Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

chciałem podsumować wszystko, co napisaliśmy wspólnie o problemach z biegami.

Pierwszą przeważnie do wymiany rzeczą jest bolec na wybieraku (19)

Dołączona grafika

Jeśli nie pomaga, trzeba zakupić zestaw naprawczy, czyli części 9, 10, 11, 12, 13 całość w ASO kosztuje 65zł.

Dobrze jest też zakupić łącznik (15), koszt około 35zł.

 

Jeśli po wymianie tych rzeczy nie jesteśmy usatysfakcjonowani, trzeba się zabrać za część przy lewarku.

Ja dziś postawiłem na gumę (7) która jest na kulce dźwigni, nie powiem, jest mniejszy luz na gałce :wink:

Dołączona grafika

Można ty wymienić jeszcze części 9, 11, 12, 16, 17 i biegi powinny być jak w nówce :wink:

Pokażę pokrótce proces wymiany gumy:

Należy zdjąć mieszek, po prostu złapać tam, gdzie ja, tylko z obu stron i pociągnąć do góry

Dołączona grafika

 

Teraz ukazuje nam się bardzo brudna komora ( to właśnie starta guma ze smarem) :wink:

Od razu zaznaczyłem kołek z zabezpieczeniem, który musimy wyjąć.

Palcami odpiąć go z drążka i wyjąć

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Teraz możemy wyjąć drążek, zaznaczona guma do wymiany i nowa, dziś zapłaciłem w ASO 16,50

Dołączona grafika

 

Śrubokręcik i guma jest nasza

Dołączona grafika

 

Oczyścić rowek, założyć nową gumę Oczyścić drążek ze starego smaru, posmarować nowym (może być pewnie każdy, ja użyłem ŁT 43)

Dołączona grafika

 

Montaż w kolejności odwrotnej i już mamy sprawne biegi http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Całość z fotkami zajęła mi jakieś 10 minut ;)

 

Może dodam sposób regulacji biegów.

Wykorzystam fotkę Darka, chyba mnie nie zabije ;)

Żółta strzałka pokazuje zaślepkę, którą trzeba wyjąć.

Dołączona grafika

Szykujemy sobie kołeczek, wiertło, coś, co ma 4,5-5mm średnicy.

Ustawiamy lewarek na luzie , wkładamy kołeczek w miejsce zaślepki, przekręcamy lekko wybierak w prawo, aż kołeczek nam 'wskoczy" w blokadę.

Teraz luzujemy śrubę łączącą mechanizm "pająka" wybieraka z dźwignią zmiany biegów (klucz 13mm), dostępna jest od spodu auta.

Teraz by się przydał jeszcze ktoś, kto nam przytrzyma drążek.....za browara pewnie ktoś się skusi ;)

Ustawiamy drążek w pozycji "luz", w linii biegów 1 i 2, czyli ma dotykać lewej strony obudowy mechanizmu.

Jest w mechanizmie jeszcze otwór na zablokowanie dźwigni prętem 5mm, jeśli nikt nie chce nam pomóc.

Ja tam wolę pomagiera ;]

Teraz nurkujemy pod auto i dokręcamy śrubę.

Kołeczek out, założyć zaślepkę i mamy ustawione biegi.

Nie zapominajcie o zaślepce, ja zapomniałem i ponad litr oleju zgubiłem :)

 

Są skrzynie w których na zaślepce jest sprężynka, tych się nie wyjmuje, to jest gotowa blokada skrzyni, to się wciska.

 

Powodzenia :)

 

EDIT

Przy historiach z "zaciętym" biegiem, "zniknieciem" kilku biegów trzeba poluzować połączenie drążka z samolotem w pierwszej kolejności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że na gumę zdecydowałem się, bo 2 razy miałem przypadek, że nie wchodziła 2 i 4, tylko zgrzytało.

Dziś , znaczy wczoraj pojechałem za Sieradz, dziś wróciłem i biegi są ok ???

Jednak guma pomogła ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Muszę sprawdzić u mnie tą gume bo też ciężko wchodzi mi dwójka.

Wykorzystam Twój tutorial :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś się okazało, co było z 2 i 4, głupia sprawa...

Za słabo wcisnąłem część 17 i to dlatego biegi znikały..... :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie można dostać taką gumę... patrzyłem na allegro jakoś nie zauważyłem... jak się ona fachowo nazywa :brawo:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem w ASO.

Pokazałem gościowi na monitorze w EPC o co mi chodzi i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Corsie sam wybierak "lata" bardzo luźno na wszystkie strony, i też z oporem wbijam 2. Czy wymiana tejże gumy będzie lekarstwem na problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama guma to ostatnia sprawa w ratowaniu biegów.

Ona najmniej się zużywa.

Raczej zajmij sie cześciami metalowymi, które rdzwieją i wycierają się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

czesc ja mam astre f ale pewnie to jest ten sam mechanizm co w corsie, i problem tkwi w tym ze nie da sie zredukowac biegu z 3 na 2 ( czasami sie da zalezy jak mu sie spodoba), tylko musze z 1 na 2 dawac, z tego co czytam to pewnie tez ta guma ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Powiedzcie czy za drezenie takie metaliczne drazka moze byc tez odpowiedzialny ten bolec na wybieraku? Wymienilem juz ta gume na samym drazku ale dalem kapa. Jak wyciagnalem drazek to dalej to ostro walilo.Jak przytrzymalem ta metalowa obejme to bylo ok. Modle sie zeby to tylko nie byl ten pajak bo szkoda 200 zl :roll:

Licze na to ze odp bedzie taka na jaka licze hehe :(

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.