Gość emczyk Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 bo to nie uszczelka. Mi to wygląda na nieszczelna głowice. Jasne masz racje mozna z tym jezdzić do czasu. Mechnicy mają takie urzadzenie z dwoma płynami . Zeby to zadziałało musisz dokładnie rozgrzac i gazować samochód az właczy sie wentylator. Wtedy powinny poleciec spaliny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-71793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Heh, byłem dziś u trzech mechaników i żaden nie miał tego urządzenia do sprawdzania spalin w układzie chłodzenia... Dotarłem też do zielonki, i tam mechanik jak usłyszał że 1,7 dti to powiedział że bardzo możliwe że to wymiennik ciepła (chłodniczka). Powiedział też że jak by to była uszczelka to jeżdżąc 12000 km na padniętej uszczelce to na pewno by wcinał płyn gdzieś... ale też nie wykluczył i tego. Powiedział że zrobi obejście chłodniczki i wyczyści układ ale musiał bym zostawić samochód na 2 dni... coś mi się to nie widzi. Spewak czy ty byłeś w tym warsztacie na mareckiej, jak jadąc od strony marek (fabryczną), przejeżdża się przez rondo i kawałek dalej po lewej stronie jest ten mechanik? Czy przed rondem (jadąc od fabrycznej). Czy Tobie też zabrali samochód? i czy dogadałeś się z nimi że sam wyczyścisz układ a oni niech tylko zrobią obejście???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-71695 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Byłem przed rondem po prawej jadąc fabryczną, a potem kawałek Marecką. Słyszałem że jest tam dalej jeszcze jakiś warsztat nawet na forum jest więc możesz spróbować u tamtych - będziemy mieli lepsze rozeznanie np. tam gdzie ja byłem to na pewno nigdy im auta nie zostawię, nie chcę tu niczego insynuować bo mi jak na razie zrobili to co chciałem ale cały czas się tam kręciłem i patrzyłem co robią. Lepiej powiedz gościowi żeby zrobił Ci to obejście a układ sam wyczyść - to jest czasochłonne może z Ciebie zedrzeć, poza tym nie wiesz co Ci tam wleje żeby ten syf wypłukać. Czy Tobie też zabrali samochód? i czy dogadałeś się z nimi że sam wyczyścisz układ a oni niech tylko zrobią obejście??? Eeee tam jak facio zacznie się wymądrzać że samo obejście nic nie da to powiedz że potrafisz układ wyczyścić, chyba nie trzeba mówić że kasę oszczędzisz... Mi też próbowali wmówić że nie podołam od czego to forum?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-71657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Panowie, dlaczego chcecie wyrzucać pieniądze w błoto? Najbardziej czasochłonne jest właśnie wypłukanie układu a nie zrobienie obejścia chłodnicy oleju! Potrzebujecie tylko dwóch opasek i kawałka przewodu gumowego- czas operacyjny max. pół godziny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-71347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Hm... przyjrzałem się dziś tej chłodniczce i spróbuję sam zrobić obejście ale mam parę pytań technicznych Na tym zdjęciu : http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/60/76/47/1060764721 widzimy chłodniczkę oleju, i odchodzące od niej dwie rurki (wejścia), przy lewej rurce jest taki jakby gumowy rozgałęziacz, aby ją obejść to muszę zdjąć ten rozgałęziacz i przewód z rurki prawej po czym oba te przewody złączyć ze sobą? czy dobrze rozumiem? Co z tymi rurkami? zostawić otwarte czy zatkać je czymś? nałożyć na nie wąż? Jeżeli w ogóle źle mówię to proszę mnie poprawić, bo na robię kichy i dopiero będzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-69947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Witam. Chłodnica oleju to niejest tam tylko poto aby była tylko ma odpowiednie zadanie. MUSI chłodzić olej jak ma zadużą temperaturę i żadnego obejścia nieważ się robić chyba ,że masz sporo kasy na regenerację turbiny. Chłodnicę dostaniesz na szrocie za ok 60zł więc niewarto się gimnastykować. Chłodnice pasują od kilku modeli więc ją poprostu wymień. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-69722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Hm... Jedni mówią że można inni że nie, mechanik też chciał zrobić obejście... Mi nie chodzi o to żeby zrobić obejście na stałe tylko żeby zrobić obejście na 2-3 dni aby sprawdzić czy to nie ona puszcza... To już nie wiem, proste że nie chcę zabić turbiny ale też chcę wykluczyć chłodniczkę bo jak to nie przez nią jest olej w układzie to zostaje tylko uszczelka,blok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-69719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Witam. Osobiście wątpię aby to była chłodnica oleju. Zawsze jak co to pęka na łączeniu przy uchwycie do przykręcania i wtedy leje olejem na zewnatrz. Jak chcesz zrobić obejście , to zdejmij obydwa węże wodne z chłodnicy i je zewrzyj ,a te z chłodnicy zostaw otwarte. Włącz silnik na kilka minut na wolnych obrotach i zobacz czy z otworów wodnych będzie kapał olej .Jak nie to niema przebicia . Oczywiście można też wybudować chłodniczke , zatkać skutecznie jedną stronę a z drugiej podać powietrze pod ciśnieniem i włożyć np do wody i i patrzeć czy wydobywa się powietrze z otworów olejowych. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-69688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emczyk Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 zatkać skutecznie jedną stronę a z drugiej podać powietrze pod ciśnieniem i włożyć np do wody i i patrzeć czy wydobywa się powietrze z otworów olejowych i jeszcze rozgrzać ją do 90 stopni i wtedy sprawdzic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-69630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Moja raz była zdjęta i sprawdzona pod ciśnieniem i nic... Nie wiem czy opłaca się zakładać drugą taka sama ze szrotu bo efekt może być identyczny. Co do mojego przypadku to już mam pewność że to na pewno ten wymiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22034-oleista-ma%C5%BA-w-zbiorniczku-pytanie/page/7/#findComment-69556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.