Skocz do zawartości

1.3 CDTi 90 KM słabe przyspieszenie i kotrolka z kluczykiem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość semitar

Witajcie!

Niedawno kupiłem Astre H 1.3 CDTi enyoi i mam szereg problemów. Doda, że jestem laikiem motoryzacyjnym. Silnik ma oznaczenie Z13DTH.

1. Auto bardzo wolno wchodzi na obroty, dopiero tak od 2500 żwawiej, a od 2800-3000 czuc kopnięcie turbiny.

2. Przy mocniejszym depnięciu zwłaszcza na wyższych biegach zapala się kontrolka auta z kluczem i wtedy samochodem szarpie, spada moc jakby turbina przestała działać. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

3. Przy spokojnej jeżdzie, gdy chcę delikatnie przyspiesyć to w zakresie 1600-1800 obrotów autem szarpie jakby nie dostawał paliwka. Jak wcisnę pedał gazy bardziej zdecydowanie, tego efentu nie ma.

4. Czesem auto ma problemy z odpaleniem, tzn swiecą się kontrolki a rozrusznik nie kręci. Dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka auto odpala.

5. Sprawdziłem bęłdy metodą gaz-hamulec i dostałem takie kody błędów: 161450, 119103 024312.

Poszperałem trochę na forum i zimy pot mnie oblał, bo wygląda że nałożyło mi się kilka usterek: EGR, turbina, przepływomierz, immobilizer.

Pytanie do Was, drodzy forumowicze. Czy Powyzsze objawy moga byc efektem tylko jednej usterki (której?) czy jednak siadło mi wszystko? Na diagnostykę jadę po niedzieli, ale chciałbym z Waszą pomoca przygotować się na to i nie dać się zrobić serwisowi na duzą kasę.

I jeszcze jedno wazne pytanie? Czy ten model jest wyposażony w filtr DPF? Jak to sprawdzić 'organoleptycznie'

Dzięki z góry!!

https://forum.opel24.com/topic/31900-13-cdti-90-km-s%C5%82abe-przyspieszenie-i-kotrolka-z-kluczykiem/

semitar, wrzuc vina w odpowiednim temacie to koledzy ci go rozkoduja i dowiesz sie czy masz dpfa... i pewnie paru innych rzeczy :wink:

czesc z tych bledow moze byc nieaktywna (tylko w pamieci)