Skocz do zawartości

Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Z opisu rzeczywiście wygląda na zapowietrzony układ zasilania. W dzień nie zdąży przez małą nieszczelność złapać tyle powietrza by to miało znaczenie przy rozruchu, ale przez noc...

Jeśli masz gdzieś w układzie kawałek przeźroczystego przewodu to podczas uruchamiania rano warto popatrzeć czy czasem bąbelki powietrza nie latają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli masz gdzieś w układzie kawałek przeźroczystego przewodu to podczas uruchamiania rano warto popatrzeć czy czasem bąbelki powietrza nie latają.

Wlasnie opel tego nie robil w swoich autach a szkoda bo VW chyba we wszystkich dieslach ma od filtra do pompy i widac ewentualne bąbelki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

Ja mam astre f 1,7 dtl i ten sam problem.Po nocy jak auto postoi też muszę długo kręcić aby zapaliło. Już myślałem nad tym zaworkiem w pompie ale pewności brak może ktoś wklei zdjęcie gdzie tego szukać i jak to wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Każdy układ wtrysku paliwa w dieslu trzeba odpowietrzyć. Jakakolwiek ilość powietrza pomiędzy pompą wtryskową a wtryskiwaczami powoduje problemy z wtryskiem paliwa do cylindra.

Różnica polega tylko na tym, że jedne układy same się odpowietrzają (np. w czasie kręcenia rozrusznikiem), a inne (silniki 2.0 DTH i DTL) trzeba odpowietrzyć stosując odpowiednią pompkę.

To, że niektórzy tego nie robią wynika z dwóch przyczyn:

- nie mają tej właśnie pompki,

- nie mają kasy bądź szkoda im ~70zł na prostą z pozoru wymianę filtra paliwa i próbują tego na własne ryzyko.

To, że w ASO tak nie robią (choć nie we wszystkich) wynika z tego, że:

- nie chce im się,

- nie mają na to czasu, bo pompką powinno się odpowietrzać układ przez ok. 20 minut.

- klient nie wie o tym i tego nie wymusza, żeby mu dobrze odpowietrzyć układ po wymianie filtra paliwa.

Oczywiście niektórym wymiana filtra paliwa (zalewając do pełna obudowę filtra) bez odpowietrzania się udała. Ale nie jest to regułą. Jednemu się uda a drugi będzie miał po tym same problemy.

Dlatego Kolego wesol zanim coś napiszesz zastanów się. Nasze forum liczy już ponad 5 tys. osób, którzy nie zawsze są specjalistami w zakresie samochodów. Udzielając jakiś rad trzeba szczegółowo wyjaśnić temat, tak, żeby pytający mógł sam, na swoją odpowiedzialność podjąć decyzję co i jak robić.

 

Witam , ostatnio wymieniałem w Astrze 1,7 DTL wtryski, teraz ma delikatne problemy z paleniem trzeba ją " łechtać" kilka razy, cz po wymianie wtrysków też trzeba odpowietrzyć układ :D??????? Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy układ wtrysku paliwa w dieslu trzeba odpowietrzyć. Jakakolwiek ilość powietrza pomiędzy pompą wtryskową a wtryskiwaczami powoduje problemy z wtryskiem paliwa do cylindra.

Różnica polega tylko na tym, że jedne układy same się odpowietrzają (np. w czasie kręcenia rozrusznikiem), a inne (silniki 2.0 DTH i DTL) trzeba odpowietrzyć stosując odpowiednią pompkę.

To, że niektórzy tego nie robią wynika z dwóch przyczyn:

- nie mają tej właśnie pompki,

- nie mają kasy bądź szkoda im ~70zł na prostą z pozoru wymianę filtra paliwa i próbują tego na własne ryzyko.

To, że w ASO tak nie robią (choć nie we wszystkich) wynika z tego, że:

- nie chce im się,

- nie mają na to czasu, bo pompką powinno się odpowietrzać układ przez ok. 20 minut.

- klient nie wie o tym i tego nie wymusza, żeby mu dobrze odpowietrzyć układ po wymianie filtra paliwa.

Oczywiście niektórym wymiana filtra paliwa (zalewając do pełna obudowę filtra) bez odpowietrzania się udała. Ale nie jest to regułą. Jednemu się uda a drugi będzie miał po tym same problemy.

Dlatego Kolego wesol zanim coś napiszesz zastanów się. Nasze forum liczy już ponad 5 tys. osób, którzy nie zawsze są specjalistami w zakresie samochodów. Udzielając jakiś rad trzeba szczegółowo wyjaśnić temat, tak, żeby pytający mógł sam, na swoją odpowiedzialność podjąć decyzję co i jak robić.

 

Witam , ostatnio wymieniałem w Astrze 1,7 DTL wtryski, teraz ma delikatne problemy z paleniem trzeba ją " łechtać" kilka razy, cz po wymianie wtrysków też trzeba odpowietrzyć układ ;)?:D??? Pozdrawiam

Nie odpowiem CI jak jest w silniku 1.7 DTL ale wiem jak jest w 2.0 DTL i DTH i nie mów mi ze tak nie jest i ze trzba go opowietrzac bo widadc ze wlasnie Ty nie znasz sie. O tym ze nie trzeba odpowietrzac ukladu to wiem od Sir'a z forum astra coupe, wlasnego doswiadczenia oraz od wczoraj od znajomego mechanika ktory pracowal bduzo lat w bochum i skladal wlasnie sporo rodzajow opli i miedzyinnymi wlasnie astry 2.0 diesel. Co prawda montowal skrzynie ale takie reczy to dla nie go nie sa tajemnica. Pozdrawiam Waldka z Wisełki :D8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baranek22, 1.7 DTL nie trzeba odpowietrzać ale dla świętego spokoju bym to zrobił. Możesz spróbować odkręcić przewód wysokiego ciśnienia od każdego wtrysku w czasie kręcenia rozrusznikiem.

 

Kolego wesol, baranek22 pytał się o silnik 1.7 więc po co mu ten wykład o 2.0 DTI ? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wesol, baranek22 pytał się o silnik 1.7 więc po co mu ten wykład o 2.0 DTI ? :D

To już na przyszłość gdyby kol baranek22, chciał zmienić na 20dth.. -Di 8):D;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wesol, baranek22 pytał się o silnik 1.7 więc po co mu ten wykład o 2.0 DTI ? :D

To już na przyszłość gdyby kol baranek22, chciał zmienić na 20dth.. -Di 8):D;)

Heh. pisalem dlatego o 2.0 bo wiem jak w tym jest na 100% ale i w 1.7 tez tak jest lecz nie sprawdzalem tego. Tyle co sie juz na odpowietrzalem samochodow to juz dla mnie w sumie rutyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was przy uruchomieniu silnika odczuwa mocne szarpnięcie silnika w momencie uruchomienia.

 

Dzis uruchamiając samochód po pracy (temperatura na zewnątrz -7 stopni C) odczułem szarpnięcie. I później silnik póki był zimny pracował tak jakby miał za duże opory (za gęsty olej).

Zacząłem się zastanawiać, bo poprzednio przy ujemnej temperaturze nie było żadnych problemów i wydaje mi się że silnik pracował równiej.

W poniedziałek 31-12 byłem w jednym chwalonym warsztacie na wymianie oleju i filtra. Poprzednio miałem zalany Castron półsyntetyk do diesla, teraz zalano Mobil Super S półsyntetyk (nie mam pewności czy ten przeznaczony do diesla).

Czy możliwa jest taka zmiana pracy silnika po zmianie oleju ?

Czy różnica w pracy silnika będzie duża w zależności czy to będzie olej (bez oznaczenia że do diesla) w stosunku do oleju o oznaczeniu (Turbo diesel) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności