Gość Anonymous Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Albo napinacz ma wadę? Zwróć uwagę, czy występ ustalający pozycję napinacza znajduje się w gnieździe. No i dlaczego napinacz się rozregulowuje?Nie rozregulowuje się tylko tak działa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-110456 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Występ, czyli ten języczek w tylnej jego części, który wchodzi w otwór w pompie oleju, tak? Jest na miejscu. Założyłem inny napinacz i jest to samo. Poprzednio obracając silnikiem poprzez kręcenie kołem na biegu ustawiłem pasek tak jak powinien być i napinacz wrócił na miejsce, więc interesuje mnie kwestia, czemu go ściąga. Tak jakby cały obieg rozrządu miał mniejszą "średnicę" po stronie silnika, jakby wszystkie koła były stożkowe ułożone w stronę kadłuba. Może być zwichrowane któreś koło zębate? Albo skrzywiona któraś śruba? Chyba, że używany wałek wcześniej komuś np. spadł i jest krzywy? I następne pytanie, jak przytnę obudowę, żeby nie obcierał o nią pasek a pasek zsunie się jeszcze trochę w stronę silnika to oprze się o krawężnik na pompie, czy ten właśnie krawężnik zacznie ciąć pasek?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-110442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Przede wszystkim upewnij się, czy masz właściwą pompę płynu. Odległości kół zębatych pomp od ich obudów są różne. W Twoim przypadku odległość może być za mała i dlatego ściąga pasek do wewnątrz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-110438 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Pompa byłą kupowana pod dane auto, mam cichą nadzieję, że w hurtowni wiedzą co robią. Co sie stanie jak pasek dojdzie do krawędzi pompy? Powstrzyma zsuwanie się czy zacznie ścinać pasek?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-110432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 a jak wyglądało przy rozbiórce, też ocierało? z pompą możesz się upewnić - wystarczy porównać/pomierzyć obydwie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-110295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Widzę po obudowie, ze owszem, ale stary pasek nie ma żadnej skazy. Może być po prostu pompa z za długą osią? Jak pasek jest na swoim miejscu to i napinacz jest w dobrym położeniu, jak pasek się zsuwa to i napinacz się luzuje(idzie do góry). Interesuje mnie, czy krawężnik na pompie powstrzyma pasek czy go zniszczy? i jak ustawić napinacz, pod położenie zsunięte czy wyjściowe?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-109903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Może być po prostu pompa z za długą osią? jeśli ściąga pasek do wnętrzato prędzej koło pompy wystaje za mało jak ustawić napinacz jeśli wszystko byłoby o.k. to zgodnie z zaleceniami i oznaczeniami, a w trakcie pracy wskaźnik może delikatnie zmieniać swoje położenie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-109899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Sądzę, że dalej się już nie posunie, obudowa jest wręcz przetarta więc paska już raczej nie trzyma, dalej jest już krawężnik z pompy, który powinien powstrzymać ten proces, pasek jest niby ze 3mm zsunięty patrząc na koło wałka ale jeszcze nie schodzi z drugiej strony, więc powinno być good. I stąd moje pytanie o ustawienie paska, ustawić go w pozycji wyjściowej i pozwolić mu się zsunąć i na zmianę położenia napinacza(jak na fotkach powyżej)czy teraz na zsuniętym wyregulować napinacz jak bozia przykazuje? W położeniu jak na zdjęciu wydaje mi się, iż pasek jest za lekko napięty, nie chciałbym żeby np. przeskoczył.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-109887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 w swoim też miałem problem z paskiem, zjeżdżał w stronę silnika i za którymś razem poluzowałem delikatnie pompę, poruszałem w gnieździe, ustawiłem naciąg, skręciłem i jest spokój. pewnie nie było osiowości w 100%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-109846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Siemanko:) mam pytanie co moglo sie stac;>? i czy to mogl byc rozrzad? Jechalem sobie 130km/h na 3 i zamiast 4 wjeb... 2;/ samochod zaczal kopcic i ma ciezko opalac... silnik 1.6 8v Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2293-pasek-rozrz%C4%85du/page/15/#findComment-100688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.