Skocz do zawartości

Wałki rozrządu [2.0 16v]


Gość kapusta

Rekomendowane odpowiedzi

widzisz Grześ, jedno z 2 dokręceń też jest po zagrzaniu silnika

a co do tisa - niby potwierdza się tam moje wcześniejsze info

(np vectra a silnik c20xe) 25Nm+90*+90*+90*

(uwagi - używać nowych śrub, nie dociągać)

(instrukcja KTA-1501 S0016349 01.10.1994)

 

kapusta głowa do góry :wstyd:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

no wiesz ja się tam nie przejmuję :oops: jak coś to będzie na niego skręcił na starych śrubach a pytałem się czy zamawiać nowe ... ale nie chciał machną ręką i powiedział nie trzeba

może będzie oki ... jak nie urwie szpilek przy dokręcaniu :-)

i czy przy przykręcaniu powinno się dokręcać jak się przykręca rurą a nie kluczem dynamometrycznym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Pozwolę sobie odgrzebać temat.

Wymieniałem UPG w C14NZ i z braku swojego klucza dynamometrycznego udałem się do znajomego mechanika, który jednak w trosce o swoje narzędzie nie użyczył mi go, a przybył do mnie dokręcić śruby. I zrobił to całkiem inaczej niż pisze książka! Praktycznie bez etapowo i od razu dużym momentem! Po chwili poprawił i powiedział, że po tys. km lub 2tyg. do dociągnięcia. Auto jeździ, ale interesuje mnie co może się stać przez takie dokręcenie?(nic?:twisted:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobił to całkiem inaczej niż pisze książka! Praktycznie bez etapowo i od razu dużym momentem!

etapy są po to, aby stopniowo i równo dociągnąć głowicę

jeśli zrobisz to ja jeden raz, to głowica może pęknąć, bo jedna śruba jest dorypana na maksa a inne nie trzymają wcale

dokręcanie etapami powoduje, że głowica stopniowo i równomiernie jest dokręcana i nie ma obawy pęknięcia - przecież to aluminium i jest kruche

 

ja bym u niego raczej nie naprawiał auta

fakt, że sam nie uzywam klucza dynamometrycznego i dociągam "na czuja" ale jadę etapami bo to bezpieczne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawiam już u niego auta od jakiegoś czasu(inne jaja porobił:twisted:)

Niestety śpieszyło mi się z robotą a swojego narzędzia nie posiadam(czuja jeszcze też nie, na to się lata pracuje).

Czy głowica może pęknąć teraz podczas eksploatacji czy było to tylko ryzyko procesu dokręcania?

A przy okazji czy można zastąpić dokręcanie "na kąty" na dokręcanie "na momenty"?

Są na to jakieś przeliczenia?(gdzieś się spotkałem z końcowym 120Nm, a pośrednie?)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy głowica może pęknąć teraz podczas eksploatacji czy było to tylko ryzyko procesu dokręcania?

ryzyko procesu dokręcania

jeśli równo wszystkie dociągnął i nie pękła to i nie pęknie moim zdaniem

 

A przy okazji czy można zastąpić dokręcanie "na kąty" na dokręcanie "na momenty"?

no nie za bardzo według mnie

skoro producent przewidział wstępnie moment X i potem 3x jakiś kąt, to tak trzeba robić

to jest to samo, jakby producent napisał, że trzeba lać benzynę minimum 95 oktanów, a ty denaturat byś lał, bo wiesz lepiej od producenta

ja staram się przestrzegać i robić jak zaleca - na czuja pierwszy etap i potem jade kąty

największy przebieg silnika po robieniu góry przeze mnie i dociąganiu "na czuja" to jak dotąd 80 tyś i auto dalej jeździ

 

Są na to jakieś przeliczenia?(gdzieś się spotkałem z końcowym 120Nm, a pośrednie?)

zobacz...

kupisz tanią uszczelkę, zwykłą standardową za powiedzmy 40 zeta

ona ma jakiś 1mm grubości a po dociągnięciu głowicy robi sie może 0,3mm

czyli poddaje się X %

kupisz metalową uszczelkę - drogie są, ale za to wręcz niezniszczalne (mają takie silniki z turbo)

uszczelka ma coś koło 2mm grubości

dociągasz i po dociągnięciu ma załóżmy jakieś 1,7-1,8mm

 

czy to taka sama procentowa wartość jak w wypadku taniej uszczelki?

według mnie nie ma złotego środka

 

to, że 120Nm ktoś wyliczył, to może być regułą dla na przykład takiej uszczelki

inna (twardsza) będzie miała inaczej

wydaje mi się że nie ma sensu kombinować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inaczej się tego nie da zrozumieć

 

dyno na 25Nm zgodnie z kolejnością wszystkie

65* zgodnie z kolejnością wszystkie

65* zgodnie z kolejnością wszystkie

65* zgodnie z kolejnością wszystkie

nagrzać silnik do temperatury roboczej

25-30* zgodnie z kolejnością wszystkie

 

i gotowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności