Gość Marcin W Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 (edytowane) Chodzą słuchy o dwóch podobnych w oznaczeniach tranzystorach 1. IRLR3705 2. IRL3705 W powyższym poście zrobiłem błąd podając jako trafny IRLR3705 a podałem parametry niewłaściwego tranzystora, czyli IRL3705. Oba różnią się prądem i to znacznie. Mógłbyś dokładnie określić dla 100% pewności o którym mówisz ? Poza tym powiedz jak montowałeś je do płytki ? Czy na klej ? Czy pastę ? Czy też może na stałe lutując do radiatora ? Próbuję właśnie znależć dobry klej termoprzewodzący o naprawdę dużej przewodności cieplnej. Natknąłem się na dwa. 1. Arctic Silver™ Thermal Adhesive 2. THERMOPOX 85 CT klej termoprzewodzący Oba mają dobre parametry przewodnictwa cieplnego, nawet dwukrotnie lepsze niż popularne pasty termoprzewodzące (srebrne) do radiatorów komputerowych. Nie wiem jaką ma temperaturę graniczną THERMOPOX 85 CT. Jeżeli IRLR3705 jest jednak nieodpowiedni, to być może przez jego duży prąd dopuszczalny, który niestety negatywnie wpływa szybkość wyłaczania, przez którą będzie bardziej się grzał i szybciej ulegnie awarii. Może trzeba by dobrać lepszy o parametrach zapewniających odpowiednią wytrzymałość prądową i szybki czas wyłączenia. I czy mógłbyś sprecyzować co miałeś na myśli mówiąc z tych co podales najlepiej wychodzi 3705 ale to jeszcze nie jest to co powinno, lecz na nim pochodzily mi pompy najdluzej... Jakiś objaw niewłaściwej pracy pompy czy silnika ? Edytowane 12 Lipca 2011 przez Marcin W   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396408 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 (edytowane) Uważam iż naprawa samego sterownika nie ma sensu, rozważałem to 1,5 roku temu jak asterak stanęła nagle bez wcześniejszych obiadów. Zadawałem sobie pytanie co dalej. Szukałem po forach warsztatów z dobrą opinią. Znalazłem, wysłałem no i oby tak dalej nie mam zastrzeżeń. Po naprawie mam tłoczek z nastawnika i tu raczej jego zużycie wpływa za ile czasu/kilometrów znowu padnie tranzystor bez jego wymiany. Nawet w sieci jest filmik o wymianie tranzystora wyżej wypisanego http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg. Jak to widać każdy ma gdzieś innych. Naprawiłem a inni niech się męczą.Ja im nie powiem przyczyny. ITD. Święte słowa Edytowane 12 Lipca 2011 przez hadzii123   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Constantin Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 (edytowane) tak, 2905 jest dobry na 100 km oczywscie jak masz farta... mam na mysli irlr3705zpbf (ten drugi co onim piszesz jest za duzy) - wytrzymal tysiac kilometrow - to bylo najwiecej ! najmniej to wracanie na linie z jazdy testowej na warsztat , wiec jak juz mowilem nie jest to rozwiazanie! mowiac ,ze najepiej wychodzi ale to nie to , mialem na mysli , ze oddajac do goscia ktory to robi od lat pompy smigaja jak nowe , wiec nie lutuje on 3705 ,warto sie bawic ? laweta moze kosztowac potem polowe ceny pompy, jak Cie trafi w trasie to moze wiecej i jeszcze jedno , jesli nie wymianiales tego tranzystorka nigdy, a stacji lutowniczej uzywasz "od swieta" to lepiej daj to komus do zrobienia, bo potem bedziesz szukal sterownika albo calej pompy za pierwszym razem uwalisz to ! pola lutownicze sa tak cienkie ze jak przygrzejesz to sie spali , wiem jak wygladaja sterowniki po ciekawskich duszach ktore naczytaly sie na forum a potem przyjezdzaja z autem pompe naprawiac , mielismy juz 2 audiki co ktos sie naczytal i chcial sam naprawic , sterownik jest zalany zelem, jest to otwarta elekronika i polaczenia sa ciensze jak wlos! zazwyczaj jak ktos to juz otworzy to zaspokoi swoja ciekawosc wsadzajac palec w ten zel aby dotknac sobie elektorniki nie wiem po jakiego ch... i zrywa polaczenia... jesli jezdzisz swoim autem do pracy 2 km to mozesz sie bawic samemu w wstawianie tranzystorka bo jak zdechnie to dojdziesz pieszo , ja latam za granice 2 razy w miesiacu po samochody i nie pojechal bym na takiej "prowizorce" bo np laweta w niemczech moze wyniesc wiecej jak te stare auto chcesz pogadac to pisz na gg , jestem wieczorami i z rana do 9. dam Ci namiary na goscia, ktory robi to mozna powiedziec profesjonalnie, i daje 12 miesiecy gwarancji ! wedlug mnie nie padajaca pompa jest przyczyna spalonego tranzystorka lecz jego trudne warunki pracy i zle fabrycznie dobrany tranzystor ( jest zamontowany w pompie ktora jest przykrecona do silnika - cieplo ma zawsze ) po latach pracy musi nie wytrzymac, dzialo sie tak w rocznikach 98-2005 , potem sterowniki mialy juz lepiej dobrany tranzystor i lewa noga x2 te juz nie padaja! padajaca pompa tlumacza sie ci , ktorzy tak samo jak my chca dosjsc do tego jaki to tranzystor wystawiajac swoje oferty na allegro i lapiac naiwnego czlowieka! fakt jak pompa zdechnie to zdechnie, ale 9 na 10 przypadkow to wina samej elektroniki ! Edytowane 12 Lipca 2011 przez Constantin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin W Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 jesli jezdzisz swoim autem do pracy 2 km to mozesz sie bawic samemu w wstawianie tranzystorka bo jak zdechnie to dojdziesz pieszo Dokładnie taką mam sytuację, tylko z tego powodu potrzebuję samochodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Constantin Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 no to montuj 3705 , zobaczymy co bedzie , pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Constantin Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 marcin w , zamontowales juz ten tranzystorek ? bo ja wczoraj mialem forda focusa w reku , wsadzilem 3705 , przejechal 23 km po wymianie tranzystorka, i zgasl, teraz odpala na 3 sekundy i gasnie, po poludniu bede to otwieral zobaczyc co to za efekt   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin W Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Nie, jeszcze nie wsadzałem i teraz cała akcja stoi pod znakiem zapytania. Miałem uruchomić to tylko dla potrzeb dojazdu do pracy na przynajmniej 2 tygodnie, a po dwóch tygodniach na urlopie odstawić samochód, wyciągnąć pompę i wysłać ją do regeneracji. Niestety, nie mam kompletu do wymiany, kurier z przesyłką w której miał być klej nie dotarł. Kolejna akcja możliwa będzie dopiero w przyszła sobotę. Teraz pozostaje kwestia opłacalności całej akcji wymiany w przyszłym tygodniu, jak i tak po upływie 5 dni będę wyciągał pompę i wysyłał do regeneracji. Chyba lepiej będzie mi się opłacało wyjąć ją już jutro, zapakować, wysłać i odpuścić sobie wymianę tranzystora. Jeśli w dniu jutrzejszym klej dotrze to się podejmę wymiany samego tranzystora, jeśli nie to demontuję pompę i wysyłam ją do regeneracji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Constantin Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 nie klej tylko przylutuj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-396937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autokozlowski Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 irlr2905pbf i irlr3705zpbf nie nadaja sie, 20 minut i ponownie spalony , nawet jak umiejetnie przylutujesz, trzeba do tego jakiegos mocniejszego tranzystora , ktory bedzie wydawal mniej ciepla , kolesie z allegro cos takiego na pewno stosuja, wtedy naprawa wytrzymuje do czasu az pompa padnie mechanicznie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-400631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) irlr2905pbf i irlr3705zpbf nie nadaja sie, 20 minut i ponownie spalony , nawet jak umiejetnie przylutujesz, trzeba do tego jakiegos mocniejszego tranzystora , ktory bedzie wydawal mniej ciepla , kolesie z allegro cos takiego na pewno stosuja, wtedy naprawa wytrzymuje do czasu az pompa padnie mechanicznie I tu historia zatacza koło. Nie istnieje żaden "magiczny" tranzystor. Wszystko to są naprawy czasowe, które wzbogacają oszustów świadczących takie usługi. Tranzystor kosztuje 2,5 zł a naciągany klient płaci kilkaset zł. Niektórzy wracają od razu, a niektórym udaje się jeszcze trochę pojeździć. Ci co mają pecha zostają za granicą z niesprawnym samochodem lub podczas wyprzedzania mają kuku. Poważni mechanicy nie bawią się już w takie sprawy. Koszty naprawy tej pompy już zeszły do normalnych, akceptowalnych cen. Jeśli kogoś na to nie stać to powinien się zastanowić ile warte jest jego życie za kierownicą! Ciekawe, że od czasu do czasu pojawiają się na tym forum osoby agitujące za naprawą tej pompy za pomocą cudownych, prawie nikomu nie znanych tranzystorów. Ludzie zejdźcie na ziemię - myślicie, że Bosch wymyślił specjalny unikatowy, tranzystor do swojego sterownika. Takie działania (agitacja) przypominają mi. jak żywo, rozkręcanie gry w trzy karty. Naganiacze wygrywają i finalnie tylko oszust się bogaci. Edytowane 26 Sierpnia 2011 przez Mariusz_760301 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/55/#findComment-403065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.