Skocz do zawartości

Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam

Czytam już sporo o odpowietrzaniu układów paliwowych głównie w silnikach 2.0, ale nie moge zlaleść rozwiązania na mój problem.

Posiadam silnik 1.7 CDTI 80 KM. Od pewnego czasu wysysa mi paliwo z filtra paliwa. Po pewnym czasie wyssie sobie całośc paliwa i potem nie można go już odpalić. Jedyne co pozostaje to rozkręcić całość zalać filtr do pełna i chwile można znowu jeździć (do kilkunastu odpaleń) Po czym problem się powtarza.

Przyznaje że za pierwszym razem jak to wystąpiło kilkanaście razy kręciłem rozrusznikiem, ale mam nadzieje że nie uszkodziłem pompy zasilającej i wtryskowej w końcu ropa nie jest taka sucha jak benzyna (tutaj nie ma elektrycznej-sprawdziłem). Zresztą jak odpali to chodzi normalnie.Na początku palił na dyk teraz mam wrażenie że dłużej trzeba kręcić ale może kilka obrotów. Moim zdanie się zapowietrza tylko nie mogę znaleść żródła.

Próbowałem już różnych rzeczy słabiej i mocniej dokręcać filtr bo słyszałem że to ważne bo może przez takie coś pojawic sie nieszczelnośc, ale to nie pomaga.

Jeśli ktos borykał się z takim problemem i udało się to naprawic prosze o instrukcje postępowania.

Z góry dzięki

 

. Od pewnego czasu wysysa mi paliwo z filtra paliwa

 

AnPrzemek, kol. Jezeli wysysa paliwo z filtra!! To znaczy ze masz problem ze zbiornikiem i przewodem prowadzącym od niego do filtra!! Prawda!! tak musi byc!! bo gdyby nieszczelnośc była miedzy pompą a filtrem to filtr byłby pełny!!. więc musisz skupić sie na odpowietrzniku!! zbiornika !! Czy jest drożny!!! Lub na smoku znajdującym sie w zbiorniku [moze byc zapchany] .Lub ostatnia ewentualnośc to przetarty przewód pod samochodem lub zapchany zagiety itp.. Brać się do pracy :wink: i zameldować o efektach pracy :wink:

 

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

kupiłem signumke z 2.2 DTI i tez kurde jak postoi jeden dzień to muszę go pokrecić żeby zagadał. Ktos mówił mi , ze moze paliwo schodzi za szybko i trzeba dodatkowy zaworek zwrotny założyć.

Nie wiem czy to dobry pomysł.

Auto jest po niemieckim serwisie więc cała reszta jest OK.

 

. Od pewnego czasu wysysa mi paliwo z filtra paliwa

 

AnPrzemek, kol. Jezeli wysysa paliwo z filtra!! To znaczy ze masz problem ze zbiornikiem i przewodem prowadzącym od niego do filtra!! Prawda!! tak musi byc!! bo gdyby nieszczelnośc była miedzy pompą a filtrem to filtr byłby pełny!!. więc musisz skupić sie na odpowietrzniku!! zbiornika !! Czy jest drożny!!! Lub na smoku znajdującym sie w zbiorniku [moze byc zapchany] .Lub ostatnia ewentualnośc to przetarty przewód pod samochodem lub zapchany zagiety itp.. Brać się do pracy :) i zameldować o efektach pracy :lol:

Witam niestety i mnie dopadlo zapowietrzenie abo Bog wie co innego.

 

Jezdze asterka od ponad roku wymielem filtr u jednego mechanika rok temu i bylo ok teraz tydzien temu u innego, chlopaki nie zalali filtra olejem wogole :lol: i zamkneli puszke z filtrem paliwa. I kazali precic i zapalil pochodzi i zgasl. Potem niemogl zapalic :lol:.

 

jak juz zapalil to chodzil ale naprecilem sie zdrowo zanim zapalilem.

 

Wjechalem autkiem do garazu postalo 3 dni i w niedziele nie moglem odpalic (silnik wyzej bo garaz stoi pochylony i jest wylewka betonowa ).

Krecilem az rozladowalem silnik :( naladowalem aku i o 2 w nocy zapalil i bylo ok.

W poniedzialek wyjechalem autkiem z garazu tym azem stanolem tak aby silnik byl w dol garazu. Zjechalem teraz kolami ponizej garazu i znowu silnik uniesiony. i tak postal ze 2h. Odpalam zadusil sie zapalil i po chwili zgasl nawet jak dodalem mu gazu.

 

Co sie okazuje za kazdym razem w filtr paliwa jest zalany do polowy :( hmmm

 

I co teraz szukac usterki miedzy zbiornikiem paliwa a filtrem???

 

Gość Anonymous

Witam wszystkich.

 

Dopadl mnie opisywany tutaj problem.

Zafira (DTL 2000r, 160tys km przebiegu) ma problemy z kazdym odpaleniem po dluzszym postoju. Sprawdzono swiece -OK, przekaznik, swiec -OK, wezyki przelewowe i trojniki -OK. Auto podpiete pod kompa, zadnych bledow, odczyty parametrow wzorcowe.

Przy odpalaniu trzeba pokrecic kilka/kilkanascie sekund, czasami jakby "zagada" na moment i dopiero nastepnym razem odpala i puszcza siwa chmure dymu.

Czy problem jest zwiazany z zapowietrzaniem? Jak zlokalizowac ew. miejsce nieszczelnosci?

Zadzwonilem do speca od diesli, ktory bez pytania o szczegoly wycenil naprawe na ponad 600zl. Udalo mi sie od niego wyciagnac tylko, ze sprawa jest typowa, zwiazana z zabrudzeniem na czarno filtra paliwa. -Chodzi tutaj o nieszczelnosc powodujaca dostawanie sie oleju silnikowego do paliwa? Czy taka przyczyna ma identyczne objawy jak zapowietrzenie?

 

Chodzi tutaj o nieszczelnosc powodujaca dostawanie sie oleju silnikowego do paliwa?

Ciekawe ktora strona niby ten olej mialby sie dostac do paliwa? no i ewentualnie co slyszalem to moze byc odwrotnie czyli ropa w oleju a nie w druga strone.

 

Gość Anonymous

Chodzi tutaj o nieszczelnosc powodujaca dostawanie sie oleju silnikowego do paliwa?

Ciekawe ktora strona niby ten olej mialby sie dostac do paliwa? no i ewentualnie co slyszalem to moze byc odwrotnie czyli ropa w oleju a nie w druga strone.

 

 

Nie wiem - jestem laikiem. Na forum czytalem cos o uszczelkach na trawersach wtryskiwaczy, ktore za to odpowiadaja.

 

Nie wiem - jestem laikiem. Na forum czytalem cos o uszczelkach na trawersach wtryskiwaczy, ktore za to odpowiadaja.

Polecam przeczytac uwaznie jeszcze raz o tych uszczelniaczach wtryskow. A tak na margineisie to jak sa wywalone te uszczelniacze to masz wtwdy problem z odpaleniem a nawet calkowity brak odpalenia nawet na holu.

 

Gość Mariusz_760301

Możesz zrobić tak:

 

Weź silikon i zasilikonuj 3 pkt potencjalnych nieszczelności:

- szybkozłącze na wejściu do filtra paliwa,

- szybkozłącze na wyjściu z filtra paliwa

- srubę torx wkręcaną od góry filtr (skręcającą filtr)

 

Jak podziała to masz spokój a ja nie to trzeba szukać dalej np. nieszczelna obudowa filtra paliwa.

 

P.S mechanikami nie warto się przejmować - mojej siostrze zdiagnozowali (przez telefon), że padła przepływka) a wystarczyło wymienić świece :(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności