Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Witam, najpierw kilka faktów. BC30SE czyli 6 cyl, rzędowka, 204KM, 24V Silnik mial zrobione: - planowanie głowicy (-0,1) - gniazda zaworowe + docieranie - uszczelniacze, prowadnice - planowanie bloku (-0,1) - honowanie cylindrów (wymiary nominalne) - nowe pierścienie - szlif wału - nowe panewki Sprawdzone: czujnik położenia wału - wartości książkowe, cisnienie w ukladzie zasilania - wartości książkowe, przepływaka - wartości książkowe, TPS, dwukrotnie sprawdzony dolot, nowy palec rozdzielacza, czujnik halla w aparacie zapłonowym, nowe swiece. Sonda lambda - wymieniona na inną używaną, oryginalną sprawdzoną w innym aucie (ale też dla porównania na nową podróbke) - w sumie trzy sondy ta co byla, inna uzywka i nowa podróbka - zadnych zmian. Wymieniony silniczek krokowy na nową podróbke apóźniej na oryginalny, używany, sprawdzony w innym aucie. Problem: Brak mocy (powinna miec 204KM .. a jedzie jak 1,9TDI), strasznie nierówna praca na wolnych obrotach - wahania wolnych obrotów - raz jest 500RPM, raz 1000 ... Po odpaleniu na zimnym (np. rano) albo zgasnie, albo chodzi na 300rpm. Nie daje sie wkręcić na obroty - chyba, ze metodą "pompowania gazem' i po wielkich bólach. Gdy na dworze jest ciepło i iuda sie przełączyć na LPG od razu .. to poblem z wchodzeniem na obroty znika. Mocy jednak nie ma tak samo jak na PB i wolne obroty są jak na PB - do bani, z tym, ze na PB jeszcze jakoś sobie radzi, a na LPG zazwyczaj gaśnie. Jakies pomysły co jeszcze sprawdzić? ps.uprzedzając pytania LPG to IGS Landi (III gen). Jednak zajmijmy sie TYLKO pb. I dość istotne - przed remontem mocy też chyba brakowało (chyba, bo kupilem go na krótko przed remontem), powodem remontu byl brak cisnienia na jednym cylindrze (wszędzie bylo 11, a na jednym 4, teraz wszędzie jest 11,5-12), a z wolnymi obrotami byll problem, bo uszkodzone bylo serwo i powietrze spierdalało, po wcisnieciu hamulca bylo ok .. wiec zakladam, ze gdyby serwo bylo sprawne .. to obroty bylyby ok. Teraz oczywiście serwo jest wymienione i wykluczamy problemy ze szczelnością dolotu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 spierdalało uciekało jak już... a tak naprawdę to tamtędy ciągnął lewe powietrze Teraz oczywiście serwo jest wymienione a zaworek na przewodzie jest sprawny? ja bym szukał w kwestii lewego powietrza - oringi na wtryskach - może tam zasysa - wąż z serwa - guma dolotu do przepustnicy - czujnik temperatury do ECU chyba że jesteś pewny za te rzeczy które wymieniłem, to nie mam pomysłu do lewego powietrza i czujnika temperatury pasują następujące objawy: strasznie nierówna praca na wolnych obrotach - wahania wolnych obrotów - raz jest 500RPM, raz 1000 ... Po odpaleniu na zimnym (np. rano) albo zgasnie, albo chodzi na 300rpm. Nie daje sie wkręcić na obroty - chyba, ze metodą "pompowania gazem' i po wielkich bólach. Gdy na dworze jest ciepło i iuda sie przełączyć na LPG od razu .. to poblem z wchodzeniem na obroty znika. jak jest zimny to musi mieć bogatą mieszankę aby nie zgasnąć - lewe powietrze ją znacznie zuboży, walnięty czujnik również może takie zachowania wywołać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Chyba nie wyraziłem sie jasno Jako, ze najpierwszym pomysłem i najpewniejszym w takich wypadkach jest lewe powietrze ... to zostało sprawdzone (jak napisalem) dwa razy. Za drugim razem wymieniłem na wszelki wypadek uszczelki między kolektorem ssącym a listwą wtryskową i między listwą a głowica, sprawdzone zostały dokladnie węze dolotu, wymienione te krótkie węzyki między dualem a kolektorem, wszelkie duze i małe podcisnienia. To JEST sprawne. ps. czujnik temp dla ECU też już jest nowy, bo to były grosze. Z prostych rzeczy wszytsko zostało już zrobione. Pytam o jakieś nietypowe pomysły, jakies rewelacje...bo tych mi brakuje. Rzeczy podstawowe są już sprawdzone, niektore kilkukrotnie. Komp nie pokazuje błędów i wartości jakie mozna odczytać z ECU są poprawne... ... a silnik nie chodzi .. i szlag mnie już trafia - bo nie trudno policzyć na podstawie tego co napisalem ile już włożyłem w ten silnik ... a jakas szczególik psuje mi efekt. Ogląda ktoś Dr Housa? Tego rodzaju diagnozy oczekuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 może głupotę palnę... ale nie porypałeś kolejności kabli zapłonowych na kopułce? poza tym kolejna rzecz: wiesz zapewne o tym, że ECU posiada układ samoadaptacji jeśli na gazie będzie miał za bogato, to benzynę będzie zubożać - jeśli na gazie za biednie to benzynę wzbogaci gazu nie ma jak obchlastać, bo LPG ma swojego kompa, ale benzynę już ci ustawi czyli albo wydłuży albo skróci czas wtrysku benzyny ja cały czas obstaje, że ma za biedna mieszankę weź podjedź sprawdzić jak jest wyregulowane LPG, a jak chcesz to zrzuć mu na noc klemę z akumulatora, niech się ECU zresetuje i zobaczysz czy po resecie jest jakaś zmiana nic innego mi do głowy nie przychodzi, nie jestem widać ten doktor   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 może głupotę palnę... ale nie porypałeś kolejności kabli zapłonowych na kopułce? heh, wcale nie taka głupota. W ferworze niewiedzenia co jest grane, kiedy już wszytsko sprawdzilem, zabrałem sie wlasnie za kable. Jakkolwiek kable byly ok, tak wspaniały mechanik przestawił aparat zapołonowy o 1/6 obrotu i też tak założył kable. Czujniczki zapłon zrobiły gdzie trzeba, ale i tak poprawiłem. Przy okazji sprawdzilem też ustawienie rozrządu (jest ok) i to, czy czasem nie ma mozliwości zamiany wałków ssacego z wydechowym. Jest ok poza tym kolejna rzecz: wiesz zapewne o tym, że ECU posiada układ samoadaptacji To jest stare ECU ... te tak nie robią. ja cały czas obstaje, że ma za biedna mieszankę weź podjedź sprawdzić jak jest wyregulowane LPG, a jak chcesz to zrzuć mu na noc klemę z akumulatora, niech się ECU zresetuje i zobaczysz czy po resecie jest jakaś zmiana No z niektorymi silnikami tak sie faktycznie da ... z tym nie... nie zmienia to faktu, ze w trakcie walk z samochodem nie raz dłużej stał z odłączonym aku. Poza tym ostatnio jeździelm w zasadzie tylko na PB, bo najpierw musze zrobić tak, zeby chodził na benzynie, zanim dojde do LPG. Inną rzeczą jest to, ze do samej istalacji nie moge znaleźć gazownika, ktory chcialby w to wsadzić ręce ... bo do III gen nie mają sprzętu albo chęci. każdy tylko mówi - przerobimy na sekwencje - za 1800-2000PLN ... ehhh Tak czy inaczej - jak auto nie będzie chodzić porządnie na Pb ... na LPG też nie, wiec skupiam sie na silniku i elektryce. ps. każdy pomysł mile widziany, jak ktoś trafi na coś, czego jeszcze nie sprawdzałem - chętnie spróbuje. Póki co przyszło mi do gowy jeszcze problemy z ECU. Nie związane z adaptacją ... ale z starymi stykami i wadą/naturą tego sterownika, ktory po prostu po jakimś czasie rozjeżdza mapy, a jedynym rozwiązaniem jest wymiana kości na programowalny i wgraqnie na nowo oprogramowania. Zanim jednak to zrobie - po prostu w tygodniu podmienie kompa, bo mam drugiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 To jest stare ECU ... te tak nie robią. no co ty opowiadasz masz ML1.5 a on już się sam adaptuje ML1.5 był wykorzystywany w kadecie c20ne i zastąpił starszego, 2-rzędowego ML4.1 ja jeszcze bym się poświęcił i zmacał jakąś wiązkę z c20ne na przykład, a potem porzeźbił i próbował odpalić ten silnik na wiązce i kompie z c20ne skoro i tu i tu ML1.5 to czujniki muszą być te same   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 No to już lepiej jak po prostu faktycznie wypruje tego drugiego kompa i podmienie go z tym.. Poza tym - jak to mozliwe, zeby komp od 4 cyl był taki jak od 6 cyl?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 A dasz radę sprawdzić ciśnienie paliwa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 cisnienie w ukladzie zasilania - wartości książkowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek 398 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 strasznie nierówna praca na wolnych obrotach - wahania wolnych obrotów - raz jest 500RPM, raz 1000 ... Po odpaleniu na zimnym (np. rano) albo zgasnie, albo chodzi na 300rpm. Nie daje sie wkręcić na obroty - chyba, ze metodą "pompowania gazem' i po wielkich bólach. Gdy na dworze jest ciepło i iuda sie przełączyć na LPG od razu .. to poblem z wchodzeniem na obroty znika. Poza tym ostatnio jeździelm w zasadzie tylko na PB, bo najpierw musze zrobić tak, zeby chodził na benzynie, zanim dojde do LPG. Tak sobie czytam i wiesz co...... zostaw kompa w spokoju, wymień wtrysk paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22313-pacjent-bc30se-w-omedze-a/#findComment-150626 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.