Gość opelforum Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 jeśli jest to twoja pierwsza naprawa to daje 10 % że to będzie działało, a jak już to na krótki czas. zapewniam, że nikt nie sprzedaje sprawdzonych tranzystorów które nadają się do tych sterowników po 5 zł. cała operacja zakończy się najprawdopodobniej nieodwracalnym uszkodzeniem sterownika i jego wymianą na nowy. lepiej dać to zrobić komuś z doświadczeniem, ale nie dziwię się Tobie, bo sam też bym próbował zrobić to sam. po 5zł nie ale w hurtowni po 1,89zł jak się bierze na firmę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-37001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mswola Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 mr_bartek96 pochwal się wynikiem naprawy sterownika. Wczoraj koledze asterka wyzionęła ducha. Wyświetla się błąd P1651, i co dziwne nie świeci się żółta kontrolka awarii silnika w liczniku. Brak przejścia między pinami 6 i 7. Pin 6 brak przejścia do masy. Przed awarią silnik zaczął szarpać i kopcić, jechał jeszcze około 1km., kilka razy zgasł ale dawał się uruchomić tak że dojechał do garażu. Następnego dnia już nie dał się uruchomić, układ nie był zapowietrzony.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-36264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Informacyjnie. Moja pompa wtryskowa wytrzymała 36 tyś. km z wlutowanym tranzystorem. Nie ja lutowałem - kupiłem już taki samochód Mając jednak ta świadomość przez cały czas tankowałem na stacji na S i lałem dedykowany smar do ON - tyle mogłem zrobić... Spostrzeżenia po regeneracji pompy (koszt 2100 zł) - naprawiana w zeszłym tygodniu: - silnik jest bardziej elastyczny, - ciszej pracuje, - prędkość maksymalna wzrosła i to o dobre 20 km, przyśpieszenie i reakcja na gaz również - kiedyś jak szybko naciskałem i puszczałem pedał gazu nic się nie działo - teraz - inaczej grzeją świece (czas zapalania się kontrolki) - krócej - dziwne ale tak jest - nie ma już problemu z tzw. temp. graniczną + 7stC przy, której czasem pojawiały się problemy z odpaleniem silnika bo świece nie grzały, - nie muszę już przekręcać stacyjki 3x by w w/w temp. grzały świece - dopiero za 3 razem one grzały, - prawdopodobnie zniknął też tzw. "martwy pedał" (muszę poczekać na mrozy) spowodowany czekaniem sterownika silnika na pompę. Okoliczności awarii pompy: - przy przyśpieszaniu silnik zgasł, dał się jeszcze 2x uruchomić jednak za każdym razem po dotknięciu pedału gazu od razu gasł. U mnie, na szczęście, awaria wystąpiła 3 km od domu, gdyby to się zdarzyło za granicą skutki pieniężne były by tego samego rzędu wielkości lecz w euro Piszę to wszystko po to by uświadomić wam, że wzmacnianie elektroniki należy traktować jako protezę by jak najszybciej zbierać na remont pompy. Jak już wyżej napisałem, taki wzmocniony tranzystor dość mocno upośledza jazdę samochodem. Po drugie - krążą opowieści, że serwisy Boscha montują poprawione już sterowniki pompy - to by się nawet zgadzało widząc zmiany min. ze sterowaniem grzaniem świecami. Tym faktem jestem najbardziej mile zaskoczony. Po awarii pompy odczułem ulgę, że już nie siedzę na bombie finansowej. P.S Miałem błędy P1630 oraz P1631   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-36234 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opelforum Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 mr_bartek96 pochwal się wynikiem naprawy sterownika. Wczoraj koledze asterka wyzionęła ducha. Wyświetla się błąd P1651, i co dziwne nie świeci się żółta kontrolka awarii silnika w liczniku. Brak przejścia między pinami 6 i 7. Pin 6 brak przejścia do masy. Przed awarią silnik zaczął szarpać i kopcić, jechał jeszcze około 1km., kilka razy zgasł ale dawał się uruchomić tak że dojechał do garażu. Następnego dnia już nie dał się uruchomić, układ nie był zapowietrzony. witam przy błądach p1650 i p1651 wątpie żebyś coś zrobił z tym sterownikiem(szeregowa szyna can) raczej sterownik do wymiany przy p1630 i p1631 owszem można działać ale przy tym błędzie możecie mieć problem i wydatek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-35196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Te błędy mówią o awarii sterownika pompy oraz o awarii zaworu przestawiacza kąta wtrysku. Jak już wyżej pisałem - za pierwszym razem u mnie to działało przez 36 tyś km. co wcale nie jest standardem - może działać i kilkaset km. bywały już takie przypadki i ludzie holowali samochody przez pół Polski. Ekonomii się nie oszuka - samochód to wydatki - trzeba mądrze kalkulować ryzyko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-35102 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opelforum Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 P1630 i 1631 tak, uszkodzenie sterownika. ale P 1650 i 1551 to szyna can. Jak przewody wszystkie są ok od sterownika to przy tych błędach cięzko zrobić coś ze sterownikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-35100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Kol. opelforum - błędy są ogólne. Np. przy "uszkodzeniu sterownika pompy" nadal mogłem zmieniać dawkę rozruchową w pompie. Jak wiadomo sterownik pompy "gada" ze sterownikiem silnika po CANie, więc jak ulegnie uszkodzeniu to także mamy błędy świadczące o nieprawidłowości w komunikacji po CAN. U mnie przy wzmocnionym tranzystorze komunikacja była - u kolegi przy spalonym oryginale już nie i pojawiły się błędy o których pisałeś. U niego można by było jeszcze tranzystor wymienić, u mnie mechanika się zatarła na amen - więc jak widzisz nie można uogólniać. Jak to mówią mądry Polak po szkodzie - teraz mając tą wiedzę na pewno nie był bym tak odważny by z zacierającą się pompą jeździć po Europie Więc jeszcze raz powtórzę - nie ma dróg na skróty - niestety   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-35060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mswola Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Według mnie w przypadku zacierania się lub całkowitego zatarcia nastawnika konta, silnik powinien nadal pracować z jakimś kontem wtrysku. Jak wiadomo pali się tranzystor od zaworu dawki, który podaje paliwo na wtryski, tylko dlaczego. Wymontowaliśmy dzisiaj sterownik z astry. Wydawało się początkowo że to jeszcze oryginał, (przewody od elektrozaworów całe). A tu , w aluminiowej pokrywce jest wyfrezowany jest otwór (wgłębienie) średnicy 4cm. głęboki 6mm, przewody wyprowadzone ze sterownika i w otworku siedzi sobie tranzystorek przykręcony na mice do pokrywki. Oczywiście monter z chyba z nudów starł dokładnie oznaczeni. Tranzystor oczywiście ma zwarcie, jak wcześniej pisałem wyświetlany jest jeden błąd P1651. Mam takie pytanko czy masa na pinie 6 jest połączona z masą - obudową pompy. Brak przejścia między pinami 6 i 7.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-34725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość użytkownik opla Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Witam jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość, czytałem całe 56 stron, padały różne rodzaje tranzystora,. ale czy wiadomo jaki ten właściwy ma numer./model.? posiadam opelka właśnie z uszkodzonym tranzystorem, sterownik rozebrałem, chciałem się zabrać za wymianę, lecz nie mam pewności jaki zastosować tranzystor..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-34066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opelforum Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Podają symbol tranzystora i skoro piszą że zakończyło sie powodzwniem to wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/50/#findComment-33693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.