Gość zbyszek670 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 zbyszek670, thnx czyli silniki fiata z dpf maja 0.5 Wygląda na to że tak a przy silnikach 1,7 isuzu-się to nie sprawdza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-3759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bombel Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 CZyli dobrze doczytałem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-3683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalg1 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 witam, a ja mam takie pytanie, czy wypalanie dpf w mieście ma jakieś negatywne skutki?? wiem że najlepiej na trasie auto pogonić ale dziś wypalanie włączyło mi się w drodze do pracy, wypalał sie z 10-15 minut na odcinku jakiś 10 km, oczywiście co chwilę światła i hamownie i ruszanie. starałem sie możliwie wysokie obroty osiągać ale 3000 to max przez pół minuty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-373275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 teoretycznie nie, ale wedlug mnie powoduje zwiekszone przedostawanie sie oleju napedowego do silnikowego, bardziej niz jazda w trasie. Poza tym komputer moze zadecydowac o "wczesniejszym" zakonczeniu wypalania ze wzgledu na niepoprawne warunki do wypalania, co wiaze sie z wczesniejszym kolejnym wypalaniem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-373284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szandorek Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 aby filtr się wypalił dobrze a procedura nie została przerwana nie możesz przekraczać od 30- 80km 70 stopni C silnika ,odroty do 2500 jeżeli bedzie wiecej lub mniej przez kilka minut wypalanie zostanie przerwane tak jest w ecu . Dobrze jest obciążyć samochód (światła, ogrzewanie,klimatyzacja) podczas wypalania Mozna opcomem sprawdzić kiedy był wypalany ostatnio filtr a jak zapchany na kompie pokaże powyzej 80- 90 % albo 100% wtedy wypalać opcomem ale po wypalaniu zeszło poniżej 80% potem wypalanie ecu samoczynne z zachowaniem spokojnej jazdy i będzie ok i lać lepszą ropke to podstawa wtedy bezprobemowo chodzi samochód   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-381948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość listek Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 aby filtr się wypalił dobrze a procedura nie została przerwana nie możesz przekraczać od 30- 80km 70 stopni C silnika ,odroty do 2500 Witam. Czy jesteś tego pewien? Ja w swojej instrukcji mam informacje, aby nie przekraczać 2000 obr/min   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-381962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 aby filtr się wypalił dobrze a procedura nie została przerwana nie możesz przekraczać od 30- 80km 70 stopni C silnika ,odroty do 2500 raczej nie... a zeby nie byc goloslowny: mialem przypadek ze DPF zaczal sie wypalac, wiec po garach, 200km/h na budziku i tak przez 20-30 min... i dopiero po sie wypalil...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-381984 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mara Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 raczej nie... a zeby nie byc goloslowny: mialem przypadek ze DPF zaczal sie wypalac, wiec po garach, 200km/h na budziku i tak przez 20-30 min... i dopiero po sie wypalil... jestem za, słyszałem, że raczej wyższe obroty + wyższym bieg + trasa = optymalne warunki do wypalania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-382137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 do zainicjowania i podtrzymania procesu wypalania potrzeba odpowiedniej temperatury (i oczywiscie tlenu, ale to nie problem w dieslu). Sa 2 metody - albo obnizamy temperature (samo)zaplonu sadzy albo podwyzszamy temperature na tyle by sie zaczelo. Opel stosuje to drugie rozwiazanie (VW np dodaje AdBlue, Peugeot swoj srodek, generalnie chodzi o plyny na bazie mocznika, czy to dodawane do paliwa czy oddzielnie wtryskiwane). W tym drugim przypadku sa 2 rozwiazania - albo dodatkowy wtryskiwacz paliwa w ukladzie wydechowych badz dodatkowy cykl wtrysku w czasie cyklu "wydechu". Opel oczywiscie stosuje to drugie rozwiazanie, i wszyscy znaja jego skutki... Wymusza to skrocenie drogi od silnika do dpfu (poprzez katalizator), tak aby temperatura i katalizatora i dpfu jak najszybciej osiagala temperature robocza. Jak wyglada DPF? tak wyglada (zdjecia dostepne w internecie) zrodlo zrodlo i z tego powodu uwazam ze im szybsza predkosc obrotowa (im szybciej spaliny przelatuja przez wydech) tym lepiej dla wypalania, im wyzsza predkosc auta tym lepiej dla podwozia (chlodzenie zewnetrznych warstw dpfa)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-382181 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacko323 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Witam koledzy ja kupiłem astre pół roku temu i nie mam pojęcia kiedy to ustrojstwo się wypala przejechałem już ok. 5tys km i jakoś nie zauważyłem żeby silnik miał inny dzwięk przy wypalaniu lub coś takiego po prostu nie wiem czy w ogóle takie zdarzenie miało miejsce, na kompie pokładowym cały czas nie jade, podobno jak się wypala lub jak się nie zdąży wypalić to coś tam zaczyna migać prosze o jakąkolwiek podpowiedz, dodam iż ten filtr na pewno posiadam pozdro Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-386061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.