Gość password Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Wiesz, to zależy od tego, w jakim stanie jest silnik. Jeśli ktoś kupił zajeżdżoną jednostkę, to nie ma się co dziwić że później narzeka, że jakie Isuzu to g...... A wystarczy pilnować stanu płynu chłodzącego i nie deptać na zimnym silniku pow. 2,5 tys i problemów z głowicą (a także z turbo) nie będzie. Okresowa, regularna zmiana oleju też bardzo przedłuża życie turbiny. Pozwoliłem sobie zapożyczyć wypowiedź właściciela warsztatu, który sam użytkuje Combo z naszym silniczkiem: Moje zdanie o tych silniczkach, jak i o Y17DTi jest jak najbardziej pozytywne. Sam eksploatuję takowy i nastukane jest już 230 tyś i nic się nie dzieje, poza jedną wymianą przepływomierza. Układ zaworowy, a zwłaszcza prowadnice gniazda i zawory są niezniczczalne :) To mogłem niejednokrotnie stwierdzić obsługując autka klientów, które na licznikach miały grubo ponad 350 tyś.. (szkoda, że nie mogę pokazać, jak wygląda wałek rozrządu po takim przebiegu, jest na co popatrzeć) Brak wiedzy i nieudolności niektórych punktów serwisowych nie można przekładać na jakość pojazdów. W sprawie żywotnośći i niezawodności pojazdów, mam dość dobre rozeznanie, ponieważ niektóre obsługiwane auta przelatują do 90.tyś rocznie, więc stosunkowo młode autka mają po trzech latkach prawie 300.tyś km. Na podstawie tych obserwacji mogę stwierdzić, że silniczek o którym mowa przehula więcej niż gloryfikowane jednostki VW. Zapewne nie da się z niego wycisnąć tyle co z grupy VW, ale warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy autem pracujemy, czy ścigamy się Moim zdaniem tych dwóch rzeczy nie należy łączyć zapomniałeś dopisać że zacytowałeś wypowiedż jednego z najlepszych mechaników w kraju , tak mówią nailepsi mechanicy o Bogumile.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-82633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Skoro najlepsi mechanicytak twierdza to napewno coś w tym jest i jest to "z palca wyssana" teoria. A czy wie ktoś coś odnośnie silnikow y17dt z lat 2003 2004 ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-82484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli szpak Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 proponuję przyjrzeć się zbiornikom wyrównawczym płynu chłodzącego aut z allegro. Kolor poziom płynu- wnioski chyba sami wyciągniecie. Wg mnie konstrukcja głowicy nie jest za ciekawa (uszczelnienia gumowe), nie ma cudów, guma (3mm) musi pod wpływem temp. kiedyś stracić swoje właściwości. wtedy pora przychodzi na mały remoncik u dobrego mechanika. Hej!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-82071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Panowie, silniki 1.7 isuzu z lat 1999 do dziś dnia w zakresie mocy od 65-130 KM są produkowane w Tychach w POLSCE ! Tylko i wyłacznie. Jeśli ktos potrzebuje pomocy w kwestii silnikow isuzu z tych lat to chetnie pomogę. Pozdrawiam [ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 10:53 ] Jeszcze w kwestii turbosprężarek w silnikach isuzu. W zależności od modelu silnika oraz mocy w silnikach 1.7 występuja następujące rodzaje turbosprężarek: mitsubishi, garret, IHI. Jeśli podacie mi datę produkcji oraz moc silnika to powiem dokładnie. W opisanym w pierwszym poście modelu (75KM) silnika występuje turbinka mitsubishi z zaworem upustowym (waste gate) bez zmiennej geometrii łopatek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-82029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Całe szczęście że ta turbina jest choć bez zmiennej geometrii łopatek, chociaż tyle. A może wypowiedzą się Ci którzy "robili" już tą turbinę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-80460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dexiorr Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Ja mam astrę 1.7cdti z marca 2005 80 km w zakresie oborotów od 1.7 do 2.2 słychać taki charakterystyczny dżwięk czym to jest spowodowane ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-80433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Sprecyzuj zwrot : "charakterystyczny dźwięk" to może coś wymyslimy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-80404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Ciekawostka. Spotkałem gościa który ma od nowości astrę 1,7 dti z silnikiem y17dt i ma przejechane 226 tys oryginalne turbo i śmiga aż miło, narzekał tylko na ubywający po troszeczkeod nowości płyn chłodniczy. Ktoś widział turbo w y17dt z większym przebiegiem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-74714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Nie jest powiedziane ze turbo ma limit swojego zycia przy okolicach 200 tys km. Znam auta ktore maja nakulane 300 400 a nawet 650 tys na syszarce wciaż jeszcze dzialajacej poprawnie. Na serwis unas zajezdzaja rozne auta i np ostatnio mielismy na podnosniku opla vivaro ktory mial dopiero 11 miesiecy a nakulane juz 183 tys. Wymiana standardowa w tym aucie to zawiecha( sworznie, koncowki, hamulce itd) turbo sie ma bardzo dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-74662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość javert1 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 "226 tys - Ktoś widział turbo w y17dt z większym przebiegiem?" Ja widuję codziennie Co do turbiny: na zimnym silniku, przy wchodzeniu na obroty coś słychać i wydaje mi się, że to właśnie turbina (bo nie znam się na tym). Staram się więc delikatnie ruszać i kręcić silnik tak do ok. 2 tys. obrotów. Jak silnik (olej) się rozgrzeje - tzn pokonam pewien dystans - to problem znika. To ograniczenie jest sporą niedogodnością, na "rozgrzewkowym" etapie denerwuje czasem innych kierowców swoją powolnością. Ogólnie: mam pewne doświadczenia z dieslami VW 1.9 TD/TDI i muszę przyznać, że jest spora różnica na korzyść VW. Więcej, wydaje mi się, że nawet silniki PSA 1.9D/TD 71/90KM to mniej zmartwień a więcej jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29710-turbina-astra-2-17-dti-isuzu-y17dt/page/5/#findComment-42409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.