Skocz do zawartości

ASTRA II 1,7 DTL (model 2000) zawór EGR


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Pół roku temu kupiłem auto. Po przejechaniu około 2500 km (w 3 tygodnie) musiałem wymienić czujnik ustawienia wału (czy coś takiego). Usterka została wyeliminowana. Ale nadal zapala się kontrolka "check" (pojawiała się już przed awarią w/w czujnika) co objawia się spadkiem mocy silnika. Po podpięciu komputera wyszedł błąd P0400 (recylkulacja spalin - zawór EGR). Czytałem na forum o podobnych będach. Ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi: czy zaślepić (pominąć EGR), wymienić, a może naprawić w inny sposób? Czy to częsta awaria w tym samochodzie ? Jak sobie z tym poradzić nie wpadając w wielkie koszty...??

Pozdawiam ;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Mam problem z tym zaworem. Wywala mi co chwila komunikat o błędzie, sprawdzałem na urządzeniu diagnostycznym i pokazuje mi że jest problem z zaworem EGR, gdy wyczyszczę kody błędów i odpalam w urządzeniu testującym diagnozę EGR nie zgłasza mi żadnych błędów. gdy tylko się przejadę samochodem jakiś 1-2 km znowu zapala się lampka i przy delikatnym dodawaniu gazu gaśnie. Zawór był czyszczony, jednak to nic nie dało. Miał ktoś podobny problem ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Po wielkich bojach w serwisie OPLA okazuje się , że przyczyną tego typu zachowania i ciągle wyskakującego błędu nie jest zawór EGR tylko pompa odpowiadająca za podciśnienie w samochodzie :( To ona powoduje błąd , mylnie wskazując na uwalony EGR.

Pozdrawiam i ide po pompusie... :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Miałem ten sam problem w Astrze G 1.7 DTL, że wyskakuje mi Check przez brudny EGR i wtedy nie załączała się turbinka co dawało odczuwalny spadek mocy.

Tylko że u mnie problemem jest turbinka która zaczęłą już lekko dawać olej do powietrza.

 

Dlatego warto sprawdzić przewód powietrza przed Intercoolerem czy ścianki nie są w oleju.

 

Jedyne rozwiązanie to regeneracja turbiny i wtedy oczywiście przeczyszcenie EGRa.

Po tym jest już cały czas czysty i nie ma problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Po przejechaniu kilku kilometrów zapala się check a maksymalny moment obrotowy zatrzymuje się na 3800 obrotów. Najgorsze w tym jest cena nowego zaworku, w serwisie to ok. 1100 zł. A zamienników nigdzie nie znalazłem.

Mam silnik 1.7 dtl z 1999 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności