Skocz do zawartości

astra 2.0 DTL kontrolka silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Mam Opla Astrę II 2,0 l DTL 101 KM 16 V „ EDITON 2000”rok modelowy 2001. U mnie kontrolka checka co oznacza układ kontroli emisji się w ogóle nie pali, jej zadanie przejęła kontrolka samochód z kluczykiem co oznacza układ elektroniczny silnika, immobilizer. Czyli jedna kontrolka wskazuje wszystkie usterki jakie wykrywa komputer. I gdy ostatnio zapaliła się po uruchomieniu silnika na biegu jałowym przy obrotach 800 po podniesieniu obrotów do 1000 zgasła. Działo się tak zawsze na zimnym silniku nigdy na ciepłym. Udałem się do mechanika podpiął pod komputer i okazało się ze to świeca padła. Jestem tego zdania by jak zapali się usterka to jechać do mechanika po komputer, bo tyle ile Aster tyle kontrolek i nie zawsze to samo określają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam asterke 2 z silnikiem diesla 2000 cm3 16 V o mocy 101 km i mam maly problem .... czasami ..... co jakis czas zapala mi sie kontrolka silnika i w momencie kiedy ona sie swieci silnik nie ma przyspieszenia..... dopiero jak wcisne pedał gazu..... i przykladowo z obrotów 1500 do 2500 nie załącza sie wogóle turbo .... przynajmniej nie czuje.... potem kontrolka gaśnie i juz silnik ma swoja moc.... momentalnie turbo wciska w fotel :( nie wiem co jest grane..... kontrolka czasami sie zaswieci czasami nie.... ale zawsze jak potrzymam pedal gazu i zacznie powoli przyspieszac to kontrolka gaśnie i silnik juz normalnie pracuje.... a czasami mam też tak ze jade i w granicach 1500 obrotów silnik nie chce zwiekszac obrotów ..... jak wcisne pedał gazu do oporu to zamiast przyspieszac zaczyna szarpac :) .... jak przykładowo zredukuje na nizszy bieg i obroty sa powyzej 2000 to silnik juz normalnie pracuje ..... według mnie to chyba jakis problem z czujnikiem turbo.... z góry dzięki za porade :?:

 

poprawiłem orty/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam. Jestem użytkownikiem Zafiry 2.0DTI 16.V. Miałem podobny problem: po porannym zapaleniu silnika kontrolka paliła mi sie przez około 20 sekund po czym gasła. Dodaję, że silnik "odpalał" normalnie. Natomoast na trasie podczas wyprzedzania (około 3000 obr/min) zapalała sie na stałe i silnik tracił ducha. Musiałem zatrzmać się, wyłączyć silnik, odczekać 10-20 sekund, zapalić ponownie (kontrolka gasła) i jechać dalej. Sytuacja powtarzała sie praktycznie przy każdym solidniejszym przyspieszaniu.

Po wizycie w serwisie BOSCHA diagnoza brzmiała:

1) paląca sie po zapaleniu zimnego silnika kontrolka - wymiana jednej ze świec żarowych

2) zapalanie sie kontrolki podczas wyprzedzania i utrata mocy (silnik przełączał sie w tzw. "tryb serwisowy") spowodowana była zabrudzeniem czujnika ciśnienia doładowania turbiny. W tym przypadku nie obyło sie bez problemów, bo komuter wskazywał usterkę ogólną "krytycznego systemu doładowania". Nie było wiadomo co nawaliło. Straszono mnie wymianą przepływomierza (1.000 - 1.500 zł) albo turbiny. Na szczęscie skończyło sie na bezpłatnym "przedmuchaniu" owego czujnika.

Jeśli chodzi o sprawę gaśnięcia diesla po zapaleniu - to nie jest to wina świec. Świecie służą tylko i wyłącznie do rozruchu. Potem następuje samozapłon (ciśnienie, temp, wtrysk). Świecie w tym nie uczestniczą. Nie jestem fachowcem - tyle dowieddziełem się od BOSCHmena :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

FILON, Jak czytałeś te wszystkie linki http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=4449 to napisałem w nich niejednokrotnie dokładnie to co Ty powyżej.Dziwię się tylko że ASO wymienia po jednej świeczce..jak za 23 miesiące poleci Ci następna i znów koszty.Te dwie dolegliwości to typowe dla DIDTI....poza świeczkami i podtrzymaniem turbo pada jeszcze termostat oraz pompa wtryskowa No i problem z uruchomieniem lub gaśnięciem po chwili auta powoduje nieszczelny układ paliwowy np poprzez trójniki przy przewodach odpływowych lub sparciałe przewody albo ktoś nieumiejętnie wymieniał filtr paliwa.To takie 5 przykazań co do DIDTI:) A przenigdy nie słyszałem żeby turbina poleciała w tych silnikach.

 

poprawiłem błędy/zibi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
paweljaknic, raczej podtrzymanie turbo...na allegro tego od groma bo to dość częsta przypadłość.

CZy może mi ktoś wyjasnić co to jest "podtrzymanie turbo". Mam podobne objawy jak inicjator tematu Pawelrade. Z tym, że niezaleznie od tego czy check engine się świeci czy nie auto jest zmulone powyżej 2000 obr. Do 2000 wszystko jest git.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

http://moto.allegro.pl/item163412383_czujnik_zawor_podcisnienia_turbiny_egr_opel_.html

 

Tutaj masz napisane zastosowanie itp.Na logikę myślę że podtrzymanie turbo to coś w rodzaju podtrzymania "podciśnienia" w układzie turbo....tzn trzyma podciśnienie żeby autko równomiernie przyspieszało w każdej partii obrotów chodź zapewne ma jeszcze wiele innych zastosowań.

 

 

czujniktt4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności