Gość scorpic Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Normlane że nagrzewa się bardzo długo, jak każdy nowoczesny diesel, zasłaniać chłodnicy nie ma sensu... są takie osłony na wlot powietrze - firma co to produkuje nazywa się heko podejrzewam że przy temp -10 taka osłonka by sie przydała - samochód powinien się szybciej nagrzac i trzymać wyższa tempetarurę na pewno nie zaszkodzi ale jak temp jet powyżej zera to może to już przeszkadzać a nei wiem czy tąosłonkę szybko i sprawnie sie demontuje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łysy Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Dziwi mnie jedno co nie którzy pisza za głupoty ze mu wskaznik temp. silnika pokazuje 50 lub 55 stopni jak wskazniki w Merivie zaczynaja sie od 70 stopni . no i wiadomo ze silniki diesla nagrzewaja sie wolniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiekk Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 No wiem ,że wolniej ale powiem wam że tego się nie spodziewałem>myślałem,że jak wymienię termostat to coś to pomoże ale jest kicha. Merivą jeżdżę pierwszy rok,kupiłem w marcu, i jak do tej pory byłem bardzo zadowolony.Ale jak przyszły mrozy to jestem niemile zaskoczony.Dzisiaj bawiłem się kilka godzin z wymianą termostatu i właśnie wieczorem wracałem do domu ponad 15 km przy mrozie ok -14 i normalnie temperatura silnika ledwo podniosła się na 70 stopni.Przy takiej temperaturze silnika, oczywiście nagrzewnica grzeje ciepłym a nie gorącym powietrzem.Wcześniej jeździłem Fabią i tam po przejechaniu 5km i -25 stopniach mrozu grzało naprawdę gorącym powietrzem i trzeba było po jakimś czasie skręcać pokrętło z ogrzewaniem. Natomiast w Merivie pokrętło na full czerwone ,dmuchawa 4 bieg i grzeje tak sobie.Przy większych mrozach trzeba będzie chyba jeździć w czapce.Wydaje mi się ,że silnik skonstruowano na potrzeby afrykańskie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łysy Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 krzysiek sprobuj wlaczyc podczas jazdy dmuchawe na 2 i zobacz czy bedzie róznia i daj znac   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiekk Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Spróbować zawsze można http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif jak sprawdzę to napiszę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Wcześniej jeździłem Fabią i tam po przejechaniu 5km i -25 stopniach mrozu grzało naprawdę gorącym powietrzemAle fabia była w benzynie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 no niestety tak jest pisałem że też po wymianie nic się nie zmieniło co do tego że by 2 biegu zobaczyć ,to na pewno pomoże bo płyn w nagrzewnicy będzie wolniej się wychładzał więc silnik będzie nabierał temperatury powietrze z nawiewu też będzie cieplejsze bo wolniej przelatuje i bardziej się nagrzewa benzyny zawsze lepiej i szybciej się grzeją,było już o tym ,diesel ma dużą wydajność,jak będziesz pod górę na 4 biegu 40km/h jechał to szybko się nagrzeje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 co do tego że by 2 biegu zobaczyć ,to na pewno pomoże bo płyn w nagrzewnicy będzie wolniej się wychładzał więc silnik będzie nabierał temperatury powietrze z nawiewu też będzie cieplejsze bo wolniej przelatuje i bardziej się nagrzewa gawon, i tu masz rację bo na takiej zasadzie działa dmuchawa w trybie auto. Po ustawieniu np. zadanej temperatury 21* nadmuch działa na początku słabo by stopniowo zwiększać swą intensywność nawiewu. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazuu Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 A masz oslone pod silnikiem ? jestem ciekaw czy z oslona sie szybciej nagrzewa , teoretycznie powinna. ja w swojej mery oslony nie mam, zastanawiam sie czy nie zalozyc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Jeśli chodzi o warunki pogodowe jakie mamy to powiedziałbym osłona jest konieczna żeby chronić osprzęt silnika. Do lepszego nagrzewania nie przyczyni się na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.