Skocz do zawartości

ASTRA II 1,7 DTL (model 2000) zawór EGR


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

warto również sprawdzić wszystkie połączenia gumowe czy nie są one popękane, jak również sprawdzić należy zaworek przy turbinie czy nie jest zapieczony powinien mięć ok. 5mm ruchu.

 

Mozesz dokładnie opisać miejsce zaworku przy turbinie, w ktorym dokladnie miejscu on sie znajduje? a co do pompy podcisnienia, mowisz o tych trzech srubach imbusowych? a czy znajduje sie tam uszczelka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

kurna co to jest ten selenoid???

 

mnie tez dopadlo EGR... czytam na forum dokladnie o co chodzi wiec wyjalem zawór EGR (ten wygladajacy jak ufo) i ten grzybek sie wogole nie wciskal... czyscilem do skutku penetratorem WD40 az wreszcie ruszyl... i jak go wciskalem (tego grzybka) to plul tym WD40 przez rurke na wierzchu... jak wypluł wszystko to pluł powietrzem.. i tak w kołko...

 

no to go zamontowałem i teraz check pokazuje się o wiele częściej.... jak tylko jade spokojnie na równych obrotach to cyk i się pali... jak dodam gazu to się wyłącza... przy okazji widze jak mi wskazówka poziomu paliwa zmienia położenie...

 

nasuwają się pytania mi takie:

 

1. z jaką siłą powinno się napierać na ten grzybek żeby się chował? ja jestem go w stanie wcisnąć dwoma rękoma ale jedną już nie? za mało czy za dużo?

 

2. czy jestem w stanie ustami zasymulować takie podciśnienie żeby grzybek się schował? ja nie daje rady u mnie...

 

3. rozumiem że elektrozawór przed właściwym zaworem EGR powinien być szczelny? u mnie są pęknięte te rurki wyjściowe... obklejone jakimś klejem ale może przepuszczają... zrobie to jeszcze raz pożądnie tylko czym żeby było szczelnie???

 

4. jak sprawdzić ten elektrozawór? jak pociągne ustami z kanaliku vac to powinien terkotać? oporność na pinach 7omh?

 

5. skoro mam hamulce jak się świeci check to zakładam że pompa vac działa dobrze... dobrze?

 

silnik X17DTL na kompie wykazał "błąd recyrkulacji spalin"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek06061989

słuchajcie kris ma rację z ta pompa vacum bo ja tez tak zrobilem jak on radzi ale na poczatku nie robila mi podcisnienia i zrezygnowalem jednak po konsultacji z nim zrobilem tak ponownie i po przejechaniu paru km wszystko dziala naprawde kolega zna sie na rzeczy polecam jego rady a ja teraz sie cieszę działającym ERG pozdro :evil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

czyli selenoid = elektorzawor... tu mamy jasnosc... wiec jak podam napiecie na to ma tykac? czy jest szansa ze go spale jak zamienie plus i minus? i w jakich sytuacjach komputer podaje tam napiecie? bo jak mam sprawdzic bo chyba nie w czasie jazdy? hihi

 

jezeli chodzi o pompe vac? troche boje sie ja rozebrac... boje sie ze jak rozbiore to juz nie zloze... czy po otwarciu tego dekielka nic sie nie wysypie? wczoraj wieczorem sprawdzalem dokladnie co sie dzieje z hamulcami podczas palacego sie checka... i wszytsko jest ok... hamulec ma wspomaganie...

 

kolego kris688, z racji twojego doswadczenia z podcisnieniem silnika X17DTL proponuje abys to dokladnie opisal (ze zdjeciami i wartosciami) w dziale Napraw to sam... dla potomnosci...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jezeli chodzi o pompe vac? troche boje sie ja rozebrac... boje sie ze jak rozbiore to juz nie zloze... czy po otwarciu tego dekielka nic sie nie wysypie? wczoraj wieczorem sprawdzalem dokladnie co sie dzieje z hamulcami podczas palacego sie checka... i wszytsko jest ok... hamulec ma wspomaganie...

 

U mnie po rozkreceniu pompy nic nie wypadło. W srodku jest okrągły oring majacy w sobie 2 trzpienie. Nie wiem czemu nie zauważyłem tam zadnej blaszki ktora powstrzymuje pchanie oleju o ktorej pisali poprzednicy? czyżby ta blaszka była za oringiem?

 

http://picasaweb.google.pl/dudnej/Astra/photo#5164263493407540290

 

Co do zaworu przy turbinie, to sprawdziłem i u mnie opisywany kruciec przez Krisa przesuwa sie tylko 1mm w strone turbiny. Psiknąłem WD40 ale efekt pozostał ten sam. Czy w zwiazku z tym zaworkiem, turbina jest mniej wydajna? Bo u mnie autko nie ma swoich osiągów, a przy ponad 3000obr. kopci na czarno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek06061989

no ten kruciec powinien przesówac sie wiecej u mnie tez jak u krisa okolo 5mm wiec pewnie to troche ogranicza turbine musisz poprubowac to roz ruszac troche a przy pompie vacum przy tym dekielku na wyjsciu do weżyka do ERG jest przed tym kroccem mala membramka to ona chamuje olej wiem bo kiedys rozciąłem taka klapke i z reóly ta membramka jest peknieta i puszcza olej ale rada krisa z obruceniem klapki pomaga http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no ten kruciec powinien przesówac sie wiecej u mnie tez jak u krisa okolo 5mm wiec pewnie to troche ogranicza turbine musisz poprubowac to roz ruszac troche a przy pompie vacum przy tym dekielku na wyjsciu do weżyka do ERG jest przed tym kroccem mala membramka to ona chamuje olej wiem bo kiedys rozciąłem taka klapke i z reóly ta membramka jest peknieta i puszcza olej ale rada krisa z obruceniem klapki pomaga http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Nie bardzo rozumiem jak mam to obrucić. masz na mysli, że otworek który znajduje się od wewnętrznej strony w środku pompy Vac na przedłużeniu krućca, mam obrocić tak aby znajdowal sie w górnej pozycji razem z krućcem? Nie obracam blaszki z otworkiem względem krućca(nie wiem czy to jest nawet mozliwe)tzn. otworek na górze, kruciec tak jak byl do tej pory czyli na dole. U mnie check sie nie pali, ale w weżyku od pompy Vac mam olej, no i jeszcze to kopcenie nie wiem czy ma cos wspólnego z tym, czy moze z krućcem od zaworu turbiny... Jak znam zycie to pewnie jeszcze cos innego http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/crying.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek06061989

chodzi o to zeby ten krociec który jest przy pompie vacum nadole ustawic do gory jak bys stanał na przeciw tej pompy vacum to mniej wiecej na godz 10 i właśnie to jest powodem zxe masz olej w tym ukladzie tez tak mialem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A jak będę czyścil zawór EGR (grzybek) czy mogę go włożyć całego do np. benzyny ekstrakcyjnej, czy lepiej aby przez kruciec z niego wystający nic sie nie dostało?

Drugie pytanko: z tego co wyczytałem wcześniej, trzymajac ów zawór w garści powinienem go wciskać do końca jeśli jest dobrze wyczyszczony?

 

Wielkie dzięki za dotychczasowe wypowiedzi. Będą niezwykle przydatne. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności