Skocz do zawartości

Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

znalazłem coś ciekawego na forum elektrody dotyczącego problemu zapowietrzania. Napisał to użytkownik Art.B z Katowic. Dzięki wielki dla Art.B. Dotyczy Omegi. Ale można by było również zastosować w Astrach i Vektrach.

Link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5978693&highlight=problemy+z+zapowietrzaj%B1c%B1&sid=#5978693

Proszę Was o uwagi, opinie i sugestie.

--------------------

Problemy z zapowietrzającą ( i trudną do odpowietrzenia) pompą VP44 w Oplach nie ominął również mojej Omegi. Po regeneracji pompy w sierpniu (nowy sterownik, nastawnik kąta wtrysku, elektrozawór dawki oraz iglica zaworu dawki), po trzech miesiącach spokoju zaczęły się problemy z zapowietrzaniem pompy. Na początku sporadyczne szarpnięcia, potem problemy z porannym odpalaniem. Po długich zmaganiach okazało się, że źródła przecieku powietrza były dwa : podkładka miedziana pod śrubą na pompie (po stronie wałka)- odpowiedzialna za problemy z rozruchem mimo ręcznej pompki i zaworu zwrotnego przy zbiorniku, oraz złącze węża gumowego wewnątrz baku powodujące szarpnięcia i zapowietrzanie w czasie pracy silnika.

Po demontażu smoka zdecydowałem się na radykalne rozwiązanie, które jednocześnie eliminuje błąd konstrukcyjny układu zasilania tych pomp w Oplu. Zamontowałem wewnętrzną pompę elektryczną od benzynowej Vectry B, która pasuje "plug and play" w miejsce smoka. W pokrywie zbiornika wystarczy podpiąć do złącza przewody pompy, wiązka tyłu nadwozia jest w benzynie i dieslu identyczna i zawiera przewody zasilania pompy. Zasilanie podałem po bezpieczniku od ABS (+12 po stacyjce). Nie jest to może optymalne rozwiązanie, ale doraźnie działa. Pod maską zainstalowałem dwa trójniki połączone zaworem jednokierunkowym, łączącym dopływ paliwa przed filtrem z przewodem powrotnym. Zawór jednokierunkowy działa jak regulator ciśnienia i utrzymuje minimalne nadciśnienie w układzie, zapobiegając przenikaniu powietrza. Poza tym w razie potrzeby odpowietrzenia pompy wystarczy zacisnąć przewód łącznika, co powoduje podanie na pompę ciśnienia 0,3MPa, co skutecznie zastępuje serwisową pompę do odpowietrzania. Poza tym wtedy ujawniają się wszelkie nieszczelności w układzie (łatwiej zauważyć wyciek niż zaciąganie powietrza). Rozwiązanie jak dotąd sprawdza się rewelacyjnie.

 

[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 16:12 ]

Zobaczcie Koledzy jeszcze to:

Szczególnie sprawę zamontowania pompki elektrycznej przed filtrem. Jak również samą sprawę pozbycia się filtra oryginalnego (szybkozłącze). Odpada nam temat związany z niesczelnościami samego filtra jak i szybkozłączy.

Podziękowania dla Awikowy z Youtube.

Proszę o opinię i sugestie.

 

[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 16:13 ]

Tylko co z podgrzewaniem?

 

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Astra G 2.0 DTL Witam u mnie problem wyglada nastepujaco: autem nie jezdzi sie duzo i np po 2 dniowej przerwie uklad sie zapowietrza, ale najgorsze jest to ze zeby odpalic auto to musze bardzo dlugo krecic jakas minute, teraz jak sa duze mrozy to nie zdaze odpalic a akumulator mi pada ( akumulator wymienialem 1,5 roku temu ), naladuje akumulator pokrece i dopiero wtedy mi odpali. Zamontowalem zaworek zwrotny przy samym zbiorniku i nie dalo to zadnego efektu. Staram sie miec zawsze ponad pol baku ale problem dalej sie pojawia. Czytalem gdzies na forum ze ludzie wstawiali zaworek zwrotny przed filtrem tak jak tutaj na zdjeciu http://img138.imageshack.us/img138/4303/beztytuugu.jpg. Czy ten zaworek cos pomoze ? podczas wymiany filtru, filtr byl zalany paliwem.

 

Update: Chcialem dodac ze jak juz odpale samochod to nie ma zadnych problemow.

 

Zamontowalem zaworek zwrotny przy samym zbiorniku i nie dalo to zadnego efektu. Staram sie miec zawsze ponad pol baku ale problem dalej sie pojawia. Czytalem gdzies na forum ze ludzie wstawiali zaworek zwrotny przed filtrem tak jak tutaj na zdjeciu http://img138.imageshack....beztytuugu.jpg. Czy ten zaworek cos pomoze ? podczas wymiany

filtru, filtr byl zalany paliwem.

Generalnie, czytając większość postów to ludziska montują przy filtrze paliwa zaworki zwrotne na przewodzie doprowadzającym, ponadto gdzieś czytałem ze jak poleci zaworek zwrotny w pompie to czasami zapowietrza się przez przewód zwrotny paliwa. Ja osobiście żadnego zaworka nie mam ale też auto mi się nie zapowietrza. Poszukaj postów w temacie zaworka zwrotnego na pompie, może to to.

 

Witam

Mam takie pytanko odnośnie wymiany wężyków przelewowych. Jak głęboko wchodzą one do "silnika"? Z zewnątrz tego nie widać. Rozumiem że przy ich wymianie nie trzeba niczego demontować tylko po prostu je wyciągnąć i wepchnąć w otwór nowe. Niech mnie ktoś sprostuje jak się mylę. Z góry dzięki za info.

 

Witam

Mam takie pytanko odnośnie wymiany wężyków przelewowych. Jak głęboko wchodzą one do "silnika"? Z zewnątrz tego nie widać. Rozumiem że przy ich wymianie nie trzeba niczego demontować tylko po prostu je wyciągnąć i wepchnąć w otwór nowe. Niech mnie ktoś sprostuje jak się mylę. Z góry dzięki za info.

Teoretycznie masz rację. Wymiana nie jest skomplikowana do czasu jak Ci taki pieruński wężyk nie urwie się przy samym trawersie, czytaj w środku. Wężyk nachodzi jakieś 10 mm na końcówkę trawersa jak pęknie przy ściąganiu to musisz go jakoś wygrzebać. Mnie pękły dwa( najbardziej zlasowane) i musiałem, niestety, wysunąć trawersy bo za cholerę nie mogłem wydłubać.

 

P.S Po wymianie pamiętaj o odpowietrzeniu!!!

 

Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

witam panowie. u mnie wczoraj i dzis wystąpił problem. wczoraj -19 st.cel. silnik po 2 krotnym podgrzaniu swiec zapalił zaczął chodzic kulawo . po około 2 min zapaliła sie kontrolka silnika, pedał gazu nieragował. zgasilem samochód uruchomiłem ponownie ju z bez problemu i znów sie kontrolka zapaliła. zgasał po około 1 min. i auto chodzi bez problemów. podłączyłem sie dzis kompem i wyszły błedy P1345 i P1220. błedy te oczywscie były nieaktywne. wiem dokładnie co oznaczają te błedy. czy to moze być spowodowane czujnikiem wału?:oops:? mi sie wydaje ze poprostu cos zgłupiało z powodu dużych mrozów. jesli sie myle to proszę o jakies wskazówki.

 

Tak mi się wydaje że może paliwo w obiegu od baku przez filtr do pompy wariuje??? sprawdź szczelności, może zatankuj lepszej ropy Polecam Gold diesel, Albo kluski pływają w filtrze??? miałem podobny problem w scenicu i minął jak wymieniłem filtr i paliwo!!!

 

Gość Anonymous

Niestesty u mnie pompa(astra g 2.0 DTL. Kolega podlaczyl mi dzisiaj " na krotko " tak jak pare stron wczesniej proponowaliscie czyli z pominieciem filtru i pompa nie ciagnela, sprawdzil na samostarcie i samochod opalil na chwile i zgasl. Pojechalem do mechanika od pomop i powiedzial ze to pompka ciagnaca paliwo w pompie wtryskowej sie zatarla i koszt zrobienia tego to 450+70 diagnoza. Co wy na to ?

 

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

To mój pierwszy post na forum, dlatego też witam wszystkich serdecznie. Mam problem z moją Astrą, silnik 2.0 Di 82kM. Jeździłem nią jak gdyby nigdy nic i z rana nie mogłem jej zapalić. Nadmienię, że samochód jest garażowany. Za którymś z kolei razem, bodajże 5 odpaliła. Pojeździłem nią i na drugi dzień znowu to samo, tylko, że zakręciła dopiero za 8 razem. Pojeździłem nią trochę i po postoju ok 6 godzin już nie zakręciła. Byłem z nią u mechanika, wymienił i odpowietrzył filtr i samochód pojeździł tydzień czasu. Świece są sprawne, filtr dobrze odpowietrzony, pompa na pewno jest sprawna, bo podłączałem na krótko i ciągnie ropę z zewnętrznego źródła, z przewodów paliwowych nie ma żadnych wycieków. Ma ktoś z Was jakiś pomysł co może jej dolegać? Nie chcę jej już bardziej katować, bo akumulator już mi padł, a nie chcę by padła też pompa. Za wszelką pomoc wielkie dzięki.

 

Na czym polega moj problem,czytalem juz cale forum i sam juz nie wiem co jeszcze zrobic. Auto odpala od strzala, chodzi pare sekund i przygasa lub zgasnie w zaleznosci jak dlugo stalo. Wymienilem filtr, doszczelnilem jego pokrywe, oringi tez. Wymienilem zawor zwrotny na pompie, na przewodzie przelewowym ktory idzie do pompy mam zalozona szklana rurke i tam paliwa nie ma a jesli jest to taka ilosc ze doslownie minimalnie ledwo co widac. Mam tez taka rurke na powrocie co idzie do baku ale tam paliwo jest i to bez pecherzykow. co moze byc przyczyną, co jeszcze poradzicie zrobic. trawersy nie ruszane jak narazie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności