Skocz do zawartości

Wtryski - Vectra C 1.9 CDTI


Gość t2m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Zauważyłem że nie padł temat samych wtrysków do Vectry C 1.9 CDTI, albo po prostu nie mogłem znaleźć.

Jeśli powtarzam ten temat to przepraszam:)

 

Mianowicie oto chodzi że, mam do wymiany wszystkie 4 wtryski:( Niestety

 

A skąd wiem że mam do wymiany?

 

Znajomy mechanik który był na szkoleniu wtrysków i pompo wtryskiwaczy, sprawdził mi metodą fizyczną, czyli podpiął 4 zbiorniczki w miejsce wtrysków, odpalił silnik i poczekał 2 minuty. Po 2 minutach wyszło nie regularne przelewanie paliwa na 3/4 wtryskach. Stąd już wiadomo że muszę się powoli szykować na duży koszt.

Lecz żeby być pewnym że tylko same przelewy są do wymiany ( co znacznie mniejszy koszt) chciałem mieć czarno na białym czyli odczyt na komputerze.

 

Zacząłem pytać tu i ówdzie, i wyszło że żaden warsztat w Polsce wraz z salonem nie ma programu lub urządzenia do sprawdzenia pracy wtrysków, po prostu mówią że jeszcze nie ma takiego urządzenia.

W warsztacie powiedzieli mi że mogą mi je wyremontować lecz nie podłączą a to dlatego że, nikt nie posiada ( tak mówią) programu do programowania tych wtrysków i tylko salon może te wtryski zaprogramować po remoncie lub kupna nowych.

 

A więc mam mały dylemat. Zostaje mi salon, oni też regenerują, lecz znacznie drożej. Mogę też wyremontować gdzie indziej i dać do podłączenia w salonie lecz jeśli coś nie wyjdzie to zwalą winę na gościa który wyremontował te wtryski.

 

Czy ktoś już miał taki problem, jeśli tak to proszę o pomoc.

 

Poprawiłem "regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdził mi metodą fizyczną, czyli podpiął 4 zbiorniczki w miejsce wtrysków, odpalił silnik i poczekał 2 minuty

to sie nazywa metoda przelewowa :P

mozesz se spytac swojego znajomego jakie sa normy dla silnika Z19DTH?

Zacząłem pytać tu i ówdzie, i wyszło że żaden warsztat w Polsce wraz z salonem nie ma programu lub urządzenia do sprawdzenia pracy wtrysków

sa chociazby niektore Bosch'e... w fordzie to standard (proba przelewowa), niektorzy nawet robili domowe zestawy do tych prob :beer:

generalnie sa 2 rodzaje prob przelewowych, prostsza i mniej dokladna - na aucie i ta lepsza na maszynie do tego przystosowanej, po wymontowaniu wtryskiwacza.

W warsztacie powiedzieli mi że mogą mi je wyremontować lecz nie podłączą a to dlatego że, nikt nie posiada ( tak mówią) programu do programowania tych wtrysków i tylko salon może te wtryski zaprogramować po remoncie lub kupna nowych.

 

nawet z niezaprogramowanym wtryskiem powinno sie dac jechac (jak traktorem :P ) wiec zawsze mozna dojechac do ASO :P

Czy ktoś już miał taki problem, jeśli tak to proszę o pomoc.

tak mialem w fordzie, tam koszt regeneracji byl ok 500zl gdy sam wtrysk 1100zl...

popytaj sie w warsztatach bosch'a ze specjalizacja CR...

 

wez pod uwage ze jesli to nie wtryskiwacze Delphi to powod padania jest calkiem inny niz same wtryski (zaqzwyczaj) - np zle paliwo, padajaca pompa, czy tez sic! paliwo typu V-power :lol:

Vectry C 1.9 CDTI

to do profilu poprosze, i wogole prosze o uzupelnienie profilu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnośnie wtrysków. Auto mi padło w trakcie jazdy, kompletnie zgasło i nie było mocy. Odpalało, ale w momencie wrzucenia na bieg (automat) lub wsteczny nie trzymało obrotów i padło. Wcześniej silnik chodził nierówno na biegu jałowym. Przyspieszenie było i odpalał bez problemu. Wyjęto wtryski, wysłano na diagnozę i podobno 2 były nieszczelne. Zostały uszczelnione, auto odpala i moc wróciła, ale nadal silnik chodzi nierówno na luzie. Porażka. Nie wiem co robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostały uszczelnione, auto odpala i moc wróciła, ale nadal silnik chodzi nierówno na luzie. Porażka. Nie wiem co robić.

wtryski zostaly na swoje miejsce wlozone czy zamienione?

co znaczy ze byly uszczelnione, tzn co z nimi bylo robione?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nic poza tym, że zostały uszczelnione "bo lały". Jestem takim mechanikiem jak golfistą, więc tylko tyle wiem. Nie wiem czy mam zawieźć auto do ASO i wybulić kasę, ale chociaż jeździć spokojnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 lata później...
Gość reserved

Witam. Mój kuzyn ma Vectre 1.9 CDTI 150km (automat). Na skrzyżowaniu gdzie się zatrzymał zgasł mu nagle silnik i nie mógł już odpalić. Rozrusznik kręcił ale nie dało uruchomić. Na lawete i do mechanika. Mechanik znalazł przyczynę i jest do wymiany 4 końcówek wtrysków. Mam pytanie czy jest możliwe żeby nagle aż 4 leją tzn. sikają? Kuzyn mówił że przed awarią ładnie odpałał na zimnym i na ciepłym. Ma problem jeszcze z walniętym CiM-em ponieważ jakiś czas nie może odpalić auta(kontrolki wykrzyknik z kierownica i ESP) i padające zegary ale pozniej wracają do normy.


Jeszcze coś mi wspomniał że ostatnio lekko zaczął szarpać przy dodaniu gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę żeby poczytał o swoim motorku i radzę sprawdzić cały układ paliwowy by za chwile nie było potrzeby od nowa ich wymieniać.

Gdyby przy pierwszych objawach zrobił diagnostykę komputerową autko może by nie zgasło na drodze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Podpinam się do tematu. Mam problem z filtrem DPF i w serwisie zdiagnozowali, że wtryski leją. Mam wydruk z komputera gdzie podane są parametry 1) 3.97 mm3/stk 2) -0.1 mm3/stk 3) -069 mm3/stk 4) -3.27 mm3/stk . Teraz pytanie czy jest sens wlać STP do czyszczenia wtryskiwaczy do paliwa czy od razu dać je do regeneracji ? Drugie pytanie czy muszę regenerować wszystkie czy tylko 1 i 4 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności