperatury w głowicy albo tak jak piszesz w bloku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności