Skocz do zawartości

Meriwa długo schodzi żeby się nagrzała


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie , mam Merivkę 1.7 CDTI z 2006r przebieg dosłownie 35 tys i mam idealnie tak samo z nagrzaniem się silnika jak to opisują tutaj na forum. Ja zmieniłem termostat, odpowietrzyłem i jeszcze inne cuda na kiju i nic nie pomogło. Nie zagrzewa się jak trzeba. ktoś tu miał racje. Silniki w tych samochodach juz tak mają i praktycznie nie jest to spowodowane żadną awarią. Ja zaryzykowałem i zablokowałem nawiew w pokrywie silnika. Meriva ma drugi nawiew z przodu na dole i ten oczywiście nie zablokowałem. Trzeba jedynie kontrolowac temperaturę . Po przejechaniu ok 7 km mam temp. juz na 70 st i rośnie do 85 st i tak się utrzymuje przy -5 st C. Wiadomo,ze silniki te nie wolno przegrzać i trzeba mieć wszystko pod kontrolą. Ale wydaje mi się,że to jest jedyne wyjście. Obecnie mogę ustawić climatronik na 25 st i nawiew na 3 do 4 zakres dmuchawy i temperatura nie spada i idzie nawet fajne ciepełko do wewnątrz. Natomiast gdy ustawie na 28 st i dam full dmuchawe to temperatura potrafi zejść poniżej 70 st. Ale w obecnym czasie i warunkach pogodowych to 24 st i 3 zakres i macie silnik szybko zagrzany i ciepełkow samochodzie a co za tym idzie i mniejsze spalanie.

Pozdrawiam

 

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ten model tak ma. Temperatura tańczy sobie. Nie ma stałej po rozgrzaniu. Mam świeży płyn w chłodnicy a termostat sprawny. Niestety albo i stety samochód potrzebuje 10, 15 km by sie rozgrzać w szczególności teraz gdy mamy mrozy. Temperatura dochodzi do 85 stopni i tak waha się między 82 i 85 (zależy czy dmuchawa maksymalnie jest włączona i nagrzewa wnętrze auta). W lecie temperatura osiąga 87 stopni, w mieście dochodzi do 90 czasem 92 stopni. Zauważyłem że jest to norma w silnikach CDTI.

 

Na te syberyjskie mrozy postanowiłem włożyć pod maskę tekturę na chłodnice. Spostrzeżenia są takie że auto szybciej nagrzewa wnętrze auta.

 

  • 2 tygodnie później...

witam koledzy ja mam inny problem wymieniałem termostat płyn odpowietzryłem zregenerowałem sterownik klimatronika i co poprawiło sie przejade 10 km i jest ciepło ale ale nie podnosi sie wskazówka temperatury . Podnosi sie jak obrotomierz przekroczy 2tys obrotów/minute i utrzymuje sie potem jak jade i obrotek spada to spada wskazówka temperatury jak przyśpieszam to wzrasta co może być przyczyna??

 

tak wczesniej sie dziwilem ze nie grzeja wam autka

ale ostatnio jezdzilem w mrozy i musze przyznac wam racje -

ze swoim 1.9 150KM jazda do pracy 20km auto przy ok 0stopni na polu osiaga 70stopni

przy -10stopni juz do 60 dochodzi tylko

z tym ze:

- jesli jade spokojnie (normalnie, predkosc 100km/h obroty ponizej 2000) to auto wolniej sie nagrzewa niz jakbym trzymal obroty powyzej 2000

- po 3-4km zaczyna juz leciec cieple powietrze a nie mam quickheat'a

- dopoki auto nie osiagnie temp roboczej przy hamowaniu silnikiem (ze 100 do 50km/h - jakies 200-300m) potrafi temp spasc o nawet 5 stopni...

- w okolicy 70 stopni jakby otwieral sie termostat bo dlugo nie moze tej temp przeskoczyc, ale potem jak osiagnie te 80 to trzyma

- stojac np pod sklepem potrafi temp spasc o pare stopni, ale bez przesady - z 70 nie zejdzie do 30 (przy wlaczonym silniku)

 

wiec reasumujac - chyba tak to jest z tymi nowymi dieslami

 

Gość zbyszek670

wiec reasumujac - chyba tak to jest z tymi nowymi dieslami

Tak to jest -silniki CDTI,TDI CDI i inne mogą nie osiągać nawet temperatury roboczej,taka ich konstrukcja.Ja pisałem ze swoim po wymianie term. osiągam temperaturę po przejechaniu około 12-15km.ale trzymam go w granicach 1600-2000 obrotów,ale jak jadę w cztery osoby to osiągam szybciej (silnik bardziej obciążony).Jednym słowem silniki maja duza moc a są słabo obciążone(jedna osoba na pokładzie)i stad ten problem.

 

Gość Anonymous

Wygląda na to że my Diźlaże jeśli sami jeździmy musimy zawsze wozić przynajniej kilka worków cementu... :wesoly:

A tak na poważnie to rzeczywiście jadąc w komplecie auto potrzebuje więcej "wysiłku" w zimę i szybciej się przez to nagrzewa.

 

  • 8 miesięcy temu...

Odgrzewając temacik pytanie:

Czy warto zasłaniać chłodnice na zimę tekturą lub czymś podobnym?

Czy można kupić pokrowce czy jakieś nakładki na przód ?

 

Czy warto zasłaniać chłodnice na zimę tekturą lub czymś podobnym?

w normalnym przypadku gdy auto sprawne to nie...

 

  • 3 tygodnie później...

Kupując Merivę wiedziałem o tej przypadłości. Nagrzewa się długo zimą. Poza tym jest ok. sprawne, nowoczesne autko. Nie przeszkadza mi to.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności