Gość Anonymous Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Witam Pół roku temu kupiłem auto. Po przejechaniu około 2500 km (w 3 tygodnie) musiałem wymienić czujnik ustawienia wału (czy coś takiego). Usterka została wyeliminowana. Ale nadal zapala się kontrolka "check" (pojawiała się już przed awarią w/w czujnika) co objawia się spadkiem mocy silnika. Po podpięciu komputera wyszedł błąd P0400 (recylkulacja spalin - zawór EGR). Czytałem na forum o podobnych będach. Ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi: czy zaślepić (pominąć EGR), wymienić, a może naprawić w inny sposób? Czy to częsta awaria w tym samochodzie ? Jak sobie z tym poradzić nie wpadając w wielkie koszty...?? Pozdawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Najlepiej będzie jak go poprostu wyczyścisz. A jak to nie pomoże to zaślep go.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Mam problem z tym zaworem. Wywala mi co chwila komunikat o błędzie, sprawdzałem na urządzeniu diagnostycznym i pokazuje mi że jest problem z zaworem EGR, gdy wyczyszczę kody błędów i odpalam w urządzeniu testującym diagnozę EGR nie zgłasza mi żadnych błędów. gdy tylko się przejadę samochodem jakiś 1-2 km znowu zapala się lampka i przy delikatnym dodawaniu gazu gaśnie. Zawór był czyszczony, jednak to nic nie dało. Miał ktoś podobny problem ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 No to go zaślep kolego i zobacz jakie będę tego efekty?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Po wielkich bojach w serwisie OPLA okazuje się , że przyczyną tego typu zachowania i ciągle wyskakującego błędu nie jest zawór EGR tylko pompa odpowiadająca za podciśnienie w samochodzie To ona powoduje błąd , mylnie wskazując na uwalony EGR. Pozdrawiam i ide po pompusie...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Miałem ten sam problem w Astrze G 1.7 DTL, że wyskakuje mi Check przez brudny EGR i wtedy nie załączała się turbinka co dawało odczuwalny spadek mocy. Tylko że u mnie problemem jest turbinka która zaczęłą już lekko dawać olej do powietrza. Dlatego warto sprawdzić przewód powietrza przed Intercoolerem czy ścianki nie są w oleju. Jedyne rozwiązanie to regeneracja turbiny i wtedy oczywiście przeczyszcenie EGRa. Po tym jest już cały czas czysty i nie ma problemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Jeżeli zaślepię i będzie oki, to znaczy że nie jest to wina EGR ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 djfazee, nie wiem jaki masz silnik ale w silnikach DI i DTI nie można zaślepić EGR. w innych tak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 silnik 1.7 DTL 50KW   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Po przejechaniu kilku kilometrów zapala się check a maksymalny moment obrotowy zatrzymuje się na 3800 obrotów. Najgorsze w tym jest cena nowego zaworku, w serwisie to ok. 1100 zł. A zamienników nigdzie nie znalazłem. Mam silnik 1.7 dtl z 1999 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.