Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 widzisz Grześ, jedno z 2 dokręceń też jest po zagrzaniu silnika a co do tisa - niby potwierdza się tam moje wcześniejsze info (np vectra a silnik c20xe) 25Nm+90*+90*+90* (uwagi - używać nowych śrub, nie dociągać) (instrukcja KTA-1501 S0016349 01.10.1994) kapusta głowa do góry   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-106605 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kapusta Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 no wiesz ja się tam nie przejmuję jak coś to będzie na niego skręcił na starych śrubach a pytałem się czy zamawiać nowe ... ale nie chciał machną ręką i powiedział nie trzeba może będzie oki ... jak nie urwie szpilek przy dokręcaniu :-) i czy przy przykręcaniu powinno się dokręcać jak się przykręca rurą a nie kluczem dynamometrycznym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-106364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Witam. Pozwolę sobie odgrzebać temat. Wymieniałem UPG w C14NZ i z braku swojego klucza dynamometrycznego udałem się do znajomego mechanika, który jednak w trosce o swoje narzędzie nie użyczył mi go, a przybył do mnie dokręcić śruby. I zrobił to całkiem inaczej niż pisze książka! Praktycznie bez etapowo i od razu dużym momentem! Po chwili poprawił i powiedział, że po tys. km lub 2tyg. do dociągnięcia. Auto jeździ, ale interesuje mnie co może się stać przez takie dokręcenie?(nic?)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-99383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 zrobił to całkiem inaczej niż pisze książka! Praktycznie bez etapowo i od razu dużym momentem!etapy są po to, aby stopniowo i równo dociągnąć głowicęjeśli zrobisz to ja jeden raz, to głowica może pęknąć, bo jedna śruba jest dorypana na maksa a inne nie trzymają wcale dokręcanie etapami powoduje, że głowica stopniowo i równomiernie jest dokręcana i nie ma obawy pęknięcia - przecież to aluminium i jest kruche ja bym u niego raczej nie naprawiał auta fakt, że sam nie uzywam klucza dynamometrycznego i dociągam "na czuja" ale jadę etapami bo to bezpieczne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-99382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Nie naprawiam już u niego auta od jakiegoś czasu(inne jaja porobił) Niestety śpieszyło mi się z robotą a swojego narzędzia nie posiadam(czuja jeszcze też nie, na to się lata pracuje). Czy głowica może pęknąć teraz podczas eksploatacji czy było to tylko ryzyko procesu dokręcania? A przy okazji czy można zastąpić dokręcanie "na kąty" na dokręcanie "na momenty"? Są na to jakieś przeliczenia?(gdzieś się spotkałem z końcowym 120Nm, a pośrednie?)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-99376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Czy głowica może pęknąć teraz podczas eksploatacji czy było to tylko ryzyko procesu dokręcania?ryzyko procesu dokręcaniajeśli równo wszystkie dociągnął i nie pękła to i nie pęknie moim zdaniem A przy okazji czy można zastąpić dokręcanie "na kąty" na dokręcanie "na momenty"?no nie za bardzo według mnieskoro producent przewidział wstępnie moment X i potem 3x jakiś kąt, to tak trzeba robić to jest to samo, jakby producent napisał, że trzeba lać benzynę minimum 95 oktanów, a ty denaturat byś lał, bo wiesz lepiej od producenta ja staram się przestrzegać i robić jak zaleca - na czuja pierwszy etap i potem jade kąty największy przebieg silnika po robieniu góry przeze mnie i dociąganiu "na czuja" to jak dotąd 80 tyś i auto dalej jeździ Są na to jakieś przeliczenia?(gdzieś się spotkałem z końcowym 120Nm, a pośrednie?)zobacz...kupisz tanią uszczelkę, zwykłą standardową za powiedzmy 40 zeta ona ma jakiś 1mm grubości a po dociągnięciu głowicy robi sie może 0,3mm czyli poddaje się X % kupisz metalową uszczelkę - drogie są, ale za to wręcz niezniszczalne (mają takie silniki z turbo) uszczelka ma coś koło 2mm grubości dociągasz i po dociągnięciu ma załóżmy jakieś 1,7-1,8mm czy to taka sama procentowa wartość jak w wypadku taniej uszczelki? według mnie nie ma złotego środka to, że 120Nm ktoś wyliczył, to może być regułą dla na przykład takiej uszczelki inna (twardsza) będzie miała inaczej wydaje mi się że nie ma sensu kombinować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-99359 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oktawian Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Czyli rozumiem, ze najpierw kluczem dynamometrycznym a potem zwykłą grzechotką np. o te 65 lub 90 stopni i tyle ?!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-98970 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 inaczej się tego nie da zrozumieć dyno na 25Nm zgodnie z kolejnością wszystkie 65* zgodnie z kolejnością wszystkie 65* zgodnie z kolejnością wszystkie 65* zgodnie z kolejnością wszystkie nagrzać silnik do temperatury roboczej 25-30* zgodnie z kolejnością wszystkie i gotowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/3/#findComment-98900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.