Skocz do zawartości

pacjent - Bc30SE w Omedze A


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

A dasz radę sprawdzić ciśnienie paliwa?

cisnienie w ukladzie zasilania - wartości książkowe

Znaczy jakie?

Ja miałem 1,6 bara zamiast 3,2

Podawaj wartości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym - jak to mozliwe, zeby komp od 4 cyl był taki jak od 6 cyl?

popatrz się na schematy sterowania silnika

nie chodzi o to czy komp jest 4cyl czy 6cyl czy 12 cyl tylko o to, jak jest rozwiązane sterowanie wtryskami

w wypadku ML1.5 jest półsekwencja czyli wtryski są podzielone na 2 grupy po 3 wtryski u ciebie a w c20ne na 2 grupy po 2 wtryski, czyli tak naprawdę u ciebie naraz leją 3 wtryski

w c20ne wewnątrz ECU i tak są połączone, że leją razem, więc nawet to nie jest półsekwencja

dopiero od motroniców 2.X jest pełna sekwencja czyli każdy wtrysk osobono leje i z takim ECU już nie zakombinujesz

 

komp z twojego silnika powinien być jeden z tych poniżej, bo one występowały z c30se:

0 261 200 356

0 261 200 357

0 986 261 027

 

do czego konkretnie zmierzam?

a no do tego, że skoro i tak wtryski leją w grupach, to ganc pomada w jakim aucie jest sterownik - ważne jest aby czujniki były właściwe

 

z praktyki:

kadett c14nz czyli 1,4 monowtrysk 60kM

do tego przepustnica z c16nz czyli z 1,6 75kM

a wszystko sterowane przez ECU z corsy c12nz czyli 1,2 50kM

efekt: 1,4 jeździ lepiej niż seryjne 1,6

mam taki właśnie mariaż w jednym ze swoich kadetów

 

przykład drugi:

silnik c16nz

głowica z c16se (MPI) razem z kolektorami itp

wałek 1,3n czyli 1,3 monowtrysk

do tego ECU z c13n czyli 1,3 monowtrysk

efekt: 101kM na hamowni

seria c16se miała 82kM (występował w astrach)

 

jakbym miał u ciebie kombinować, to brałbym pod uwagę sterowniki:

 

0 261 200 368

0 261 200 369

0 986 261 028

 

one są stosowane w omedze A z c20ne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A dasz radę sprawdzić ciśnienie paliwa?

ta. dam rade .. zrobilem to 2 tygodnie temu.

Cisnienie na listwie 2,6-2,8 bara

 

 

Nie wiem skąd kolega ja37 wziął wartość 3,2 .. w danych technicznych znalazłem przedział 2,5-3

 

...

no fakt .. nie wziałem pod uwage ze to nie sekwencyjny wtrysk.

Jest to jakaś mysl. Pierwszy pomysł, ktory mi sie podoba.

Drugi to .. wtryski. Nowe niestety będą kosztować, jak wszystko do tego silnika, majątek .. ale mam jeszcze jeden komplet wtrysków ... moze będzie różnica.

 

ps. po 30 sek. namysłu - na LPG jest tak samo .. wiec wtryski raczej odpadają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj trochę z odłączonym silnikiem krokowym. Mojemu braciszkowi to pomogło w Senatorze 3.0 Fakt że teraz jest już wstawiony od c20ne i bryka, ale bez też autko przestało wariować :placze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pojeździj trochę z odłączonym silnikiem krokowym. Mojemu braciszkowi to pomogło w Senatorze 3.0 Fakt że teraz jest już wstawiony od c20ne i bryka, ale bez też autko przestało wariować :placze:

troche niewygodnie jeździ sie bez wolnych obrotów :placze:

ps. jak długo i ... tak naprawde w jakim celu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roche niewygodnie jeździ sie bez wolnych obrotów :placze:

ps. jak długo i ... tak naprawde w jakim celu?

Tak więc odłączyliśmy krokowy bo wolne obroty stały po rozgrzaniu na 2 tys. a na zimnym silniku auto telepało. Po odłączeniu obroty się ustabilizowały, a po dopaleniu nie rzucało silnikiem jak psem po obierkach. W tej chwili założony jest krokowy od vectry c20ne i auto chodzi miodzio :placze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wtryski raczej odpadają.

dokładnie tak

ja nie sugerowałem zmiany wtrysków na te z NE tylko zasugerowałem wiązkę z NE + ECU z NE :placze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

 

ja nie sugerowałem zmiany wtrysków na te z NE tylko zasugerowałem wiązkę z NE + ECU z NE :shock:

Ty nie, ale leszek 398 sugerował :)

 

 

Nie wymieniałem jeszcze kabli WN ... bo wyglądają na świeżutkie .. ale chyba pro forma sie szarpne i załatwie i one, w koncu to mozna potraktowac jak część eksploatacyjną ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności