ArKos Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 sorki http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/newblush.gif ale to i tak nic nie zmienia ASTRA F 1.4 16V 1.6 I 1.6 16V 1.8 I 2.0 I 1.7 D 1.7 TD WYMIARY TARCZY WENTYLOWANEJ GRUBOŚĆ TARCZY 24mm SREDNICA 256mm LICZBA OTWORÓW 4 SREDNICA OTWORU CENTRALNEGO 60mm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-128967 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 A u mojego starego w efce x16szr jest wentyl, ale 236 I tak nawiasem mówiąc też mam 236 i na hamulce już nie narzekam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-128961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 witam mam pytanie mam opla astrę f 92 z1.4 i chciałbym kupić silnik czy ktoś wie o jakim w okolicach bielska białej żywca i jakie roczniki i pojemność będzie pasować z góry dziękuje i pozdrawiam p.s czy z kadeta lub korsy to to samo pytanie czy spasuje jaki i jaki rok [ Dodano: Nie Lis 08, 2009 17:45 ] witam mam pytanie mam opla astrę f 92 z1.4 i chciałbym kupić silnik czy ktoś wie o jakim w okolicach bielska białej żywca i jakie roczniki i pojemność będzie pasować z góry dziękuje i pozdrawiam p.s czy z kadeta lub corsy to to samo pytanie czy spasuje jaki i jaki rok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-128730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 riplej! riplej! no nie dały ripleja z tego no... a tak serio: Czy można zamontować inny silnik niż mam teraz? TAK da się zamontować następujące oplowskie silniki: - 1,2 - 1,3 - 1,4 - 1,4 16v - 1.5D - 1.5TD - 1,6 - 1,6 16v - 1,6D - 1,7D - 1,7TD - 1,8 - 2,0 - 2,5 V6 - 3,0 V6 Czy oprócz silnika trzeba jeszcze dokonać wymiany innych podzespołów? TAK W przypadku posiadania silnika opartego o tzw. smallblock i montażu silnika opartego o tzw. bigblock, trzeba będzie wymienić skrzynię biegów, półosie i co najmniej przednie piasty. Pomijam oczywiście konieczność posiadania wiązki silnika, ECU (komputer silnika), łapę silnika (od strony rozrządu) oraz osprzętu silnika (rozrusznik, alternator, kolektory itp.). Łapy silnika - generalnie 2 typy, do smallblocków i do bigblocków - tak jak i np. skrzynie. Czym się różnią? Łapa skrzyni , ta tylna (small ma 2 otwory a big 3) oraz łapa silnika prawa czyli ta po stronie rozrządu. Trzecia łapa od strony skrzyni jest identyczna. Co to jest smallblock a co to jest bigblock? Jest to generalne określenie typów silników zależnie od „gabarytów” kadłuba. W kadecie występowały oba typy i tak: BIGBLOCKI - 2,0 (wszystkie) - 1,8 (wszystkie za wyjątkiem x18xe1 w vectrze - 1,6 (benzynowy silnik 16SH z Kadetta oraz diesel) SMALLBLOCKI - 1,8 16v x18xe1 - 1,6 (wszystkie za wyjątkiem 16SH oraz diesli) - 1,4 (wszystkie) - 1,3 (wszystkie) - 1,2 (wszystkie) Opisane powyżej silniki są silnikami stosowanymi przez producenta, czyli silnikami fabrycznymi. Wymiana silnika w ramach smallblock -> smallblock oraz bigblock -> bigblock nie nastręcza problemów – mechanicznie jest wszystko „przygotowane”, jedynie należy uwzględnić konieczność posiadania wiązki silnika, osprzętu (np. przepływomierz itp.) i ECU (oczywiście w niektórych przypadkach). Można jak pisze na wstępie, zamontować silniki nie występujące nigdy w danym modelu – np. 2,5 V6 lub nawet 3,0 V6 (takie same bloki). Montaż takiego silnika jest czynnością trochę bardziej skomplikowaną, ponieważ wymaga kilku przeróbek między innymi mocowania silnika (łapa po stronie rozrządu). Jakie koszty swapa? Nie da się odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie, bo wszystko zależy od tego, za ile kupisz potrzebne rzeczy i w jakim one są stanie. Wymiana silnika na mocniejszy – np. z 1,4 -> 2,0… jak się do tego zabrać? Mechanicznie należy wziąć pod uwagę następujące rzeczy (te najważniejsze): - sprzęgło – musi wytrzymać większą moc i moment obrotowy - przeguby – zapomnij o standardowych np. z silnika 1,4 do 2,0 – nie dość, że nie da się zamontować bez kombinatorstwa, to za długo nie pojeżdżą - hamulce – skoro łatwiej się rozpędza i szybciej jeździ, to MUSI też szybciej i łatwiej hamować – nie mają racji bytu hamulce niewentylowane 236mm z wersji 1,4 - chłodzenie silnika – chłodnica z 1,4 nie da rady, silnik może się przegrzewać - kwestie techniczne związane z napędem – inna skrzynia (do bigblocka), półosie z przegubami, piasty przednie lub całe kolumny zawieszenia przedniego - zawieszenie – nieco twardsze sprężyny należy założyć, bo różnica w wadze silników jest odczuwalna – np. między 1,4 a 2,0 to około 25-30kg i do tego kilka kilogramów z tytułu skrzyni biegów do bigblocka. jaśniej nie potrafię   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-128721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walus0303 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 witam. kupiłem astrę g 2003 z silnikiem do wymiany (X14XE). nie ukrywam, że chciałbym więcej KM pod maską, pytanie tylko jak to wyjdzie kosztowo. zdaję sobie sprawę z tego, że nie da się dokładnie podać kosztów przeróbki. chodzi mi o szacunkowe nakłady, jakieś widełki "od do", każdego z podzespołów do wymiany. w sumie zastanawiałem się nad poniższymi opcjami (takie jednostki znalazłem w jakimś mądrym artykule): a) X16XEL Z16XE c) Z16XEP d) X18XE1 e) Z18XE f) X20XEBV g) X20XER h) X20LET Pytanie: 1. przy którym silniku, jakie przeróbki w aucie (orientacyjny koszt)? 2. który najmniej awaryjny? 3. który najlepiej współgra z gazem? Próbowałem rozgryźć symbolikę silników.. o co chodzi ze stopniem sprężania? im większy, tym lepiej???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-124015 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walus0303 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 witam. kupiłem astrę g 2003 z silnikiem do wymiany (X14XE). nie ukrywam, że chciałbym więcej KM pod maską, pytanie tylko jak to wyjdzie kosztowo. zdaję sobie sprawę z tego, że nie da się dokładnie podać kosztów przeróbki. chodzi mi o szacunkowe nakłady, jakieś widełki "od do", każdego z podzespołów do wymiany. w sumie zastanawiałem się nad poniższymi opcjami (takie jednostki znalazłem w jakimś mądrym artykule): a) X16XEL Z16XE c) Z16XEP d) X18XE1 e) Z18XE f) X20XEBV g) X20XER h) X20LET Pytanie: 1. przy którym silniku, jakie przeróbki w aucie (orientacyjny koszt)? 2. który najmniej awaryjny? 3. który najlepiej współgra z gazem? Próbowałem rozgryźć symbolikę silników.. o co chodzi ze stopniem sprężania? im większy, tym lepiej???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-125515 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 f) X20XEV h) Z20LET. 2. który najmniej awaryjny? 3. który najlepiej współgra z gazem? X16SZR sobie zakładaj.Wtedy bedziesz miał najtaniej. Bo widzę, że sam nie wiesz, czego chcesz. Nawet nie sprawdziłeś, czym się różnią podane przez ciebie silniki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-124011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 f) X20XEV h) Z20LET. 2. który najmniej awaryjny? 3. który najlepiej współgra z gazem? X16SZR sobie zakładaj.Wtedy bedziesz miał najtaniej. Bo widzę, że sam nie wiesz, czego chcesz. Nawet nie sprawdziłeś, czym się różnią podane przez ciebie silniki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-125511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 poczytać na necie starczy jest google, jest wszystko 1. dane silnika http://blekota.elsat.net.pl/-/viewtopic.php?t=21 http://blekota.elsat.net.pl/-/viewtopic.php?t=20 2. oznaczenia silników http://www.opel-infos.de/motoren/mcode.html 3. swap http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=swap+opel&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=swap+opel&fp=1e148ff3715256b7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-124008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 poczytać na necie starczy jest google, jest wszystko 1. dane silnika http://blekota.elsat.net.pl/-/viewtopic.php?t=21 http://blekota.elsat.net.pl/-/viewtopic.php?t=20 2. oznaczenia silników http://www.opel-infos.de/motoren/mcode.html 3. swap http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=swap+opel&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=swap+opel&fp=1e148ff3715256b7 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24937-wymiana-silnika/page/2/#findComment-125508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.