Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Gość Wudar

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli jest to twoja pierwsza naprawa to daje 10 % że to będzie działało, a jak już to na krótki czas. zapewniam, że nikt nie sprzedaje sprawdzonych tranzystorów które nadają się do tych sterowników po 5 zł. cała operacja zakończy się najprawdopodobniej nieodwracalnym uszkodzeniem sterownika i jego wymianą na nowy. lepiej dać to zrobić komuś z doświadczeniem, ale nie dziwię się Tobie, bo sam też bym próbował zrobić to sam.

 

po 5zł nie ale w hurtowni po 1,89zł jak się bierze na firmę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mr_bartek96 pochwal się wynikiem naprawy sterownika.

 

Wczoraj koledze asterka wyzionęła ducha. Wyświetla się błąd P1651, i co dziwne nie świeci się żółta kontrolka awarii silnika w liczniku. Brak przejścia między pinami 6 i 7. Pin 6 brak przejścia do masy. Przed awarią silnik zaczął szarpać i kopcić, jechał jeszcze około 1km., kilka razy zgasł ale dawał się uruchomić tak że dojechał do garażu. Następnego dnia już nie dał się uruchomić, układ nie był zapowietrzony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Informacyjnie.

 

Moja pompa wtryskowa wytrzymała 36 tyś. km z wlutowanym tranzystorem.

Nie ja lutowałem - kupiłem już taki samochód :eek: Mając jednak ta świadomość przez cały czas tankowałem na stacji na S i lałem dedykowany smar do ON - tyle mogłem zrobić...

 

Spostrzeżenia po regeneracji pompy (koszt 2100 zł) - naprawiana w zeszłym tygodniu:

- silnik jest bardziej elastyczny,

- ciszej pracuje,

- prędkość maksymalna wzrosła i to o dobre 20 km, przyśpieszenie i reakcja na gaz również - kiedyś jak szybko naciskałem i puszczałem pedał gazu nic się nie działo - teraz :beer:

- inaczej grzeją świece (czas zapalania się kontrolki) - krócej - dziwne ale tak jest

- nie ma już problemu z tzw. temp. graniczną + 7stC przy, której czasem pojawiały się problemy z odpaleniem silnika bo świece nie grzały,

- nie muszę już przekręcać stacyjki 3x by w w/w temp. grzały świece - dopiero za 3 razem one grzały,

- prawdopodobnie zniknął też tzw. "martwy pedał" (muszę poczekać na mrozy) spowodowany czekaniem sterownika silnika na pompę.

 

Okoliczności awarii pompy:

- przy przyśpieszaniu silnik zgasł, dał się jeszcze 2x uruchomić jednak za każdym razem po dotknięciu pedału gazu od razu gasł.

 

 

U mnie, na szczęście, awaria wystąpiła 3 km od domu, gdyby to się zdarzyło za granicą skutki pieniężne były by tego samego rzędu wielkości lecz w euro :?:

 

Piszę to wszystko po to by uświadomić wam, że wzmacnianie elektroniki należy traktować jako protezę by jak najszybciej zbierać na remont pompy.

Jak już wyżej napisałem, taki wzmocniony tranzystor dość mocno upośledza jazdę samochodem.

Po drugie - krążą opowieści, że serwisy Boscha montują poprawione już sterowniki pompy - to by się nawet zgadzało widząc zmiany min. ze sterowaniem grzaniem świecami. Tym faktem jestem najbardziej mile zaskoczony.

 

Po awarii pompy odczułem ulgę, że już nie siedzę na bombie finansowej. :?:

 

P.S Miałem błędy P1630 oraz P1631

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mr_bartek96 pochwal się wynikiem naprawy sterownika.

 

Wczoraj koledze asterka wyzionęła ducha. Wyświetla się błąd P1651, i co dziwne nie świeci się żółta kontrolka awarii silnika w liczniku. Brak przejścia między pinami 6 i 7. Pin 6 brak przejścia do masy. Przed awarią silnik zaczął szarpać i kopcić, jechał jeszcze około 1km., kilka razy zgasł ale dawał się uruchomić tak że dojechał do garażu. Następnego dnia już nie dał się uruchomić, układ nie był zapowietrzony.

witam przy błądach p1650 i p1651 wątpie żebyś coś zrobił z tym sterownikiem(szeregowa szyna can)

raczej sterownik do wymiany

przy p1630 i p1631 owszem można działać ale przy tym błędzie możecie mieć problem i wydatek :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Te błędy mówią o awarii sterownika pompy oraz o awarii zaworu przestawiacza kąta wtrysku.

Jak już wyżej pisałem - za pierwszym razem u mnie to działało przez 36 tyś km. co wcale nie jest standardem - może działać i kilkaset km. bywały już takie przypadki i ludzie holowali samochody przez pół Polski.

 

Ekonomii się nie oszuka - samochód to wydatki - trzeba mądrze kalkulować ryzyko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1630 i 1631 tak, uszkodzenie sterownika. ale P 1650 i 1551 to szyna can. Jak przewody wszystkie są ok od sterownika to przy tych błędach cięzko zrobić coś ze sterownikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Kol. opelforum - błędy są ogólne.

Np. przy "uszkodzeniu sterownika pompy" nadal mogłem zmieniać dawkę rozruchową w pompie. Jak wiadomo sterownik pompy "gada" ze sterownikiem silnika po CANie, więc jak ulegnie uszkodzeniu to także mamy błędy świadczące o nieprawidłowości w komunikacji po CAN.

U mnie przy wzmocnionym tranzystorze komunikacja była - u kolegi przy spalonym oryginale już nie i pojawiły się błędy o których pisałeś. U niego można by było jeszcze tranzystor wymienić, u mnie mechanika się zatarła na amen - więc jak widzisz nie można uogólniać. :beer:

 

Jak to mówią mądry Polak po szkodzie - teraz mając tą wiedzę na pewno nie był bym tak odważny by z zacierającą się pompą jeździć po Europie :)

 

Więc jeszcze raz powtórzę - nie ma dróg na skróty - niestety :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie w przypadku zacierania się lub całkowitego zatarcia nastawnika konta, silnik powinien nadal pracować z jakimś kontem wtrysku. Jak wiadomo pali się tranzystor od zaworu dawki, który podaje paliwo na wtryski, tylko dlaczego.

 

Wymontowaliśmy dzisiaj sterownik z astry. Wydawało się początkowo że to jeszcze oryginał, (przewody od elektrozaworów całe). A tu ;-) , w aluminiowej pokrywce jest wyfrezowany jest otwór (wgłębienie) średnicy 4cm. głęboki 6mm, przewody wyprowadzone ze sterownika i w otworku siedzi sobie tranzystorek przykręcony na mice do pokrywki. Oczywiście monter z chyba z nudów starł dokładnie oznaczeni.

Tranzystor oczywiście ma zwarcie, jak wcześniej pisałem wyświetlany jest jeden błąd P1651. Mam takie pytanko czy masa na pinie 6 jest połączona z masą - obudową pompy. Brak przejścia między pinami 6 i 7.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość użytkownik opla

Witam jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość, czytałem całe 56 stron, padały różne rodzaje tranzystora,. ale czy wiadomo jaki ten właściwy ma numer./model.? posiadam opelka właśnie z uszkodzonym tranzystorem, sterownik rozebrałem, chciałem się zabrać za wymianę, lecz nie mam pewności jaki zastosować tranzystor..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności