Skocz do zawartości

Meriva CDTI 1,7 zapala za dokładnie drugim strzałem


Gość marekw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czytam już wiele podobnych postów i nikt nie wymyślił konkretu chyba. Mam od miesiąca Merive jak w tytule z 2004r, ponoć to system bez świec żarowych tylko ze wstępnym podgrzewaniem paliwa. Sprężynka na zegarze zapala się na pozycji II tylko gdy jest poniżej jakieś 8 st C, na ułamek sekundy. Samochód po kilku godzinach odstania odpala i po 2 sekundach gaśnie, Następny zapłon już bez problemów normalnie i każdy następny jeśli przerwa w pracy jest w miarę krótka np 5 godzin. Po nocy znów pierwszy zapłon gaśnie, czasem z lekkim rozchwianiem obrotów, a drugi i każdy następny już bez niczego. komputer nic nie pokazuje , wszystkie kontrolki gasną, był odpowietrzany, paliwo markowe, wymienione filtry paliwa, oleju i olej. Pasek rozrządu wymieniany rok temu. Akumulator był sprawdzony i ponoć dobry, choć ma 5,5 roku (oryginał fabryczny), Auto chodzi bez zarzutu, tylko ten denerwujący start.

Co to może być??

Powiedzcie co jaki czas zmieniacie akumulator (70Ah), i ile paliwa wchodzi przy tankowaniu (mnie 42 litry choć wg książek zbiornik ma 53).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pierwsze słyszę, żeby w takim silniku nie było świec żarowowych, o ile wiem, to w nowoczesnych silnikach są zawsze i co więcej, grzeją jeszcze po odpaleniu a nie tylko na wstępie ale może to się wypowie ktoś bardziej zaznajomiony z tematem.

 

Bo jak się domyślam masz Z17DTH o mocy 101kucy, tak?

 

U mnie też akumulator jest od nowości (2005) i nie planuję go wymieniać, ostatniej zimy przy -25 silnik odpalił bez kłopotu.

A co do tankowania to na forum była już o tym mowa, że trza dolewać jeszcze po odbiciu pistoletu bo tam coś tam z odpowietrzeniem zbiornika jest dziwnie czy coś w ten deseń.

:spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O systemie bez swiec powiedzieli mi w warsztacie, jednak trzeba by sprawdzic. Co do dokładnego oznaczenia silnika to nie wiem CDTI 101 koni to fakt EcoTec czy jakos tak na nim.Wiem ze byly inne napedy bardzo podobne w tych autach ale chyba w tych produkowanych w Hiszpanii a nie w Niemczech. Wybaczcie nie jestem samochodziarzem, ale elektronikiem (wyswietlacz juz zmienialem sam bo oczywiscie byl padniety). Nie wiem co poprzednia wlascicielka lala do niego, boje sie czy nie ma mulu na dnie zbiornika i moze syf gdzis nalazl. Jak pisalem filtry byly zmieniane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OpComie jest, żę w 2004 były pakowane tylko dwa silniki wysokoprężne, Y17DT (1,7 DTi) i Z17DTH czyli 1,7 CDTi.

Wszystko wskazuje, że masz ten drugi, tak samo jak ja, nie ma opcji, żeby nie było tam świec żarowych.

A błędy żadne się nie zapisują??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów żadnych oprócz 11 starych nie ma. Widać muszę jechać do innego mechanika.

Jedno mnie martwi. Podczas kilku oględzin przed kupnem nie zauważyłem takich objawów lecz było gorąco. Kiedy odbieraliśmy auto od sprzedającego powiedział że miga już rezerwa , a wiadomo że top już poważnie. Mieliśmy 15km do stacji paliw. Później przy normalnej regularnej eksploatacji zaczęły się wspomniane problemy. Podczas wymiany filtrów w warsztacie jednak stwierdzili że trzeba odpowietrzyć bo przestał całkiem odpalać. Zrobili to ale objaw pozostał. Czy może jest gdzieś jeszcze nie do końca odpowietrzony układ?? Tak to może się objawiać? Podczas jazdy nie ma tumanów, czy przy odpalaniu, nie szarpie i nie cuduje, choć gaz ma wrażliwy.Auto ma wszelkie sprawne urządzenia spełniające Euro4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te stare 11 błędów to w jakim sensie stare? Że podczas diagnostyki nie występowały?

A jak odpalasz to kręcisz zimnym silnikiem od razu czy odczekasz, aż pogasną kontrolki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare błędy z przeszłości typu wiadomo przy wymianie bezpiecznika mogły być czy czegoś (tak mówił mechanik) i występowały u poprzedniego właściciela w DE. Podczas rozruchu zostaje na dłużej tylko kontrolka akumulatora, dopiero jak zakręci silnik sam to ona gaśnie. Podczas prób opornicą nie spada napięcie akumulatora poniżej 10,5V i stabilnie jest. Czasem powrót na pozycję I i ponowne nagrzewanie pomaga że zapali od razu, cyka przekaźnik chyba pompki i jedzie. Większość Diesli ma kontrolkę nagrzewania a tutaj niebieska sprężynka tylko w zimny poranek mignie na sekundę, normalnie nie zapala się (no chyba że oczyszczanie sadzy akurat jest ale to wiadomo 20 minut).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja wymiękam, u mnie kontrolka ze sprężynką jest żółta, zapala się nawet przy 25 stopniach, żadnego oczyszczania sadzy nie ma.

W każdym razie jeśli czekasz to faktycznie powinien odpalać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności