Skocz do zawartości

kilka pytan o wymianę silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam mam kilka pytań o wymianę silnika więc tak mam c20ne i mogę kupic silnik od omegi niewiem jakie ma oznaczenie bo nie wiem gdzie szukac moze ktos wie ? po drugie c20xe i jakie sa jeszcze 2l 8 zaworowe i czy skrzynie biegów go tych silników są takie same to znaczy czy pasują bo przełozenia wiem ze są inne i czy da rade zmienic pasek klinowy z wązkiego na szeroki czyli szajbę koło na wale? i co z elekryką ? dzieki bo juz spac nie mogę ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

81martin,

tamat zmiany silnikow juz byl poruszany nie raz

wiec poszukaj troche

 

dowiedz sie jakie ma oznaczenia silnik z omegi

podstawa z jakiej omegi A czy B

 

c20xe nie jest 8 zaworowy tylko 16 zaworowy

i zmiana na taki z C20NE to niestety sporo zabawy

 

wiec poczytaj co juz napisano na forum

ostudzi to troche Twoj zapal

niestety sam silnik to malo a koszta tez sa spore

jesli tego nie robisz sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

omega A a tego nie wiedziałem ze to jest 16 a w zupełnosci wystarczu mi 8v 115 kucy ale podpowiedziec mi musice jak jest ze skrzyniami biegów czy bedą pasowały i elektryka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w omedze A

byl c20ce albo 20ne bez katalizatora

nie spotkalem sie z 16 zaworowym silnikiem w omedze A

(chyba ze merdasz omege A i omege B .a to calkiem inne auta)

wiec silnik ten sam ale bedzie roznica w osprzecie

bedziesz musial przekladac calosc ze swojego silnika

a czemu ??

roznica napedu przod/tyl

inaczej zamocowane wszystko

od altka wentylatora chlodnicy pompy

po skrzynie ktora tez jest inna z wiadomych wzgledow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omega a miała c20ne

omega b miała x20se i ten różni się od c20ne głowicą - ma kanał do EGR-a

 

Grzesiek: nie masz racji do końca, bo omega a ma wiskozę i trza to wywalić no i misy olejowe są inne

w innym miejscu i na innych łapach jest wspoma, bo tam gdzie FWD ma wspomę to w omegach jest łapa silnika

tak więc drobiazgi ale warto o nich wiedzieć

 

elektryka pasuje tylko wiązka omegowa inaczej biegnie i jest trochę inna - ale elektrycznie to samo ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, przecież mój pierwszy 2,0 był z omegi A ;)

Łapy weźmie ze swojego, miskę też, wiązka zostanie, więc chyba nie ma kłopotu :wesoly:

A wiskoza jest raptem na 3 śruby, też to wywalałem :wesoly:

 

Kłopot może być tylko z kołami pasowymi wału, nie wiem, czy są zamienne.

 

O, jeszcze trzeba przełożyć koło zamachowe, oma ma takie grube.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło zamachowe każde oplowskie RWD ma grube, tu masz rację

koła pasowe w wypadku omy a są takie same, oma b ma inne - na szeroki pasek

tu trzeba by też altka z tej omegi mieć, bo w starszych FWD np cali, szeroki pasek miał 4 rowki, a w omedze B ma 5 rowków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności