Skocz do zawartości

1.3 CDTi 90 KM słabe przyspieszenie i kotrolka z kluczykiem


Gość semitar

Rekomendowane odpowiedzi

Gość semitar

ciężko stwierdzić, czy kopci. Kontrolka zapala się w czasie jazdy, kłębów dymu za sobą w lusterku nie widzę. Ja również stawiam na EGR, bo z tego co się zorientowałem, to dość częsta awaria. W czwartek mam umówiona wizyte w serwisie na diagnostyke tech-2. zobaczymy co powiedzą mechanicy. Przy okazji poprosze o wgranie nowej wersji softu, może to rozwiąże problemy z immo tak jak rzadziliście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to 0.50 masz dpf jesli inna nie

to sie sprawdza w silnikach 1.9

w pozostalych (tych mniejszych juz niekoniecznie)

 

bledy mozna sprobowac odczytac metoda gaz-hamulec

i jak widac to dziala - a objawy wskazuja na EGR

Dodam jeszcze, że przy uruchamianiu kontrolka z kluczyiem gaśnie 1-2 sekundy po uruchomieniy silnika, a nie po właczeniu zapłonu.

sprobuj odczekac 5 -10 sek od wlaczenia sie kontrolek przed zapaleniem silnika...

jesli nie gasnie to znaczy ze bledy w pamieci, i to te co zczytales zapewne...

jesli wtedy, po takim odczekaniu gasnie od razu po zapaleniu auta to tylko te bledy, jesli duzej sie swieci to moga byc jeszcze swiece zarowe... ale ich nie ma w pamieci...

fejs jakis dorwij skasuj bledy i zobacz co pozostanie po odpaleniu, tj jaki blad znow sie pojawi... ale z EGrem cos zapewne trzeba zrobic...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Właśnie wróciłem z serwisu. Diagnostyka TECH-2, na postoju i w trakcie jazdy. Pokazał się błąd P0243. I tylko ten. EGR sprawny. Diagnoza mechaników - turbina. Co o tym sądzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poza tematem oboje zrobilismy duzy blad kupujac ten model.Ceny czesci sa 1/3drozsze niz np.do grupy WV!!!Sprawdzalem,porownywalem z innymi markami jestem w szoku,nawet bmw jest tansze-przyklad(kolo dwumasowe+sprzeglo astra 2600zl-Bmw 1900zl do modelu serii 5)!!!Ja mam wlasnie do wymiany dwumas+sprzeglo po tym jak sie dowiedzialem o kosztach auto juz jest na necie do sprzedania.pozdrawim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poza tematem oboje zrobilismy duzy blad kupujac ten model.Ceny czesci sa 1/3drozsze niz np.do grupy WV!!!Sprawdzalem,porownywalem z innymi markami jestem w szoku,nawet bmw jest tansze-przyklad(kolo dwumasowe+sprzeglo astra 2600zl-Bmw 1900zl do modelu serii 5)!!!Ja mam wlasnie do wymiany dwumas+sprzeglo po tym jak sie dowiedzialem o kosztach auto juz jest na necie do sprzedania.pozdrawim

Ciekawy temat zapodałeś o częsciach,że są tak drogie do tego modelu,gdy ja szukałem astry,odrzuciłem z innego powodu ten silnik 1.3,dla mnie zerowa dynamika. Dobrze że mam 1.9 :brawo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej vic73!

 

nie uważam, że ten model to błąd. Ja jestem ogólnie zadowolony z auta. Poya tym jeździ nim głównie żona, wiec wielka moc nie jest potrzebna. ważniejsza jest ekonomiczność auta. Ja przesiadłem sie na te astre z auta o mocy 55KM wiec dla mnie przyrost mocy jest zauważalny. Jutro mam wizyte u turbinowców, dam znać jakie efekty przuniesie.

 

[ Dodano: Sro Lip 21, 2010 18:11 ]

Hej,

 

Dla zaintersowanych. Problemem była rzeczywiście turbina. A konkretnie zmienna geometria.

Ten element nie funkcjonował. Ponad to turbina przeładowywała o około 30-40%. Po naprawie geometrii autko jeździ jak marzenie. Nie świecą się kontrolki, autko przyspiesza jak nalezy. Oczywiście jak pisaliście wcześniej, auto nie jest demonem prędkości, ale dla mnie wystarcza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Semitar!mozesz napisac jakie koszty poniosles jesli chodzi o naprawe turbinki?mam chyba ten sam problem.Nie wiem jak twoja astra sie sprawuje ale ja mam na dzien dzisiejszy naprawy na laczny koszt 6tys.czesci sa potwornie drogie!!!pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie kosztuje zazwyczaj okolo 300 zl ale czasami i wolaja 500. Ktos kto to robi pop godzinach prywatnie to moze nawet to wykonac za 100-150 zl. Problem ten w grupie vag (TDI) jest standardem. Druga sprawa jest fakt taki ze jak sie juz tak mocno zasyfily kierowniczki to widac ze auto nie bylo ostro katowane a raczej zamulane i dlatego sie zapiekly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności