Skocz do zawartości

Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź przelewy ;]

 

Witam!

 

Przewód paliwowy 3,5 mm już mam, 3 oryginalne trójniki też już do mnie jadą i żeby zmiejszyć ryzyko ew. urwania się starego węża gdzieś tam w środku całość będę wymieniał po zrzuceniu powkrywy, kolektora itd.

 

Pozdrawiam, HDTeam!

Edytowane przez HDTeam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość grzegorz_kielek

Jeśli dzieje się to tylko w określonych temperaturach to nie jest to wina zapowietrzonej pomy wtryskowej.Mialem podobny problem z odpalaniem i od kiedy mechanik przyspieszył mi zapłon pali na dotyk w każdych temp.Winę za to ponosi prawdopodobnie naciągnięty łańcuch rozżądu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dzieje się to tylko w określonych temperaturach to nie jest to wina zapowietrzonej pomy wtryskowej.Mialem podobny problem z odpalaniem i od kiedy mechanik przyspieszył mi zapłon pali na dotyk w każdych temp.Winę za to ponosi prawdopodobnie naciągnięty łańcuch rozżądu.

 

Witam!

 

Wszystkie aspekty nieprawidłowego odpalania tych silnikow/z tymi pompami możnaby zebrać w obszerny kanon lektór dla klas 1-3.. Czytałem gdzieś te, że wszystkie te gumy użyte, czy to przy wtryskiwaczach, czy przy przelewach, lubią rozprężać się przy konkretnych temperaturach itp. itd. i że to też jest czynnikiem wymiernym przy odpalaniu.. Ale pewnie jak wszystkie po kolei nie przewałkuje, to się nie dowiem.. Pytanie z serii naickich: czy przyspieszenie zapłonu to robota na dłużej, czy kwestia wsadzenia ręki w odpowiednie miejsce?

 

Pozdrawiam, HDTeam!

 

Witam (raz jeszcze)!

 

Dzisiaj auto stało od 23.00 do teraz 14.30 i odpalanie zupełnie bez problemu. Temp. zew. +12. Bez dotykania gazu, bez modlitw! Tylko z kluczyka :)

 

W okresie tych wspominianych wcześniej niższych temp. już po ok. 8-10 godz. jest ból i triki z dziwnym operowaniem gazem nie pomagają..

 

Czy z tym przyśpieszonym zapłonem to ew. jest tak, że auto nawet już ciepłe chodzi cały czas na przyśpieszonym, czy jednak jes coś (chyba jak w Fordach), żeby później się 'unormalnia'?

 

Pozdrawiam, HDTeam!

Edytowane przez hadzii123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz_kielek

Nie,jest takie jak je ustawileś ale nie ma to wpływu na spalanie czy elastyczność,robił to metodą prób i błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz_kielek
Witam!

 

Wszystkie aspekty nieprawidłowego odpalania tych silnikow/z tymi pompami możnaby zebrać w obszerny kanon lektór dla klas 1-3.. Czytałem gdzieś te, że wszystkie te gumy użyte, czy to przy wtryskiwaczach, czy przy przelewach, lubią rozprężać się przy konkretnych temperaturach itp. itd. i że to też jest czynnikiem wymiernym przy odpalaniu.. Ale pewnie jak wszystkie po kolei nie przewałkuje, to się nie dowiem.. Pytanie z serii naickich: czy przyspieszenie zapłonu to robota na dłużej, czy kwestia wsadzenia ręki w odpowiednie miejsce?

Różne dziwne historie ludzie wypisują ja piszę o tym co pomogło mojemu silnikowi w identycznych obiawach. Nie robiłem tego ale wyciągnąłem od mechanika że kręcił śrubką a efekty tego monitorował na kompie.Na pewno ktoś to na forum już robił trzeba tylko znaleśc temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne dziwne historie ludzie wypisują ja piszę o tym co pomogło mojemu silnikowi w identycznych obiawach. Nie robiłem tego ale wyciągnąłem od mechanika że kręcił śrubką a efekty tego monitorował na kompie.Na pewno ktoś to na forum już robił trzeba tylko znaleśc temat.

 

Witam!

 

Jasne, samej oceny Twojego przypadku nie dokonuję, bo jak na razie w sprawie swojego auta teoretycznie polemizuję, a ew. roboty mam na czerwiec.. Sprawę zapłonu dopisuję na listę konsultacji i na pewno biorę pod uwagę. Dzięki za sugestię!

 

Pozdrawiam, HDTeam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziś rano miałem jeden z największych jak do tej pory problemów z odpaleniem rano auta i nawet pojedyńcze strzały AutoStarrtem nie pomogły. Po pracy wziąłem sąsiada i powiedziałem mu, żeby pulsacyjnie psikał w dolot, a ja będę kręcił..

 

Auto po 5/5 sek. zapaliło, nie zgasło i znowu wszystko OK.. Po zgaszeniu i ponownym odpalaniu OK.. :/

 

Pojechałem zaraz na kompa. A tam czystko, na sterowniku silnika NIC, na sterowniku pompy NIC, na samej pompie też NIC.. Obroty pompy w stosunku do silnika idealne, dawki prawidłowe, temperatury OK, przekaźnik świec OK + inne parametry..

 

Wyskoczył błąd od EGR P0400 czyli nazwijmy krótko EGR, ale to inna sprawa..

 

Zasugerował ew. wymianę czujnika Halla, bo innego rozwiązania popatrego jakimś błędem albo charakterystycznym objawem nie widzi!

 

Macie może jakieś rady dla mnie co to dalej z tym robić, bo jednego dnia odpali, a drugie już nie!

 

Pozdrawiam, HDTeam!

Edytowane przez HDTeam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz_kielek

Jak mi nawalił EGR to po odpaleniu zaraz gasł, a jak juz zacza pracowć to po wciśnięciu gazu brak reakcji do 1800 obrotów. Łatwo sprawdzić czy to EGR.Odłącz przewód podciśnienia od EGR, zaślep go śrubką od strony elektrozaworu i w ten sposób EGR nie ma wpływu na pracę silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi nawalił EGR to po odpaleniu zaraz gasł, a jak juz zacza pracowć to po wciśnięciu gazu brak reakcji do 1800 obrotów. Łatwo sprawdzić czy to EGR.Odłącz przewód podciśnienia od EGR, zaślep go śrubką od strony elektrozaworu i w ten sposób EGR nie ma wpływu na pracę silnika.

 

Witam!

 

U mnie jak już widzę/słyszę, że nie odpali 'od pierwszego' to w ogólnie nie odżyje, tylko chechła, krztusi się i nic, a u Ciebie jak piszesz już po odpaleniu gasł. U mnie względem EGR wczoraj wywaliło błąd P0400. Przekopałem forum no i przyczyn błędu można szukać w samych zaworze EGR, w sparciałych przewodach podciśnienia, w przepływomierzu, słabej pompie vacum.. Pytanie czy ten błąd i zarazem jego przyczyny mogą mieć tak istotny wpływ na moment samego odpalenia + u mnie różne zachowanie przy różnych temperaturach? Czy jednak szukać mechanicznie w przelewach i trawersach?

 

Pozdrawiam, HDTeam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności