Skocz do zawartości

Jak dostać sie do pompy paliwa w corsie B


ja37

Rekomendowane odpowiedzi

Najwygodniej zdjąć siedzenie.

Odchylić dywanik i mamy okienko do pompy.

fotki030wi2.jpg

Da się ten krążek wyjąć zwykłym śrubokrętem.

Ukazuje nam sie taki widok

39561018oe4.jpg

Następnie, mały wkrętak i młoteczek.Oczywiście odłączyć trzeba wężyki i wtyczke.

To zaznaczone należy odkręcić w lewo, nie jest wcale potrzebny klucz KLM jakiśtam, jak piszą w książkach.

Po odkręceniu wygląda tak

fotki032at5.jpg

Dalej nie rozbierałem, ale ten dekielek wychodzi łatwo i dalej mamy wszystko, jak na dłoni :(

 

EDIT

Kilka poglądowych fotek ze środka :mrgreen:

 

Pływak da się wyjąć bez demontażu pompy, trzyma go 1 zatrzask

7714eaa43f950428m.jpg

 

No i po kolei jak wyjmowałem pompę

6ac4776c23a40618m.jpg

0dfea54b73b88c89m.jpg

6009a93bd82de800m.jpg

b1b10eac32b367f4m.jpg

fd202cadd847b327m.jpg

41359c888d5c7103m.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

później może być problem z wyciągnięciem pompki bo jest ona trzymana na samym dnie zbiornika paliwa przez takie wystające blaszki 3 lub 4 nie pamiętam dokładnie. Ale po użyciu większej siły wychodzi bez problemu. Gorzej jest założyć z powrotem.

Wiem bo przerabiałem ten temat niedawno, miałem wymieniany zbiornik paliwa ;-) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

JA37 mam takie pytanie czy u Ciebie między tą pokrywą a bakiem była jakaś gumowa uszczelka?? Bo u mnie niema i nie wiem czy tak powinno być czy nie. Wydaje mi się ze jak mam dużo paliwa w zbiorniku to mi cieknie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być oring, 9zł w ASO.

Zakładaj szybko, niech jakiś głupek ci peta wrzuci pod auto i może być buuuum!

Przed montażem posmaruj go smarem, czy nawet kremem, żeby lekko dało się włożyć.

 

Jak coś miałeś grzebane kiedyś przy pompie, to pewnie oring jest, ale podwinięty.Ta część musi być zawsze nowa zakładana, raz zdjęty oring jest za duży, chyba puchnie od benzyny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Bifrost14

Witam. "ja37" - Z opisu wynika, że wymiana pompy jest prosta. Rozumiem, że po zdjęciu metalowej (?) obręczy, zaznaczonej strzałką (foto. 2) wystarczy wypiąć wtyczkę, odłączyć te 2 widoczne przewody i .... wyjąć pompę trzymaną przez (jak u Ciebie) 3 plastikowe zaczepy?? Czy są one widoczne na którymś zdjęciu?? W którym miejscu zakłada się gumowy oring ??

 

...i jeszcze najgłupsze z pytań - czy to jedyna pompa paliwa ? Bo np w golfach II wiem, że są dwie (tzn nie wiem-tak słyszałem :wink: )

 

Proszę o wyrozumiałość i łagodny wymiar kary...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring jest pod tą metalową pokrywą, z której wychodzą węże paliwowe.

Zaczepy są pod spodem, nie ma ich na zdjęciu, bo nie zdejmowałem pokrywki.

Po zdjęciu sam zobaczysz, nic trudnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w corsie jest coś takiego (powiedzmy jakiś zawór czy coś), co zapobiega cofaniu się paliwa w momencie gdy samochód stoi nie odpalany??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pewnie w oryginalnych pompach jest.

Nie wiem na 100%

 

EDIT

 

Dodałem kilka fotek "ze środka", bo dziś wymieniałem pompę.

Aha, pompa z astry GSI spokojnie się mieści do corsy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności