Skocz do zawartości

1.3 CDTi 90 KM słabe przyspieszenie i kotrolka z kluczykiem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość semitar

Witajcie!

 

Niedawno kupiłem Astre H 1.3 CDTi enyoi i mam szereg problemów. Doda, że jestem laikiem motoryzacyjnym. Silnik ma oznaczenie Z13DTH.

1. Auto bardzo wolno wchodzi na obroty, dopiero tak od 2500 żwawiej, a od 2800-3000 czuc kopnięcie turbiny.

2. Przy mocniejszym depnięciu zwłaszcza na wyższych biegach zapala się kontrolka auta z kluczem i wtedy samochodem szarpie, spada moc jakby turbina przestała działać. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

3. Przy spokojnej jeżdzie, gdy chcę delikatnie przyspiesyć to w zakresie 1600-1800 obrotów autem szarpie jakby nie dostawał paliwka. Jak wcisnę pedał gazy bardziej zdecydowanie, tego efentu nie ma.

4. Czesem auto ma problemy z odpaleniem, tzn swiecą się kontrolki a rozrusznik nie kręci. Dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka auto odpala.

5. Sprawdziłem bęłdy metodą gaz-hamulec i dostałem takie kody błędów: 161450, 119103 024312.

 

Poszperałem trochę na forum i zimy pot mnie oblał, bo wygląda że nałożyło mi się kilka usterek: EGR, turbina, przepływomierz, immobilizer.

 

Pytanie do Was, drodzy forumowicze. Czy Powyzsze objawy moga byc efektem tylko jednej usterki (której?) czy jednak siadło mi wszystko? Na diagnostykę jadę po niedzieli, ale chciałbym z Waszą pomoca przygotować się na to i nie dać się zrobić serwisowi na duzą kasę.

I jeszcze jedno wazne pytanie? Czy ten model jest wyposażony w filtr DPF? Jak to sprawdzić 'organoleptycznie'

 

Dzięki z góry!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31900-13-cdti-90-km-s%C5%82abe-przyspieszenie-i-kotrolka-z-kluczykiem/
Udostępnij na innych stronach

semitar, wrzuc vina w odpowiednim temacie to koledzy ci go rozkoduja i dowiesz sie czy masz dpfa... i pewnie paru innych rzeczy :wink:

 

czesc z tych bledow moze byc nieaktywna (tylko w pamieci)

sugeruje zebys podjechal na kompa, zczytal, skasowal bledy i sprawdzil ktore sa aktywne (wciaz sie pojawiaja np podczas jazdy), bo moze byc tak ze np immo to byla jednorazowa historia...

co do pozostalych to moga byc polaczone...

jak masz duzy przepieg to bym zaczal od egra, czyszczenie, albo podmiana/wymiana i sprawdzenie jak sie auto zachowuje...

 

semitar, we wnece przednich drzwi pasazera masz tab.w lewym dolym rogu tej tab.masz wartosc liczb.w takim kwadraciku,jesli to 0.50 masz dpf jesli inna nie.Co do przyspieszenia powinna sie niezle zbierac po 1.8tys/min,kontrolka z kluczykiem pali sie non stop?jesli tak jedz na diagnostyke.Mam dla Ciebie rade jesli bledy znikna nie wymieniaj nic,mi w ASO znalezli blad pedalu gazu kazali wymienic(koszt 700zl!!!)olalem ich bo auto jezdzi ok mimo ze wykazuje ten blad(kontr.gasnie po uruchom.silnika)i spokojnie z tym autkiem nie poszalejesz nim,silnik jest ok ale troszke za slaby na astre.Ja mam kombii 100000tys.przebiegu nic nie wymienialem,klocki i olej :twisted: pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 23:31 ]

aha jesli chodzi o turbine to zalacza sie powyzej 1.8tys-2tys,ja jezdze tak okolo 2tys-2.5tys po miescie i jest ok.Tym autem nie radze Ci jezdzic ponizej 2tys.obrotow,zajezdzisz dwumasa i spalanie powyzej 9litrow murowane w miescie.Blad immmo to migajaca kontrolka z kluczykiem(nie odpalisz auta),turbine raczej wykluczam,jesli odczuwasz kopa :twisted: jedz na kompa,moze to byc egr, nie mam pojecia.

 

Gość edek3500

z tego co piszesz semitar to wygląda mi na ten sam problem co miał mój znajomy tzn objawy może nie do końca takie jak ty ale większość się powtarza też niemógł sobie poradzić z tym z tego co piszesz to twój silnik 1.3 cdti ma filter paliwowy z takim czujnikiem od spodu i tam jest problem sugeruje ci albo wymiane tego filtra albo po prostu wyciągnąć go i odkręcić ten czujnik od spodu i go umyć a filter proponuje wymienić na nowy koszt takiego filtra to suma 100--150 zł bez czujnika znajomy po wyczyszczeniu tego czujnika i zakupie filtra autko zaczeło śmigać jak dawniej wszystko ma ok powodzenia[/b]

 

Tak jak ci pisał kolega vic73 sprawdź czy masz DPFa.

Wiem że była w oplu kampania,gdzie usuwali DPFy z tego silinika ze względu na jakies problemy.

 

Gość semitar

Sprawdziłem wczoraj na tabliczce na słupku. W kwadraciku mam 1.2, czyli wygląda że szcześliwie nie ma DPF'a...Co zatem obstawiacie w związku z powyższymi problemami?

Doda, ze kontrolka zapala się w trakcie jazdy, jak przeciągnę trochę na 4 lub wyższym biegu.

Po ponownum odpaleniu auta kontrolka nie swieci się, aż do kolejnego 'przeciągniecia'.

Dodam jeszcze, że przy uruchamianiu kontrolka z kluczyiem gaśnie 1-2 sekundy po uruchomieniy silnika, a nie po właczeniu zapłonu.

 

Czesem auto ma problemy z odpaleniem, tzn swiecą się kontrolki a rozrusznik nie kręci. Dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka auto odpala.

trzeba w ASO opla wgrać nowe oprogramowanie do immo i po problemie,czasami i mnie się to zdarza,zwłaszcza w upały

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności