Skocz do zawartości

Astra 2.0 DTL - nagle zgasła- pytanie o sterownik pompy VP44


Gość e-mike

Rekomendowane odpowiedzi

Na tą chwilę plan mam taki, że wykonam połączenia z wykorzystaniem jednego starego drucika (tego nie upalonego) po lutowaniu poprostu sprawdze czy, pomimo swej "wątłości" trzyma się w pewny sposób płytki.

Naprawę traktuję jaką doraźną. Myślę, że jednak pompa swoje już przeżyła (315kkm).

Wstępnie omawiałem już warunki naprawy tej pompy (regeneracji) w jednym z zakładów i chyba zdecyduję się na nią. Zdarza się, że zaliczam tym autem dłuższe trasy i nie mogę sobie pozwolić, że pompa, czy sterownik zawiedzie mnie w najmniej odpowiednim momencie. A ja będę podróżował z dusza na ramieniu- myśląc, czy to już dziś.

Zresztą od jakiegoś czasu może 2-óch miesiecy zauważyłem, że po porannym odpaleniu auta silnik dosłownie na sekundę zafalował obrotami (w dół)- to by mogło wskazywać na to, że coś się dzieje, z którymś tłoczkiem z pompy - podobne zjawisko opisywał w temacie "wymiana tranzystora vp44" jeden z forumowiczów-u niego też to skończyło się awarią sterownika- o ile dobrze pamiętam.

Także w tej chwili podejmuje próbę wskrzeszenia sterownika tylko w celu zaoszczędzenia na lawecie.

Zobaczę co z tego będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zresztą od jakiegoś czasu może 2-óch miesiecy zauważyłem, że po porannym odpaleniu auta silnik dosłownie na sekundę zafalował obrotami (w dół)

Jest nawet temat o tym, i do końca nie wiadomo dlaczego tak się dzieje. W moim przypadku zależy od temperatury, jest ciepło nie szarpie ale przy niższych temperaturach szarpnie i po wszystkim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie awaria usunięta "wstępnie".

Zastosowałem tranzystor

 

IRLU3705ZPBF

 

Po odpowietrzeniu autko zapaliło bez problemu. Żadnych oznak nieprawidłowej pracy silnika. Wszystko jak dzień przed awarią- pali na dotyk. Nawet nieźle się wkręca, ale to pewnie przez oczyszczenie kolektora dolotowego.

Mogę z czystym sumieniem polecić ten tranzystor.

 

"wstępnie"- na dłuższą metę nie za bardzo wierzę we właściwości kleju termoprzewodzącego, który musiałem zastosować. Naprawa ma na celu zaoszczędzenie kosztów jakie musiał bym ponieść opłacając lawetę.

Sterownik na 100% ma być nowy, prawdopodobnie też tłoczek nastawiacza, reszta wyjdzie w praniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Mariusz_760301

Sterownik na 100% ma być nowy, prawdopodobnie też tłoczek nastawiacza, reszta wyjdzie w praniu.

Gratuluję udanej naprawy!

Też jestem ciekaw czy jeszcze jeździsz z tym tranzystorem czy zrobiłeś już regenerację tej pompy.

Jak słusznie zauważyłeś to tylko doraźna naprawa i to nie z powodu elektroniki tylko zacierającej się mechaniki tej pompy.

 

U mnie po wymianie całego sterownika i regeneracji pompy oczywiście, zmiany były kolosalne - pisałem o tym w "tranzystor VP44" - myślę więc, że Bosch coś tam ulepszył w tym sterowniku. Swego czasu było dużo skarg i pozwów zbiorowych (Niemcy) związanych z awariami tej pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam objawy w zasadzie identyczne jak kolega i spodziewam się najgorszego, ale narazie nie ma mnie kto podholować więc błedów nie opdczytałem. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Odpinałem węże z filtra paliwa (zarówno in jak i out) i kręciłem. Przy tym kręceniu nie pojawiło się na przewodach paliwo. Czy to przypadkiem nie wskazuje na awarię pompy paliwa?

 

Tak przy okazji..co to za elektryczna wtyczka jest podłączona do filtra paliwa?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności