ArKos Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 no ale jak ktoś nie ma na wywalenie 1000 lub lepiej, to jest to całkiem przyzwoity cenowo zabieg nawet jak pojeździ rok... zresztą, koleś daje gware pisemną na 3 lata więc moim zdaniem warto spróbować bo pieniądze nieduże ja byłem zadowolony z tego, jak taka kolubryna potrafi sie sprawnie odpychać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-122064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 no ale jak ktoś nie ma na wywalenie 1000 lub lepiej, to jest to całkiem przyzwoity cenowo zabieg Jedyne co moge odpowiedziec to to ze zapewne bedzi emusial w niedlugiej przyszlosci znalezc kase na wykonczone turbo. Chyba wiesz ze tuner podnosi cisnionko o 0.1 bara nie wiecej w turbo dieslach. ciekawe ja sie inne graty w silniku zachowaja na taka nieprzemyslana zmiane mapy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 ciekawe ja sie inne graty w silniku zachowaja na taka nieprzemyslana zmiane mapy. sam masz tdi z grupy VAG, to zapewne wiesz, że na seryjnych gratach 90kM np AHU wytrzymuje po modach spokojnie te 180-190kM nie wiem czy mam racje, ale w pierwszych octaviach montowano tego pacjenta, kolega miał taką zmiana wtrysków i pompy - z AFN bodajże, turbina ze zmienną geometrią łopatek, intercooler jakiś z Iveco Daily + program za 850zł i na hamowni miał 182kM/380Nm o ile dobrze pamiętam w każdym razie kadett 2,0 16v 150kM mógł pomarzyć o tym, żeby odjechać jeździł oooooooooostro, sprzedał ją dopiero w tym roku, ale 2 lata katował silnik i jakoś sie nic nie rozleciało pomimo licznikowego prawie 300.000 jak ją kupował co do nieprzemyślanej zmiany mapy: nie wiem czy wiesz, ale te epromy z allegro są zaprogramowane mapami z dojczlandu, a konkretnie jest to zbieranina map robionych u tunerów gość z allegro ma teraz innego nicka, ale na starym nicku oferował nawet DVD z mapami do wszystkich marek i modeli, trza było tylko willema mieć i czysty eprom z allegro za 3zł generalnie mapy te były zgrywane przez OBD i wrzucane na czyste kości, więc moim prywatnym zdaniem nie są to jakieś nieprzemyślane mody map, ale to tylko moje zdanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 sam masz tdi z grupy VAG, to zapewne wiesz, że na seryjnych gratach 90kM np AHU wytrzymuje po modach spokojnie te 180-190kM Na jakich seryjnych gratach...? Chłopie moc tego rzędu wymaga grubych przeróbek - pompa, końcówki, FMIC, Turbo, sprzęgło, półosie, więc nie wiem jakie to seryjne graty. Sam miałem serię 90KM ALH chipowaną, więc trochę w temacie się rozeznałem. Wcześniej miałem CHIPTRONIC czyli box i nie powiem, bo moc i moment był spory, ale te parametry nie były ustabilizowane. Oszukiwanie komputera sterującego pompą odbija się na jej żywotności. Moment dołożony jest też bardzo nisko jak na diesela, więc sprzęgło katuje się non stop. Ze spalaniem, to była fikcja i wcale nie palił mniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Chłopie moc tego rzędu wymaga grubych przeróbek - pompa, końcówki, FMIC, Turbo, sprzęgło, półosie, więc nie wiem jakie to seryjne graty. ale czytasz ze zrozumieniem co napisałem? kolega miał taką zmiana wtrysków i pompy - z AFN bodajże, turbina ze zmienną geometrią łopatek, intercooler jakiś z Iveco Daily + program za 850zł co do: jakie to seryjne graty blok, wał, korby, tłoki, głowica ty skaczesz do mnie a gadasz o OSPRZĘCIE SILNIKA a ja gadam o samym silniku w sensie jak wyżej napisałem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121941 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Seryjne graty to pojęcie względne. A żeby uzyskać moc tego rzędu, który podałeś, to już gruba robota a nie zabawa w chiptunning. Silniki VAG 90/110/130/150 konstrukcyjnie są prawie identyczne stąd duży zakres możliwości przeróbek. Wszelkie wynalazki z Allegro to żaden profesjonalny tunning mechaniczny. Te układy nie gwarantują żadnej pewności a silnik narażony jest na różne usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Wszelkie wynalazki z Allegro to żaden profesjonalny tunning mechaniczny daleki jestem od tego stwierdzenia i nie napisałem, że tak uważam jak ktoś nie ma na wywalenie 1000 lub lepiej, to jest to całkiem przyzwoity cenowo zabieg jakbym miał dawać przykład, to: nie stać cię na ori części to kupujesz zamienniki nie stać cię na serwis w aso, to robisz go u zaprzyjaźnionego mechanika i tak dalej... takie życie - nikt nie robi kasy w kiblu "na małysza"... z reguły wypada brązowe i śmierdzące a nie zielone z nominałem 100 więc każdy szuka jakiejś tańszej alternatywy ja osobiście jestem przeciwnikiem spojlerów i wszelakiej żywicy na aucie, preferuję seryjne design'y, aale z kolei nie pastwię się nad ludźmi, którzy chcą wystylizować auto na jakąś tam limitowaną wersję wyglądającą monster - np kadett czy calibra rieger'a, czyli bardzo bardzo bardzo rzadkie sztuki w oryginale do trafienia nawet jeśli jest to żywica, a wykonanie jest godziwe, to nie wieszam psów na właścicielu tak samo jest z chiptuningiem od razu jesteście wszyscy na NIE wejdźcie na streetracing chociażby i poczytajcie, co robią w typowo DOMOWYCH warunkach jakieś biturbo w 3.0v6, kompresor, ba, nawet c20ne uturbiają i wyłazi te 180-190kM mało tego jest wiele rzeczy, o których nie śniło się konstruktorom opla, a te rzeczy zostały wymacane poprzez takie domowe grzebanie... przykład: pacjent c16nz czyli 8v na monowtrysku o mocy 75kM wałek z 1.3n + eprom z 1.3n + większe wtryski i wychodzi na hamowni ponad 90kM czyli prawie tyle, ile wyłaziło z seryjnego 1.6 8v ale w wersji MPI drugie: c14nz czyli 60kM + ecu z corsy a c12nz + przepustnica c16nz i jest szatan odpycha sie lepiej niż czysta seria c16nz dużo jest takich przykładów i do każdego można przytkleić notkę, że nieobliczone, nieprzemyślane, niebezpieczne dla silnika... zasada jest prosta: jeśli decyduję się na ingerencję w to, co producent wypuścił jako pewniaka, to muszę się liczyć z ewentualnymi problemami to jest świadomy wybór i świadome ryzyko posiadacza auta nawet, jeśli super profi w firmie się robi chipsa, nawet jeśli silnik hamują przed przeróbką, to ZAWSZE pozostaje odrobina ryzyka, że coś się rypnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość numerator Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 tak samo jest z chiptuningiem od razu jesteście wszyscy na NIE dlaczego od razu wszyscy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121902 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 no to dzis zalozylem chipsa i sie przejechalem kawalek jakie wrazenie: - duzo elastyczniejszy silnik -max moment obrotowy przesunety w dol -turbine czuc od okolo 1600 do 2500tys obr. - ogolnie lepiej sie zbiera. - spalanie jeszcze nie sprawdzone zobaczymy jak bedzie no i z wytrzymaloscia elementow. Ogolnie gadalem z kolesiem to to jakis standardowy programik tylko trza podac dokladny nr komputera bo tak to tylko wgra "podstawowy". Jak bedzie cieplo to zrobie pomiary techem i sie porowna co sie zmienilo bo mam stare pomiary i beda nowe to sie zobaczy. pozdrawiam aha koszt to 310 zl z wysylka+ 30zl wlutowanie podstawek montaz i demontaz samodzielny. Ktos ma pytania to pytac prosze. UUUU widze ze wywolalem 3- wojne chipsową haha/.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 dlaczego od razu wszyscy a tak mi się napisało, bo najczęściej jeśli chodzi o jakikolwiek tuning (nie tylko chiptuning) to najbardziej na NIE są ludzie którzy sami mają ostro pomodzone ma koleś turbawke i jest na nie i wogóle tylko profi musi być i nie inaczej jak na takich czy innych gratach, koniecznie kutych bo inaczej nie ma sensu jakiekolwiek modzenie.... chyba kuźwa boi sie konkurencji bo jak inaczej to wytłumaczyć? nie montuj turbo bo nie? a domowym sposobem za nieduży pieniądz da się to zrobić dobrze i silnik lata jak lala chyba że jest na nie, bo jest frajerem - wywalił na uturbienie silnika xxx tysi a ktoś majtnie to za 3-4 tysie z takim samym skutkiem... nie wiem co o tym myśleć, ale nie podoba mi się to wygląda to jak zawiść, zazdrość, obawa, nie wiem jak to nazwać oczywiście nie chodzi mi o osoby z forum wypowiadające się w tym temacie, tylko ogólnie taką tendencję zauważyłem jak dziś pamiętam dzień, kiedy pochwaliłem się zakupionym za 400zł starym kadettem i planami od a-z co będzie zmodyfikowane i jak będzie zmodyfikowane w większości śmiech na sali i "powodzenia" a po ukończeniu projektu większość z nich zbierała koparkę z podłogi i srała z wrażenia po nogach - mało kto wierzył, że mając garaż blaszak bez prądu można samemu wydłubać jakieś ciekawe auteczko ze starego strucla... teraz tu i ówdzie wiedzą o calibrze, ale nikt nie wie jak będzie i co będzie - po prostu nie chce mi się znowu czytać durnowatych tekstów, szkoda zdrowia - duzo elastyczniejszy silnik -max moment obrotowy przesunety w dol -turbine czuc od okolo 1600 do 2500tys obr. - ogolnie lepiej sie zbiera. - spalanie jeszcze nie sprawdzone zobaczymy jak bedzie no i z wytrzymaloscia elementow. gratuluję koledze zadowolenia ja też po zaczipsowaniu omegi byłem bardzo zadowolony mam nadzieję, że pozostaniesz zadowolony do końca gadalem z kolesiem to to jakis standardowy programik tylko trza podac dokladny nr komputera bo tak to tylko wgra "podstawowy". no nie jest to standardowy programik skoro jest całkiem inna charakterystyka pracy mapy te były zgrywane przez OBD i wrzucane na czyste kości, więc moim prywatnym zdaniem nie są to jakieś nieprzemyślane mody map chodzi o mapy z profi firm tunerskich, takie można by powiedzieć "piractwo" Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25171-chiptuning-z-allegro-20-di-dti/page/2/#findComment-121885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.