Skocz do zawartości

Filtr cząsteczek stałych-DPF


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

witam, a ja mam takie pytanie, czy wypalanie dpf w mieście ma jakieś negatywne skutki?? wiem że najlepiej na trasie auto pogonić ale dziś wypalanie włączyło mi się w drodze do pracy, wypalał sie z 10-15 minut na odcinku jakiś 10 km, oczywiście co chwilę światła i hamownie i ruszanie. starałem sie możliwie wysokie obroty osiągać ale 3000 to max przez pół minuty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-373275
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie nie, ale wedlug mnie powoduje zwiekszone przedostawanie sie oleju napedowego do silnikowego, bardziej niz jazda w trasie. Poza tym komputer moze zadecydowac o "wczesniejszym" zakonczeniu wypalania ze wzgledu na niepoprawne warunki do wypalania, co wiaze sie z wczesniejszym kolejnym wypalaniem...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-373284
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

aby filtr się wypalił dobrze a procedura nie została przerwana nie możesz przekraczać od 30- 80km 70 stopni C silnika ,odroty do 2500 jeżeli bedzie wiecej lub mniej przez kilka minut wypalanie zostanie przerwane tak jest w ecu . Dobrze jest obciążyć samochód (światła, ogrzewanie,klimatyzacja) podczas wypalania

Mozna opcomem sprawdzić kiedy był wypalany ostatnio filtr a jak zapchany na kompie pokaże powyzej 80- 90 % albo 100% wtedy wypalać opcomem ale po wypalaniu zeszło poniżej 80% potem wypalanie ecu samoczynne z zachowaniem spokojnej jazdy i będzie ok i lać lepszą ropke to podstawa wtedy bezprobemowo chodzi samochód

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-381948
Udostępnij na innych stronach

aby filtr się wypalił dobrze a procedura nie została przerwana nie możesz przekraczać od 30- 80km 70 stopni C silnika ,odroty do 2500

Witam.

Czy jesteś tego pewien?

Ja w swojej instrukcji mam informacje, aby nie przekraczać 2000 obr/min

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-381962
Udostępnij na innych stronach

aby filtr się wypalił dobrze a procedura nie została przerwana nie możesz przekraczać od 30- 80km 70 stopni C silnika ,odroty do 2500

raczej nie...

a zeby nie byc goloslowny:

mialem przypadek ze DPF zaczal sie wypalac, wiec po garach, 200km/h na budziku i tak przez 20-30 min... i dopiero po sie wypalil...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-381984
Udostępnij na innych stronach

raczej nie...

a zeby nie byc goloslowny:

mialem przypadek ze DPF zaczal sie wypalac, wiec po garach, 200km/h na budziku i tak przez 20-30 min... i dopiero po sie wypalil...

 

 

 

jestem za, słyszałem, że raczej wyższe obroty + wyższym bieg + trasa = optymalne warunki do wypalania

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-382137
Udostępnij na innych stronach

do zainicjowania i podtrzymania procesu wypalania potrzeba odpowiedniej temperatury (i oczywiscie tlenu, ale to nie problem w dieslu). Sa 2 metody - albo obnizamy temperature (samo)zaplonu sadzy albo podwyzszamy temperature na tyle by sie zaczelo. Opel stosuje to drugie rozwiazanie (VW np dodaje AdBlue, Peugeot swoj srodek, generalnie chodzi o plyny na bazie mocznika, czy to dodawane do paliwa czy oddzielnie wtryskiwane). W tym drugim przypadku sa 2 rozwiazania - albo dodatkowy wtryskiwacz paliwa w ukladzie wydechowych badz dodatkowy cykl wtrysku w czasie cyklu "wydechu". Opel oczywiscie stosuje to drugie rozwiazanie, i wszyscy znaja jego skutki... Wymusza to skrocenie drogi od silnika do dpfu (poprzez katalizator), tak aby temperatura i katalizatora i dpfu jak najszybciej osiagala temperature robocza.

 

Jak wyglada DPF?

tak wyglada (zdjecia dostepne w internecie)dpf.jpg

zrodlo

dpf_filter.jpg

zrodlo

i z tego powodu uwazam ze im szybsza predkosc obrotowa (im szybciej spaliny przelatuja przez wydech) tym lepiej dla wypalania, im wyzsza predkosc auta tym lepiej dla podwozia (chlodzenie zewnetrznych warstw dpfa)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-382181
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość jacko323

Witam koledzy ja kupiłem astre pół roku temu i nie mam pojęcia kiedy to ustrojstwo się wypala przejechałem już ok. 5tys km i jakoś nie zauważyłem żeby silnik miał inny dzwięk przy wypalaniu lub coś takiego po prostu nie wiem czy w ogóle takie zdarzenie miało miejsce, na kompie pokładowym cały czas nie jade, podobno jak się wypala lub jak się nie zdąży wypalić to coś tam zaczyna migać prosze o jakąkolwiek podpowiedz, dodam iż ten filtr na pewno posiadam pozdro Jacek :dontgetit:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/6/#findComment-386061
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności