Skocz do zawartości
Gość Anonymous

wymiana silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Bo widzę, że sam nie wiesz, czego chcesz.

Nawet nie sprawdziłeś, czym się różnią podane przez ciebie silniki.

masz rację, nie wiem, nie znam się, stąd moje może i dla niektórych banalne pytania.

 

sprawdzałem..... tyle tylko, że nic mi nie mówi mi "stopień sprężania", "bezstykowy zapłon MHSV", czy "układ recyrkulacji spalin" :wesoly: .


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo widzę, że sam nie wiesz, czego chcesz.

Nawet nie sprawdziłeś, czym się różnią podane przez ciebie silniki.

masz rację, nie wiem, nie znam się, stąd moje może i dla niektórych banalne pytania.

 

sprawdzałem..... tyle tylko, że nic mi nie mówi mi "stopień sprężania", "bezstykowy zapłon MHSV", czy "układ recyrkulacji spalin" :wesoly: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie powinieneś użyć tego:

http://forum.opel24.com/search.htm

lub tego:

http://google.pl

 

każde z niejasnych pojęć zostanie wyjasnione

jesli już będziesz wiedział co jest co to wtedy stanie się to jaśniejsze

 

swap to impreza rzędu 2tyś pln jeśli sam nic nie zrobisz

 

w twoim wypadku silniki większe niż 1,6 to dodatkowe koszta na skrzynię i inne półosie

masz smallblocka i jako najmocniejszy smallblock występuje x18xe1 mając 115kM lub rzadko występujący 125kM


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie powinieneś użyć tego:

http://forum.opel24.com/search.htm

lub tego:

http://google.pl

 

każde z niejasnych pojęć zostanie wyjasnione

jesli już będziesz wiedział co jest co to wtedy stanie się to jaśniejsze

 

swap to impreza rzędu 2tyś pln jeśli sam nic nie zrobisz

 

w twoim wypadku silniki większe niż 1,6 to dodatkowe koszta na skrzynię i inne półosie

masz smallblocka i jako najmocniejszy smallblock występuje x18xe1 mając 115kM lub rzadko występujący 125kM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie tak naprawdę bardziej istotne jest Wasze doświadczenie i opinie w danym temacie.

 

priorytety to tak jak napisałem wyżej:

 

1. przy którym silniku, jakie przeróbki w aucie

(orientacyjny koszt)?

2. który najmniej awaryjny?

3. który najlepiej współgra z gazem?

 

Z20LET pewnie odpada z racji na cenę....

 

tak na marginesie w swojej starej astrze F mam silnik (C18NZ) w gazie. rewelacja! totalnie żadnych problemów z silnikiem, czy też instalacją gazową.

powiem tak, życzę sobie równie pozytywnych doświadczeń z nową astrą.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie tak naprawdę bardziej istotne jest Wasze doświadczenie i opinie w danym temacie.

 

priorytety to tak jak napisałem wyżej:

 

1. przy którym silniku, jakie przeróbki w aucie

(orientacyjny koszt)?

2. który najmniej awaryjny?

3. który najlepiej współgra z gazem?

 

Z20LET pewnie odpada z racji na cenę....

 

tak na marginesie w swojej starej astrze F mam silnik (C18NZ) w gazie. rewelacja! totalnie żadnych problemów z silnikiem, czy też instalacją gazową.

powiem tak, życzę sobie równie pozytywnych doświadczeń z nową astrą.....


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już napisałem, X16SZR.

 

Dalej nie wiemy, jaka moc cię interesuje.

Przecież nie będziemy tworzyć poematu na godzinę czytania.

Trochę o silnikach masz tu

http://astra.autokacik.pl/silniki.html

 

A stopień sprężania, to TO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już napisałem, X16SZR.

 

Dalej nie wiemy, jaka moc cię interesuje.

Przecież nie będziemy tworzyć poematu na godzinę czytania.

Trochę o silnikach masz tu

http://astra.autokacik.pl/silniki.html

 

A stopień sprężania, to TO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. przy którym silniku, jakie przeróbki w aucie

 

(orientacyjny koszt)?

w twoim wypadku silniki większe niż 1,6 to dodatkowe koszta na skrzynię i inne półosie

masz smallblocka i jako najmocniejszy smallblock występuje x18xe1 mając 115kM lub rzadko występujący 125kM

czytaj

 

logiczne, że wiązka silnika i komputer trzeba będzie dać, osprzęt silnika (przepływomierz, niektóre czujniki itp)

 

2. który najmniej awaryjny?

jesteś leniem

powołujesz się na nasze doświadczenie, ale nie weźmiesz wyszukiwarki i nie poczytasz

pomimo, że zwróciłem ci uwagę żebyś szukał i czytał na forum, to lejesz na to sikiem prostym prawoskrętnym

powiem prosto z mostu:

nikomu nie chce się 1001 razy pisać jednego i tego samego bo ktoś jest leniwy

 

tłumaczysz sie:

nie wiem, nie znam się

ale czytanie forum to nic innego jak nauka

najwidoczniej nie chcesz znać się i nie chcesz wiedzieć

 

3. który najlepiej współgra z gazem?

jak wyżej


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. przy którym silniku, jakie przeróbki w aucie

 

(orientacyjny koszt)?

w twoim wypadku silniki większe niż 1,6 to dodatkowe koszta na skrzynię i inne półosie

masz smallblocka i jako najmocniejszy smallblock występuje x18xe1 mając 115kM lub rzadko występujący 125kM

czytaj

 

logiczne, że wiązka silnika i komputer trzeba będzie dać, osprzęt silnika (przepływomierz, niektóre czujniki itp)

 

2. który najmniej awaryjny?

jesteś leniem

powołujesz się na nasze doświadczenie, ale nie weźmiesz wyszukiwarki i nie poczytasz

pomimo, że zwróciłem ci uwagę żebyś szukał i czytał na forum, to lejesz na to sikiem prostym prawoskrętnym

powiem prosto z mostu:

nikomu nie chce się 1001 razy pisać jednego i tego samego bo ktoś jest leniwy

 

tłumaczysz sie:

nie wiem, nie znam się

ale czytanie forum to nic innego jak nauka

najwidoczniej nie chcesz znać się i nie chcesz wiedzieć

 

3. który najlepiej współgra z gazem?

jak wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę o silnikach masz tu

http://astra.autokacik.pl/silniki.html

dzięki za linka. powiem szczerze, że właśnie to kompendium skłoniło mnie do zadania kilku pytań na forum.

 

Dalej nie wiemy, jaka moc cię interesuje.

około 140 KM. widzisz JA37, sęk w tym, że jeśli np X20XER (160KM) okaże się do bani w konfiguracji z gazem wybiorę wówczas X20XER (136 KM). O takią wymianę spostrzeżeń właśnie mi chodzi.

 

ArKos jedziesz po mnie na maxa i w sumie nie dziwi mnie to, ponieważ gdy sam czytam czasem wypowiedzi laików to krew zalewa. cóż taka jest właśnie domena nowicjuszy!

cóż, jakoś to zniosę! :mrgreen:

 

Jedno co wiem już na pewno, niezależnie od tego jaką jednostkę wybiorę w górę od 1.6 będę musiał liczyć ze sporymi kosztami.

 

Kurde, może lepiej kupić cały przód anglika, by nie ponosić dodatkowych kosztów z racji na kupno każdego z podzespołów z osobna? co sądzicie Panowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę o silnikach masz tu

http://astra.autokacik.pl/silniki.html

dzięki za linka. powiem szczerze, że właśnie to kompendium skłoniło mnie do zadania kilku pytań na forum.

 

Dalej nie wiemy, jaka moc cię interesuje.

około 140 KM. widzisz JA37, sęk w tym, że jeśli np X20XER (160KM) okaże się do bani w konfiguracji z gazem wybiorę wówczas X20XER (136 KM). O takią wymianę spostrzeżeń właśnie mi chodzi.

 

ArKos jedziesz po mnie na maxa i w sumie nie dziwi mnie to, ponieważ gdy sam czytam czasem wypowiedzi laików to krew zalewa. cóż taka jest właśnie domena nowicjuszy!

cóż, jakoś to zniosę! :mrgreen:

 

Jedno co wiem już na pewno, niezależnie od tego jaką jednostkę wybiorę w górę od 1.6 będę musiał liczyć ze sporymi kosztami.

 

Kurde, może lepiej kupić cały przód anglika, by nie ponosić dodatkowych kosztów z racji na kupno każdego z podzespołów z osobna? co sądzicie Panowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno co wiem już na pewno, niezależnie od tego jaką jednostkę wybiorę w górę od 1.6 będę musiał liczyć ze sporymi kosztami.

x18xe1

smallblock

nie wymaga zmiany skrzyni, półosi i piast

115kM za najniższe pieniądze

jeździ przyjemnie i starcza na vectrę b (mam go) to i na astre starczy

 

gaz do każdego ecoteca tylko sekwencyjny - normalny II gen też będzie działał, ale cuda lubią się dziać co powoduje skoki ciśnienia u właścicieli i częste używanie łaciny kuchennej + wyładowywanie agresji na karoserii auta

 

jedziesz po mnie na maxa

nie wiesz co mówisz

nie widziałeś mnie nigdy jak jade na maxa... gdyby tak było, to plótłbyś już sznur pod lampą na suficie... :beer:

 

od tego jest moderator żeby gonić, od tego niefrasobliwy i leniwy user, żeby być gonionym

 

zupełnie jak w wojsku :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno co wiem już na pewno, niezależnie od tego jaką jednostkę wybiorę w górę od 1.6 będę musiał liczyć ze sporymi kosztami.

x18xe1

smallblock

nie wymaga zmiany skrzyni, półosi i piast

115kM za najniższe pieniądze

jeździ przyjemnie i starcza na vectrę b (mam go) to i na astre starczy

 

gaz do każdego ecoteca tylko sekwencyjny - normalny II gen też będzie działał, ale cuda lubią się dziać co powoduje skoki ciśnienia u właścicieli i częste używanie łaciny kuchennej + wyładowywanie agresji na karoserii auta

 

jedziesz po mnie na maxa

nie wiesz co mówisz

nie widziałeś mnie nigdy jak jade na maxa... gdyby tak było, to plótłbyś już sznur pod lampą na suficie... :beer:

 

od tego jest moderator żeby gonić, od tego niefrasobliwy i leniwy user, żeby być gonionym

 

zupełnie jak w wojsku :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli np X20XER (160KM)

nie wiem czy wiesz ale jest ciezki do zdobycia

wówczas X20XER (136 KM)

to juz jest x20xev kolego

powiem krotko bedziesz robic sam to moze sie zamkniesz w 4-5 tysiach (mowa o 2 litrowce)

jak dasz komus to dobijesz nawet do 10000

mnie prosty swap z 2,5 na 3,0 kosztowal jakies 7000

po podliczeniu rozrzadu pompy wody plynow filtrow uszczelek itd itp

a robilem to sam

wiec pomysl zanim sie na to szarpniesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli np X20XER (160KM)

nie wiem czy wiesz ale jest ciezki do zdobycia

wówczas X20XER (136 KM)

to juz jest x20xev kolego

powiem krotko bedziesz robic sam to moze sie zamkniesz w 4-5 tysiach (mowa o 2 litrowce)

jak dasz komus to dobijesz nawet do 10000

mnie prosty swap z 2,5 na 3,0 kosztowal jakies 7000

po podliczeniu rozrzadu pompy wody plynow filtrow uszczelek itd itp

a robilem to sam

wiec pomysl zanim sie na to szarpniesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, i dlatego pisałem o x16szr.

Najmniej kłopotów, tanio i gaz tez znosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, i dlatego pisałem o x16szr.

Najmniej kłopotów, tanio i gaz tez znosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja37, a ty juz sprzedales te XE?

to moze kolega sie skusi kupic :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja37, a ty juz sprzedales te XE?

to moze kolega sie skusi kupic :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.