Skocz do zawartości

Szarpie przy ruszaniu na benzynie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Prosze o pomoc, wiem że są podobne tematy na forum ale nie znalazłem nic adekwatnego do mojego problemu

 

A mianowicie.

 

Silnik uruchamia sie prawidłowo - prawie "od kopa" wolne obroty sa ok, naomiast problem zaczyna sie dziać jak zaczynam ruszać. W tedy auto drastycznie traci moc, zaczyna sioe dławić, i jest efekt "kangura" tzn zaczyna min szarpac. Podczas jazdy też jest wyczuwalne szarpanie tak jakby sie benzyna kończyla.

Kilka razy byłem na komputerze, nawet z podpiętym kompem jeździłem przez 30 min i wszystkie parametry (wg elektryka) są bardzo dobre. On nie widział zadnej usterki.

Świece kable filtr powietrza a nawet sonde lambde wymieniłem.

 

Czy może tak sie dziać z przyczyny filtru paliwa, ewentualnie pompy :brawo: Może miał ktoś taki sam problem??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobnie.

Na jałowym wkrecał się, żadnych zadyszek nie miał.

Jak przyszło do jazdy, to szarpał, tylko z pedałem gazu w podłodze dało sie jechać bez szarpania.

To były oznaki padajacej pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pompa okazała sie sprawna, natomiast po wymianie filtra paliwa usterka prawie znikneła, czuć jeszcze takie lekkie "przuduszanie" i lekkie szarpanie w momencie jak rozpędzam asterkę przy ok 3000-4000 obrotów.

 

[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 20:32 ]

Juz sie ucieszylem ze po wymianie filtra usterka znikneła - ale niestety wszystko zaczyna powracac. Zaczyna szarpać od nowa samochodem - tylko na benzynie ( na LPG normalnie bez problemów ).

A podczas ruszania samochód nagle traci obroty - tak jakby miał zgasnąć.

 

Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrisByNight

Kolega wspominający wcześniej o pompie paliwa ma rację.

"Efekt kangura" jest dobrze znany wielu użytkownikom gazu i są różne szkoły rozwiązujące ten problem na różne sposoby.

 

Faktem jest że podczas jazdy na gazie powoli zarzyna się pompa paliwa i jeżeli nie masz założonego "odcinacza" pompy wyłączającego ją przy przejściu na gaz, to albo już, albo najdalej w ciągu roku zaliczysz wymianę tej części. Sam miałem poważne problemy z kangurem i po wymianie "zdychającej" powoli pompy i założeniu odcinacza problem niemal zniknął. Niemal, gdyż nadal czasem się pojawia, ale w minimalnym zakresie.

Tak czy siak polecam, bo montaż odcinacza kosztuje poniżej 100 zeta, a sama pompa kilka razy więcej, o wymianie nie wspomnę.

 

Przeglądając dawno temu to forum z powodu tego samego problemu natknąłem się również na rady polecające montaż "symulatora sondy lambda" cokolwiek to znaczy. Jestem laikiem, ale czytając wiele postów zrozumiałem tyle, że urządzenie to prawdopodobnie w jakiś sposób oszukuje komputer podczas jazdy na gazie, aby nie następowało rozregulowanie parametrów wtrysku paliwa co skutkuje właśnie kangurem (zauważyłeś zapewne, że kangur znika po przejechaniu kilkudziesięciu km na benzynie - u mnie w każdym razie znikał, bo komputer podobno po przejechaniu pewnego dystansu dostraja się na nowo).

Jeżeli się mylę co do zasady działania tego ustrojstwa to niech mnie ktoś proszę poprawi.

Tak czy siak podobno rozwiązuje problem kangura definitywnie (zajeżdżanej pompy nadal nie :( )

 

Popytaj u gazowników, albo poszukaj na forum więcej na ten temat, na pewno znajdziesz wiele odpowiedzi i opinii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega KrisByNight ma rację mam astre g 1.6 16v w gazie i tez mam ten problem przy ruszaniu dopóki silnik pracuje na benzynie dławi się ale gdy przełączy się na gaz wszystko jest ok. :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobra,mówicie o efekcie "kangura"a ja mam troche inaczej na poczatku ma jakby zadyszke a pózniej przyspieszy podwójnie(nadrobi to co stracił)jak na turbo jakimś i tak na kazdym biegu..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam ten sam problem " kangura", pompę wymieniałem, bez większych rezultatów. nasila się to zwłaszcza w ciepłe dni, pamiętam latem kiedy auto się nagrzało na parkingu to była masakra, najlepiej, czyli bez problemów jest w pochmurne deszczowe dni wtedy chodzi elegancko, nie wiem na jaką cześć może mieć wpływ temp. powietrza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności