Gość spewak Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Suchy84 przewertuj forum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 a przedwczoraj po dłuższej trasie w Polske 400 km i nastepnie jezdzeniu po miescie w upale(na krótkich odcinkach w korkach Ja bym nie jeździł tym autem, no chyba że sprzedajesz go na części. Prawdopodobnie poleciała ci uszczelka pod głowicą, więc jak nie chcesz wymienić silnika na nowy radzę to robić natychmiast i nie jeździć. Nic bardziej nie zabija diesla jak przegrzanie a w Twoim przypadku już niedługo zatarcie silnika. Znajomemu pękł blok w silniku, zgubił cały płyn, a temperatura też była ok 93 C. Oczywiście jak dojechał na miejsce to silnik od razu na szrot!!! P.S I faktycznie ten temat już był na forum więc poszukaj. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Witam napisałem w tym dziale bo mam podobny problem, a nie mam żadnego zaufanego mechanika i wiem że jak pojadę do jakiegoś to oczywiście zaraz coś wymyśli typu uszczelka pod głowicą(chodź nie wykluczam i tego), ale też nie jestem pewien czy to ona. A więc kupiłem Astrę II 1,7 dti 2000r, przy zakupie starałem się sprawdzić wszystko ale nie wiem czemu nawet nie pomyślałem o płynie chłodzącym, ale trudno kupiłem i już tego nie zmienię. od początku... Kupiłem zrobiłem 200km, wymieniłem rozrząd filtry i olej. Następnego dnia po wymianie tak mnie naszło żeby zobaczyć sobie płyn chłodniczy, i tu moje zdziwienie ... Czarno dosłownie czarno, podejrzewam że olej. Był wszędzie, na płynie utworzyła się z niego taka jakby 3-4 milimetrowa powłoka a więc było go duuuużo w zbiorniczku. Pierwsza myśl uszczelka na bank. Ale od wymiany oleju zrobiłem jakieś 150km, oleju nic nie ubyło, na bagnecie ładny olej, nie widać wody, kolor normalny. Żadnego osadu na korku wlewu oleju i korku od zbiorniczka. Silnik chodzi bez zastrzeżeń, temperatura podczas spokojnej jazdy 87-90stopni, stałem też w sporych korkach w warszawie i temp nie była wyższa niż 97stopni. Silnik nie cieknie, płynu nie ubywa. Białego ani niebieskiego dymu nie ma. czytałem parę tematów i sporo osób pisało że miały podobne objawy i wymienili uszczelkę a olej i tak był. To może ta chłodnica oleju??? Ale jak to sprawdzić Czy jak podjadę do mechanika to on to będzie mógł sprawdzić Ile powinno to kosztować? Po czym jeszcze poznam że to uszczelka??? Aha dodam że na odkręconym korku od wlewu płynu chłodniczego, przy dodawaniu gazu nie ma żadnych pęcherzyków powietrza. Ile czasu ten samochód musiał jeździć zanim nazbierało mu się tyle tego oleju w zbiorniczku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość password Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Pierwsza myśl uszczelka na bank. Ale od wymiany oleju zrobiłem jakieś 150km, oleju nic nie ubyło, na bagnecie ładny olej, nie widać wody, kolor normalny. Żadnego osadu na korku wlewu oleju i korku od zbiorniczka. Silnik chodzi bez zastrzeżeń, temperatura podczas spokojnej jazdy 87-90stopni, stałem też w sporych korkach w warszawie i temp nie była wyższa niż 97stopni. może być kilka przyczyn , sama uszczelka raczej nie ale jakieś mikropęknięcie , oringi na wtryskach , chłodniczka oleju -- tutaj nikt ci nie zdiagnozuje , jeśli jest z ,,tych'" marek koło wa-wy to lepszego mechanika nie znajdziesz a jak zależy ci na zrobieniu czy zdiagnozowaniu to tylko i wyłącznie p. bogumił http://www.autobodex.waw.pl/strona1.htm dzwoń, umawiaj sie i na warsztat , nie jest tani ale jest najlepszy w kraju!!! w te klocki a jak bedziesz jeżdził od machanika do mechanika to wydasz kilka razy więcej i zdrowiem przypłacisz . powodzenia ps. ja z podobnymi objawami jezdziłem pół roku ale teraz mam do wymiany węże od chłodzenia bo przesiąkły olejem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Miałem ten sam problem co kolega Pawel1924. Dałem się wpędzić w niepotrzebne koszty i wymieniłem uszczelke pod głowicą. Problem pozostał. Szukałem rozwiązania na forum i znalazłem To była chłodniczka oleju. Można to sprawdzić samemu. Trzeba na kanale lub tak jak ja na dechach i pustakach położyć się i zdjąć pokrywę silnika.będzie widać dwa węże wpięte w chłodniczkę. Trzeba je zdjąć i połączyć kawałkeim rurki. zalawamy silnik wodą po wcześniejszym jak najstaranniejszym wypłukaniu całego układu wtym zbiorniczkai trzeba trochę pośmigać. Ja na początku nie byłem przekonany czy to to bo dalej był syf ale się nie zwiększał poziom. Wyczyściłem jeszcze raz układi nie było już syfu Kupiłem chłodniczke z rynku wtórnego za 190zł i jest OK. Cięzko trochę ją wymienić bo trzeba odkręcać przewody paliwowe ale dla chcącego nic trudnego. Miłej pracy życzę i powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Jeszcze jedno, ponieważ to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla to nie wiem czy to normalne. Gdy odpalę go np. rano i soi sobie na wolnych obrotach to może tak stać z 15-20minut i wskazówka od temperatury nie drgnie. Chodź w środku dmucha już ciepłe powietrze. Wskazówka ruszy się dopiero jak ruszę samochodem i przejadę kawałek wtedy zaczyna wskazywać temperaturę. Czy to normalne???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Jeszcze jedno, ponieważ to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla to nie wiem czy to normalne. Gdy odpalę go np. rano i soi sobie na wolnych obrotach to może tak stać z 15-20minut i wskazówka od temperatury nie drgnie. Chodź w środku dmucha już ciepłe powietrze. Wskazówka ruszy się dopiero jak ruszę samochodem i przejadę kawałek wtedy zaczyna wskazywać temperaturę. Czy to normalne??? Normalne, a dodatkowo z własnego doświadczenie wiem, że ten silnik długo sie nagrzewa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Dawno mnie tu już nie było na forum - a temat widze powraca. Ja tez jestem posiadaczy takiej astry z silnikiem 1.7 dti i jeszcze raz potwierdzam ze ten typ tak ma. W zbiorniku wyrównaczym płyn jest czysty a na sciankach jest oleista maz. Nic z tym nie robilem odkad kupilem samochod leci teraz 3 rok, a zrobilem kolo 50 tys km . i dalej jezdzi bez najmniejszych klopotow. Czasem dolewam tylko plynu do zbiornika, nie wiem litr na 3 miesiace. A robić bede dopiero jak klęknie całkowicie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-145020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Ok. Dzięki za odpowiedzi:) Chciałem jeszcze powiedzieć że jestem bardzo zadowolony z Astry II Wcale nie jest tak źle z mocą Pozdrawiam posiadaczy Opla:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-144993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emczyk Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Ja tez jestem posiadaczy takiej astry z silnikiem 1.7 dti i jeszcze raz potwierdzam ze ten typ tak ma. W zbiorniku wyrównaczym płyn jest czysty a na sciankach jest oleista maz Panowie tez sie tak łudziłem . I tez pisałem TTTM . Auto i tak trzeba naprawic, Przyczyn moze byc duzo. Nie powinno byc mazi w zbiorniczku. Ja juz nie mam. Jezeli dolewasz płynu to oznacza ze gdzies ci on ginie, Prawdopodobnie zostaje sapalny. Wszystko do czasu. Najwiecej mazi wylatuje jak auto sie grzeje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/3/#findComment-144881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.